Gå til innhold

Strøm via usb på laptop?

Anbefalte innlegg

Har greid å knekke stanga som sitter der hvor jeg setter inn enden på laderen i pcen. hvor kan jeg kjøpe en lader/sluttstykke som går via usb? eller er det billigere å fikse det, og hvor kan jeg fikse det forresten...? har Cybercom laptop kjøpt hos Coop for noen måneder siden. Blir gal av å ikke kunne bruke den siden jeg ikke får ladet den :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hørt om at du kan lade en laptop via USB porten.....? Hente strøm derfra ja, men ikke andre veien...

Mener du forresten stanga inni hullet i laptopen eller pluggen på laderen? Sistnevnte kan byttes enkelt...

Endret av tommkarl
Lenke til kommentar

Trodde det gikk begge veier det med usb! Det er stanga inni hullet som har forsvunnet etter å ha vært løs en stund. går det ann å bare dra ned på elkjøp eller må den sendes inn? vil ikke at det skal ta for lang tid... :p

Har aldri hørt om at du kan lade en laptop via USB porten.....? Hente strøm derfra ja, men ikke andre veien...

Mener du forresten stanga inni hullet i laptopen eller pluggen på laderen? Sistnevnte kan byttes enkelt...

5768731[/snapback]

Lenke til kommentar

du får ikke til å fikse det selv, tipper den saken der er loddet fast på hovedkortet i PCen (har i alle fall vært det på de laptopene jeg har skrudd i stykker). Prøver du å fikse det selv mister du alt av garanti. Lever den inn der du kjøpte den eller ta kontakt med produsenten for å forhøre deg om hva du skal gjøre.

har erfaringer med at å skru i stykker og prøve å sette sammen bærbare PCer er "litt" vanskeligere enn stasjonære PCer (jeg hadde et lass av skruer til overs etterpå :!: (men den PCen funka ikke a like vell da))

Endret av Dr_VingTor
Lenke til kommentar
Trodde det gikk begge veier det med usb! Det er stanga inni hullet som har forsvunnet etter å ha vært løs en stund. går det ann å bare dra ned på elkjøp eller må den sendes inn? vil ikke at det skal ta for lang tid... :p

5768731[/snapback]

5768846[/snapback]

Som behydro sier, du kan bytte den selv

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å levere den inn siden det var en partivare hos coop for noen måner siden, men jeg kan ringe produsenten. har prøvd å skru den opp men jeg måtte skru opp hele hovedkortet for å få set på delen, så det turte jeg ikke :blush:

Lever den inn der du kjøpte den eller ta kontakt med produsenten for å forhøre deg om hva du skal gjøre.

5768994[/snapback]

Lenke til kommentar

reklamasjon bør ikke være noe problem (så lenge de ikke kan vise til at du har gjort noe som gjør at du mister rettighetene da), for å se dine rettigheter se forbrukerkjøpsloven (ikke kjøpsloven, en forbruker har bedre rettigheter enn det som står i kjøpsloven, som sluttbruker skal en bruke forbrukerkjøpsloven, og der den ikke sier noe kan du falle tilbake på kjøpsloven):

http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html

paragrafer du bør se på er: §1, §3, §27, §30, §15b (alle burde kjenne til forbrukerkjøpsloven synes jeg, vi har faktisk ganske mange rettigheter)

det er ikke mye å lese, så ta deg tid til det. Du skal levere til Coop med mindre de har avtale med noen andre som skal ta seg av slikt (noe de sikkert har).

ot: avtaleloven §36 kan også være nyttig å kjenne til (et kjøp kan faktisk betraktes som en avtale, om jeg ikke husker helt feil).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...