Gå til innhold

Creative lanserer Audigy 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svarte heller.. Jeg som var så fornøyd med mitt Soundblaster Audigy Player. Må vel kjøpe meg Soundblaster Audigy 2 Player til den splitter nye Amd Clawhammer, NV30 maskina mi neste år. :grin:

 

Men det er ingen tvil om at Creative er hypp på å gi Hercules og Terratec en del juling med dette kortet. Spesifikasjonene er jo utrolige. :wink:

_________________

AMD XP 1800+@2000+

Abit KR7A-RAID

512Mb TwinMOS PC2100 DDR

Creative Geforce 3 Ti 500

Quantum Fireball Plus AS 20 GB

2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0

Plextor 40/12/40

Chieftec DX-01BL-D

 

[ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-09-24 10:41 ]

Lenke til kommentar

Sitter med M-Audio Audiophile 2496.

 

Jeg syntes det er rart at avspilling er bedre enn innspilling på Audigy 2. hva kan man bruke 196 khz til da?

 

Jeg vet at minijack plugger ikke er godt egnet til lyd selv om de brukes til det. Hvorfor bruke så høy kvalitet når de tynne små minijack pluggene lager støy?

 

Ville brukte vanlig jack ellet phono plugger.

Lenke til kommentar

synd kortet har DRM....Digital rights Management

 

"Microsoft's Digital Rights Management (DRM) is a technology which enables the copyright owner of an intellectual property (for example, a digital audio file), to control how the listener uses the file.

 

"To protect against unauthorised duplication, Sound Blaster Audigy [or Sound Blaster Live!, in the other readme] shuts down its digital output when encrypted files are played back through a Microsoft DRM supported audio player (for example, Creative PlayCenter)."

 

http://www.theregus.com/content/4/26387.html

http://yro.slashdot.org/yro/02/09/23/23452...5.shtml?tid=141

Lenke til kommentar
Quote:


Cappo skrev (2002-09-24 10:38):

Svarte heller.. Jeg som var så fornøyd med mitt Soundblaster Audigy Player. Må vel kjøpe meg Soundblaster Audigy 2 Player til den splitter nye Amd Clawhammer, NV30 maskina mi neste år.


Men det er ingen tvil om at Creative er hypp på å gi Hercules og Terratec en del juling med dette kortet. Spesifikasjonene er jo utrolige.


Ja og eg som har kjøpt nytt for et par månder siden. Jaja for vel kjøpe det nye og om en stund.
Lenke til kommentar

Det er bare oppskryt...

 

192KHz samplingsfrekvens gir oss ett frekvensområde som vi ikke vil høre engang. Dette er jo DVD-Audio spesifikasjoner og den er ikke akkurat blitt godt motatt. Dette er tall som ikke har noe i data-industrien å gjøre. Det er ikke mange som har opptak med 24 bits/96KHz samplingsfrekvens hjemme engang. Skal det i så fall ha noe nytte så skal du ha ett skikkelig anlegg i stua for å få noe nytte av dette.

 

Dårlig av Creative som bare skal vinne PR på dette.

Lenke til kommentar
Quote:


Vegard20 skrev (2002-09-25 00:49):

Det er bare oppskryt...


192KHz samplingsfrekvens gir oss ett frekvensområde som vi ikke vil høre engang. Dette er jo DVD-Audio spesifikasjoner og den er ikke akkurat blitt godt motatt. Dette er tall som ikke har noe i data-industrien å gjøre. Det er ikke mange som har opptak med 24 bits/96KHz samplingsfrekvens hjemme engang. Skal det i så fall ha noe nytte så skal du ha ett skikkelig anlegg i stua for å få noe nytte av dette.


Dårlig av Creative som bare skal vinne PR på dette.


Tja tror ikke det bare pr. De må jo fornye hardwaren om de skal selge noe. Men eg litt enig i det du sier. :razz:
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-24 16:28, skrev kosh:

synd kortet har DRM....Digital rights Management


"To protect against unauthorised duplication, Sound Blaster Audigy [or Sound Blaster Live!, in the other readme] shuts down its digital output when encrypted files are played back through a Microsoft DRM supported audio player (for example, Creative PlayCenter)."


 

Gjelder jo bare Mediaplayer og Creative Playcenter da.. Ikke Winamp.. :razz:

Lenke til kommentar

VÅKN OPP!!!!

Quote:


Den 2002-09-24 16:28, skrev kosh:

synd kortet har DRM....Digital rights Management


"Microsoft's Digital Rights Management (DRM) is a technology which enables the copyright owner of an intellectual property (for example, a digital audio file), to control how the listener uses the file.


"To protect against unauthorised duplication, Sound Blaster Audigy [or Sound Blaster Live!, in the other readme] shuts down its digital output when encrypted files are played back through a Microsoft DRM supported audio player (for example, Creative PlayCenter)."





 

Før dere andre jubler "Må ha!" osv, så synes jeg dere for alvor skal tenke gjennom det kosh peker på. Spør dere selv hvorfor en produsent inkluderer DRM i produktet sitt? Er det fordi han er på parti med oss brukere, eller fordi han har sin lojalitet et annet sted.

 

At Sony som eier et svært plateselskap, har begynt med slike ting forundrer meg ikke, men så har jeg da også sluttet å kjøpe Sony produkter på grunn av dette. Og det gjør jeg bare av prinsipp, jeg driver ikke med piratkopiering (har knapt tid til å høre de gamle platene mine engang).

 

Så spør deg selv om ikke vi brukere, som det mest kraftfulle signal vi kan gi om hva vi finner oss i, bør boikotte produkter fra produsenter som innlater seg på MS DRM prosjekt? Er det en ting disse gutta forstår, så er det når de taper penger.

 

Jeg har hatt nytt lydkort på tapetet en stund, og ble veldig interessert da jeg så Audigy 2. Etter informasjonen fra kosh er Audigy 2 strøket fra listen.

Lenke til kommentar

Nei, Kjetil, du har ikke egentlig misforstått -- du tenker bare litt for kortsiktig og er kanskje litt for naiv og uvitende om det som skjer i verden.

 

WinAmp er kjøpt opp av AmericaOnLine. AOL er riktignok for tiden i kamp med Microsoft, men AOL inngår i et stort mediekonsern med publiseringsvirksomhet og begge er amerikanske firmaer underlagt amerikansk lovgivning. Senator Fritz Hollings arbeider utrettelig for å få Kongressen til å gjøre TCPA til en obligatorisk del av datautstyr. (TCPA= Trusted Computing Platform Alliance, som igjen henger sammen med Microsofts kommende Palladium operativsystem.)

 

Med den enorme markedsmakten MS har på global basis, må du være forberedt på at andre vil måtte tilpasse seg de systemene MS implementerer (for å tilfredsstille amerikansk lovgivning, samtidig som det behendig passer særlig godt med MS egne ønsker om å kontrollere såvel den enkeltes maskin som internett.)

 

Dette er ikke bare et spørsmål om software, men man legger opp til å integrere disse kontrollmekanismene i selve CPUene, og hvor står du hen da med WinAmp'en din?????? Mange advarer om at dette representerer en enorm trusel mot bl.a. "fri TCP/IP" og mot Free/Open Software.

 

For dere som er istand til å løfte dere et lite øyeblikk opp fra spillene, for å se hva som er på gang, kan f.eks. denne artikkelen gi dere grunnlag for å skjønne litt mer:

http://www.nbhackers.com/articles/art5.html

 

[ Denne Melding var redigert av: Akelbee på 2002-09-29 23:07 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...