Gå til innhold

Papir: Hp everyday photo paper, veldig dårlig

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte dette papiret til min canon ip5000.

Resultatet er veldig dårlig.

Jeg oppnår bedre resultat med matt papir enn med dette.

Jeg har nå skrevet ut på 8 ark, med samme resultat. Prøvde et annet merke papir og det var helt supert.

Er det andre som har samme erfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må i alle tilfeller bruke rett icc profil for papiret du benytter. Skriveren må vite hva slags type papir den skal skrive ut på, siden alle typer papir har ulike egenskaper som skrivefren må tilpasse seg etter for å gi et godt resultat. Med Canon skriver er det lettest for Canon sine papirer, sider de sikkert ligger i programvaren som fulgte skriveren din. Hp everyday photo paper er vel det billigste HP papiret, og du kan da slfg ikke forvente all verden, men rett icc profil er ikke dumt. Ganske sikkert helt nødvendig! Selv har jeg HP skriver, og benytter kun HP premium og premium plus papir. Men jeg har prøvd papiret du nevner, og til bilder som du ikke bryr deg så mye om eller som ikke skal oppbevares over lengre tid, er det helt greit. Konklusjonen må derfor bli at det ikke er papiret som er dårlig, men at feil bruk av papiret gir dårlig resultat.

Endret av kai_frode
Lenke til kommentar

Vel når jeg skriver ut så velger jeg hva type papir jeg vil skrive på, og alle de innstillingene om kvalitet, men noe profil har jeg ikke sett på. Jeg har prøvd flere innstillinger for glanset papir uten de store forskjellene i resultatet ut.

Noen ide hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Du er ikke den første som merker at HP sitt "all-round" papir er dårlig på Canon-skrivere.... kjøp deg Canonpapir. :)

5778408[/snapback]

Dette papiret funker stort sett best på HP skrivere.

Jeg har prøvd det på min HP skriver og oppnår gode resultater. Papiret er bra, men ikke noe skikkelig fotoark uansett.

Canon papir er det du bør holde deg til ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...