Ravenze Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Har et skjema (X) i Access med et delskjema (Y). Ønsker ved åpning av X å gå til siste post, men også at den går til siste post i delskjemaet. Hvordan få til dette? Begge har standardvisning: Enkeltskjema Har en makro/hendelsesprosedyre bundet opp mot "ved åpning" til skjema X som fungerer greit, altså går til siste post i skjema X. Har prøvd å sette det samme på skjema Y, og det fungerer greit så lenge Y åpnes alene..Men som delskjema i skjema X står den fremdeles på første post... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
___ Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Har et skjema (X) i Access med et delskjema (Y). Ønsker ved åpning av X å gå til siste post, men også at den går til siste post i delskjemaet. Hvordan få til dette? Begge har standardvisning: Enkeltskjema Har en makro/hendelsesprosedyre bundet opp mot "ved åpning" til skjema X som fungerer greit, altså går til siste post i skjema X. Har prøvd å sette det samme på skjema Y, og det fungerer greit så lenge Y åpnes alene..Men som delskjema i skjema X står den fremdeles på første post... Noen som kan hjelpe? 5769392[/snapback] Kan ikke se at dette spørsmålet har noe med databaser å gjøre. Werner Lenke til kommentar
Ravenze Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 javel? Hva er Access da? Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 javel? Hva er Access da? 5769696[/snapback] Nå er jeg selv relativt novise på acsess, men jeg har brukt det veldig enkle og tynne heftet "Acsess for dummies" i blant og hvis man tar seg bryet og leter litt og leser litt er detb utrolig hva du finner. Og om du ikke finner akkurat det du søker så er det stor sjanse at du finner to forskjellige ting som du kan kombinere for å dekke behovet ditt. Heftet kostet 79.- på posten etter hva jeg husker. Var verdt det. Og så beklager jeg at jeg ikke klarer å svare konkret på spørsmålet ditt. ellers kan jeg opplyse om at jeg har tatt i bruk DBdesigner4 fra fabforce. Du finner lenken på www.itpro.no under "Nedlastninger". Synes den er mer "logisk" å jobbe med en acsess og du har mange forskjellige alternativer til å lagre prosjektene dine. Fortrinnsvis i XML sånn at også Acsess kan lese den. Anbefales når man skal lage egne databaser. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Har et skjema (X) i Access med et delskjema (Y). Ønsker ved åpning av X å gå til siste post, men også at den går til siste post i delskjemaet. Hvordan få til dette? Begge har standardvisning: Enkeltskjema Har en makro/hendelsesprosedyre bundet opp mot "ved åpning" til skjema X som fungerer greit, altså går til siste post i skjema X. Har prøvd å sette det samme på skjema Y, og det fungerer greit så lenge Y åpnes alene..Men som delskjema i skjema X står den fremdeles på første post... Noen som kan hjelpe? 5769392[/snapback] Kan ikke se at dette spørsmålet har noe med databaser å gjøre. Werner 5769608[/snapback] Hva med nye briller Wernie? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå