Gå til innhold

Maya vs 3D Max


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Som topic sier, så lurer jeg på hva som er best av Maya og/eller 3D Max (eller noe sånt). Har litt lyst å begynne å animere ting, men jeg trenger et godt og lettvindt program.

 

Takker for alle gode svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert. Men Vil du ha jobb så..

5770550[/snapback]

..så er det viktig at du kan 3D, ikke at du kan et eller annet program. Forskjellige programmer har stort sett de samme verktøyene tilgjengelig, og de har stort sett de samme navnene, så problemet med å skifte er ikke uoverkommelig.

Dessuten er vel ikke en 14åring i utdannelse som kvalifiserer til noen studentversjon, og hvor stor er sjansen for at han betaler noen titusener for programvare? Vi oppfordrer ikke til piratkopiering, gjør vi vel? ;)

Lenke til kommentar
Finnes ikke gratisversjonen av Maya lengre?

5774988[/snapback]

 

 

Er det ikke en Gratisverjon av 3dMax også, som heter GMax ?

 

Jeg bruker 3D Max, og lagrer animasjoner som sekvenser av stillbilder med Z-kanal, og kamera info.. Importerer i Adobe After effects.. og får til mye gøy :-)

 

Ellers, så er det en plug-in til After Effects som heter 3Dinvigorator, hvor en kan importere objekter fra 3dMax og Maya (som .obj filer). Også artig skal du drive å flette 3D animasjon inn i filmsnutter.. Eksempelvis.. få et romskip til å skyte raketter mot naboleiligheten.. For å simulere brannen som oppstår da, er det kult å benytte particleillusion3 ... Men 3d max kan og noe om partikkler tror jeg med div. plug ins?

Endret av symbol
Lenke til kommentar
Finnes ikke gratisversjonen av Maya lengre?

5774988[/snapback]

 

 

Er det ikke en Gratisverjon av 3dMax også, som heter GMax ?

 

Jeg bruker 3D Max, og lagrer animasjoner som sekvenser av stillbilder med Z-kanal, og kamera info.. Importerer i Adobe After effects.. og får til mye gøy :-)

 

Ellers, så er det en plug-in til After Effects som heter 3Dinvigorator, hvor en kan importere objekter fra 3dMax og Maya (som .obj filer). Også artig skal du drive å flette 3D animasjon inn i filmsnutter.. Eksempelvis.. få et romskip til å skyte raketter mot naboleiligheten.. For å simulere brannen som oppstår da, er det kult å benytte particleillusion3 ... Men 3d max kan og noe om partikkler tror jeg med div. plug ins?

5807944[/snapback]

 

GMax er laget kun med tanke på realtime-bruk, og utviklingen av konseptet er stoppet, selv om man fortsatt kan laste ned GMax fra Autodesks hjemmeside. GMax har heller ingen rendereringsmotor. GMax er allikevel et bra program hvis man er nybegynner, eller kun vil bruke 3D til realtime.

 

Man kan også laste ned eldre versjoner av Lightwave gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...