Dassen Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 I tillegg er hverdagen virusfri, man trenger ikke tenke på det 5769334[/snapback] Også MAC har sine virus og OS X har sine sikkerhetshull. 5771962[/snapback] Vær vennlig å forklar litt nærmere hva slags virus du tenker på, som på ett eller annet umulig vis har klart å forplante seg i systemet. Jeg vil si mac er ett bedre alternativ fordi, det funker! Ingen pc kan skryte på seg å fungere så smertefritt over tid. Ikke en gang har Macen min måtte reboote eller hengt seg opp. Ett problem jeg har hatt med alle pcer jeg har vært borti. At det er lite programvare å få til mac er ett gammelt argument. Det er ikke lenger tilfelle. Selv spillene kommer løpende på rekke og rad nå. Maskinene er heller ikke spessielt dyre. Ikke glem at operativsystem følger med, sammen med iLife pakken. Det er klart man får billigere alternativ i pcverdenen, noe man ikke får i mac sine hyller, men det er fordi mac ikke vil levere sånn søppel som varer i maks 2 år. Mac oser av kvalitet og designet er praktfullt. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Merkelig PC er det største på markedet da - Hvis Mac er så bra, mener jeg :!: Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Merkelig PC er det største på markedet da - Hvis Mac er så bra, mener jeg :!: 5775121[/snapback] Ja utrolig nok. Jeg tør påstå Windows i skolen har en del av skylden. Folk flest som først kjøper en mac går ikke tilbake til windows, så jeg tror ikke produktet det er noe galt med. Dessuten er mac den raskest voksende merkevaren. Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Mac er kjempeflott, og de er veldig gode maskiner, men det er som folk sier her: man kjøper etter behov! Jeg skriver dette fra min iBook, og jeg kan ikke si meg enig at man får en mer lyssterk skjerm, jeg er kjempefornøyd med denne (iforhold til pris!), men en kamerats Dell har bedre skjerm, uten tvil! OSX er også kjempeherlig, og veldig praktisk å jobbe med (spesielt med automator, expose osv), men det er ikke akkurat like raskt som Windows (trenger ihvertfall uhorverlige mengder med ram). Lenke til kommentar
bidz Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Smak og behag. Noen foretrekker forhjulstrekkere, noen bakhjulstrekkere og noen firehjulstrekkere. Personlig foretrekker jeg bakhjulstrekk - men det vil ikke si at jeg synes bakhjulstrekk er det beste valget for alle situasjoner eller personer. Lenke til kommentar
Grape Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Merkelig PC er det største på markedet da - Hvis Mac er så bra, mener jeg :!: 5775121[/snapback] Viser jo bare at du ikke kjenner historien opp gjennom Du kan jo se f.eks "Pirates of the Silicon Valley", selv om ikke alt stemmer 100% så gir den et godt pekepinn... Microsoft kopierte Mac Os etter Macintosh ble lansert, og med Windows 3.1 tok de over mye av OS-krigen pga Microsofts veldig bra avtaler med maskinleverandører osv...rest is history. Folk flest kjenner kun til Windows idag (bl.a. pga deres enorme markedskampanje med Win95) ..det er ikke pga kvalitet Windows er overalt Lenke til kommentar
Grape Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Mac er kjempeflott, og de er veldig gode maskiner, men det er som folk sier her: man kjøper etter behov! Jeg skriver dette fra min iBook, og jeg kan ikke si meg enig at man får en mer lyssterk skjerm, jeg er kjempefornøyd med denne (iforhold til pris!), men en kamerats Dell har bedre skjerm, uten tvil! OSX er også kjempeherlig, og veldig praktisk å jobbe med (spesielt med automator, expose osv), men det er ikke akkurat like raskt som Windows (trenger ihvertfall uhorverlige mengder med ram). 5775177[/snapback] Joda, iBook er en del redusert på både ytelse og skjerm, derfor er også OS X tregt hos deg Den skal være et billig alternativ. Den blir nok bra når den kommer i Intel-utgave. (kommer 1.april kanskje?) Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Merkelig PC er det største på markedet da - Hvis Mac er så bra, mener jeg :!: 5775121[/snapback] Viser jo bare at du ikke kjenner historien opp gjennom Du kan jo se f.eks "Pirates of the Silicon Valley", selv om ikke alt stemmer 100% så gir den et godt pekepinn... Microsoft kopierte Mac Os etter Macintosh ble lansert, og med Windows 3.1 tok de over mye av OS-krigen pga Microsofts veldig bra avtaler med maskinleverandører osv...rest is history. Folk flest kjenner kun til Windows idag (bl.a. pga deres enorme markedskampanje med Win95) ..det er ikke pga kvalitet Windows er overalt 5783484[/snapback] Godt forklart Vi kan vente oss nok en kopi fra Microsoft når Vista slippes. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 I tillegg er hverdagen virusfri, man trenger ikke tenke på det 5769334[/snapback] Også MAC har sine virus og OS X har sine sikkerhetshull. 5771962[/snapback] Vær vennlig å forklar litt nærmere hva slags virus du tenker på, som på ett eller annet umulig vis har klart å forplante seg i systemet. Sikker dette han tenker på http://www.securemac.com/ Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Må nesten linke til en ganske morsom video :!: Hører til under humor, men passer så fint til denne tråden. http://home.comcast.net/~b.toombs/mac.wmv Lenke til kommentar
bidz Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Må nesten linke til en ganske morsom video :!: Hører til under humor, men passer så fint til denne tråden. http://home.comcast.net/~b.toombs/mac.wmv 5802407[/snapback] Hehe, det filmklippet er like morsomt hver gang en ser det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå