Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Harddisk vises ikke i Min datamaskin

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp koblet til min nye Maxtor DiamondMax 10 IDE ATA/133 harddisk på 300 GB. Den er ekstern ved at den ble koblet i en "ekstern-kapsel". Jeg kjører WinXP Home og i bruksanvisningen sto det at jeg ikke trengte å innstallere noen drivere for å få den til å fungere i XP. Problemet er at den ikke synes i Min datamaskin-vinduet. Dette er merkelig i og med at Enhetsbehandling har oppdaget enheten og viser at harddisken fungerer som den skal. "Trygg fjerning av maskinvare" nede i høyre hjørne har også oppdaget den.

Noen som vet hvorfor harddisken ikke vises i Min datamaskin?

PS:

Når det gjelder statusen til disken, viser Enhetsbehandling at den er "Ikke initialisert", noen som vet hva dette betyr, og hvordan den kan initialiseres? Er det dette som er problemet?

Endret av Stereo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
  • 4 måneder senere...

Hei, Har samme problemet med samme HDD og når jeg kobler til HDD så finner jeg den i enhetsbehandling men ikke i diskpartisjon menyen eller min datamasking, finner og den på trygg fjerning av maskinvare

har brukt den i par måneder

Endret av runeOo
Lenke til kommentar

hadde eg fått en maxtor disk kastet etter meg hadde jeg LØPT vidre!! noe mer møkk en maxtor eksterne harddsiker har jeg ikke vært bortig! har og hørt mye dritt om interne maxtor disker...

de tar kveld helt uten grunn etter kort tid er min erfaring og har hatt 3 forskjellige av maxtor, fikk til slutt en WD disk og den er den beste jeg har vært bortig.. ikke noe trøbbel...

Endret av BoC_SantaCruz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...