Gå til innhold

Kulturo: Helgens anbefalinger - uke 11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skuffet, men ikke overrasket, over at Wallace & Gromit - Varulvkaninens Forbannelse ble tatt med. Den filmen er virkelig elendig i forhold til de andre Wallace & Gromit-filmene.

5769129[/snapback]

Joa, men den filmen er bra. Det er god underholdning i forhold til mye annet der ute.

Lenke til kommentar
Joa, men den filmen er bra. Det er god underholdning i forhold til mye annet der ute.

5769161[/snapback]

Sant nok at den er bedre enn mye annet, men å kalle den bra synes jeg er en gedigen overdrivelse. Hver sin smak. ;)

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Skuffet, men ikke overrasket, over at Wallace & Gromit - Varulvkaninens Forbannelse ble tatt med. Den filmen er virkelig elendig i forhold til de andre Wallace & Gromit-filmene.

5769129[/snapback]

Jeg syns den var kjempeunderholdene, og jeg har sett alle. Syns ikke at den skiller seg dårlig ut. Den fortjener absolutt sin plass der.

Lenke til kommentar

Hva heter "sykkeltyvene" på enten engelsk eller orginalspråket? Litt vanskelig å gjøre seg opp en mening om en film som den lokale videosjappa GARANTERT ikke har, når man skal ut på det store stygge nettet bare utrustet med en norsk tittel.

EDIT: IMDb-linker er fine ting, et lite tips til framtidig forbedring? :)

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Ladri di biciclette, The Bicycle Thieves (faktisk også The Bicycle Thief!). Nå kommer du langt.

Husk for øvrig at anbefalingene skal være noenlunde aktuelle, og er dermed basert på ukens utgivelser - enten det er snakk om DVD- eller kino-premièrer.

Lenke til kommentar
Ladri di biciclette, The Bicycle Thieves (faktisk også The Bicycle Thief!). Nå kommer du langt.

5769290[/snapback]

The Bicycle Thief, som er den amerikanske tittelen, er rett og slett feil oversatt (Ladri di biciclette: "ladro"=tyv entall/"ladri"=tyvene flertall).

Noen hadde hastverk og var ikke stø i italiensk da filmen i sin tid skulle kino-lanseres i USA.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...