Gå til innhold

Usikker på hvilken mobil jeg skal kjøpe.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Tregheten i N70 er helt grei. Husk at denne telefonen bygger på sambian os og har alt. Sambian os telefoner er litt tregere enn "plain" phones :p

Når så er sagt, vist du er i besittelse av en N70 ville jeg sjekket hvordan versjon jeg hadde av oprativsys. Ser mange mener mye av tregheten forsvinner vist du oppgraderer til 3.0.x fra 2.x.x

Fikk min oppgradert for kun kort tid siden å syns selv den er raskere nå.

Lenke til kommentar

Har w900i selv og synes det er en veldig bra telefon.

Positivt:

Stort internminne.

En av de beste skjermene som brukes på mobil her i landet iallfall. Fikk min gamle k700i skjerm til å se ut som et fortidsuhyre.

Walkmanfunkjsonen gjør den til en meget bra mp3spiller. Vil tro den er den beste på mp3 på markedet her i Norge for øyeblikket.

Kameraet er 2 megapiksel med autofokus og makro. Gir veldig bra bildekvalitet sammenlignet med andre mobiler som jeg har prøvd.

Har støtte for neste generasjon mobilspill grunnet 3D prosessoren som er i den, men dette gir ingen fordeler i dagens spill.

Den er 3G, så der det er umts dekning har du kjapp mobilinternett.

Videotelefoni er jo greit å ha, selv om jeg ikke har prøvt det ennå, siden ingen andre jeg kjenner har 3G telefon.

Fjernkontroll til walkman funkjsonen, samt at du kan bruke standard headset siden den bruker normal minijack plugg (eller hva den pluggen heter).

Videoavspilling. Når du kjøper telefonen får du med trailere av kommende filmer. Den har veldig god kvalitet på avspilling av film, selv om det kan diskuteres om å se film på mobilen er det optimale. Følger med programvare for konvertering til passelig format.

Knappene er herlige til å skrive sms med :D

Emballasjen. Herregud for en kul mobilemballasje. Det er førte gang jeg har tenkt at "WOW" jeg må beholde esken som telefonen kom i fordi den er kul. Den er rett og slett lekker, og hadde butikkene stilt ut telefonen i butikken i original eske så ville den sikkert solgt ekstra bare på grunn av esken.

STOR skjerm

Negativt

Den er stor, og veier 148 gram. Den synes i bukselommen for å si det sånn.

Irriterendes tastelås siden det er en egen knapp som du skyver. Det mest irriterendes med dette er at hvis du berør telefonen i lommen slik at skjermdelen sklir litt ut så åpner dette tastelåsen. Leste i en test at problemet med tastelåsen var å komme når selve tastelåsen, men problemet mitt er at selve svingfunksjonen åpner tastelåsen. Håper dette er noe en kommende firmware kan rette på.

Veldig dårlig til spill som er gamle. Den bruker bare 1/2 av skjermen på de spillene jeg har på min K700i. Dette er irriterendes, selv om den er perfekt på spill laget for denne telefonen.

Disc2phone programmet bruker litt for lang tid ved overføring av musikk til telefonen.

I videoredigering kan det bare brukes midilyder i redigeringen. Hadde håpet at mp3 filer også kunne brukes til det.

Videokameraet. Selv om det sies at videokameraet er godt til å være på mobil, så er det fortsatt ikke noe særlig bra. Dette gjelder alle mobiler da, utenom kanskje xcute mobilene som jeg ikke har prøvt.

Sånn alt i alt vil jeg anbefale telefonen. Jeg synes den er lekker og har mange kule funkjsoner. Hadde de kunnet fikse tastelåsen så hadde den vært enda bedre.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke Nokia, og derfor hadde jeg aldri anbefalt en Nokia telefon. Hadde alltid Nokia før, men etter å ha prøvt Sony Ericsson og Samsung har jeg ikke blitt fristet til å vende tilbake til Nokia.

Jeg tviler på at Nokia N70 kan måle seg med w900i når det kommer til mp3spilleren. Selv skal jeg bestille 2 eller 4 gb memorystick duo pro for film og mp3.

Lenke til kommentar

hehe ;) ja folk liker forskjellig, slik må det være..

Hadde en samsd500 men fant ut det var på tide å oppgradere, Nå som jeg har N70 har jeg faktisk ingenting å klage på.. men bruker mobilen veldig mye via jobb noe N70`en takler ekstremt bra. ;)

Har ikke prøvd w900i så skal ikke uttale meg om den. Der har du Eddie81 peiling ;)

Lenke til kommentar

Hehe,

Ja jeg vet også at folk har forskjellig smak, og bra er vel det. Du har nok i motsetning til meg bedre greie på N70 enn jeg har da. Har bare prøvt den bittelitt selv. Husker jeg syns den var stor, og endte opp med å kjøpe w900i som sikkert er 50% større hehe.

Lenke til kommentar

Etter min mening er det største minuset med N70 oppløsningen på skjermen. 176x208 pixler begynner å bli ganske standard nå. W900i har vel 240x320 tror jeg, og det er som natt og dag. Selv har jeg en telefon med 640x320 og jeg synes at 176x208 pixler er lavoppløst.

Derfor venter jeg på nokia N80, som har symbian S60 og en skikkelig skjerm på 352x416 pixler:)

Lenke til kommentar

Eddie81 : hehe bra konklusjon :p

Ang oppløsningen på N70`en syns jeg den er helt grei, men den kunne selvfølgelig vært bedre. Må jo ha litt sånt vist de skal komme med en oppfølger :p noen forbedringspunkter finner man på alle mobilene ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...