Plecto Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Har kriget med pcen i snart 2 år og bestemte meg for ca et halv år siden å selge absulutt alle komponenter (holdt en knapp på at djevel selv hadde infisert pcen) og kjøpte ny. Denne skulle bygges og STÅ STILLE! Hadde vel egentlig planer om å sette hengelås på den og kaste nøkkelen med fant senere ut at det ikke var å lurt pga. praktiske årsaker. Pcen stod fint den helt til cpu-kjøleren gikk i stykker (tt tower 112) så jeg gikk i invistering i vannkjøling. Dette gikk jo da også fint og det fikk stå stille i noen uker helt til pumpa mirakuløst slutta å virke. Så tok det 3 måneder med boxed vifte og kabinettdøra åpen før et nytt vannkjølingssytem var på plass (nå nettopp) men da hadde jo selvfølgelig skjermkortet til 3100 kroner gått i stykker. Dette er bare med den nye pcen som "har stått stille". Forrige pcen var det en masse mer problemer med. Jeg må inrømme at jeg ikke hadde så veldig mye kunnskaper da jeg startet, men nå jobber jeg som pc-montør og har bygget oppimot 400 pcer så JEG VET HVORDAN Å HÅNDERE KOMPONENE! Men neida... de vil ikke leve. De dør, blir ødelaget. Jeg har seriøst (jeg kødder ikke med dette) blitt overtroisk pga. pc problemene mine. Sannsynlighetene rundt dette er lik 0 så i teorien skal det ikke være mulig, men det er en eller annen der oppe så ikke vil at jeg skal få pcen til å fungere. Et lite eksempel til: Jeg hadde lan med noen venner i vinterferien. Slet lenge med at pcen hang i oppstart, etter noen reboots så fungerte den. Mot slutten av lanet stoppet problemet og jeg levde lykkelig i tre uker uten noe som helst av feil. Så kom en kamerat bort til meg og vi hadde planer om å spille Battle for middle earth 2 sammen. Hadde litt nettverksproblemer (som alltid), men fikk til slutt ordnet det. Hadde litt tidspress da kameraten min skulle hjem, men måtte bare restarte pcen så rakk vi en runde. SÅ KLIKKER DEN! Av alle sannsynlighetenes finurlige tidspunkt så klikker pcen på samme måte som den gjorde for 3 uker side... DER OG DA! Det skal ikke være mulig, skal ikke gå an. Blir provosert bare av å skrive det jeg skriver nå Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg lukter dårlig karma her Har du vurdert en annen hobby ? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Ja et eller annet er det. Film produksjon (vanskelig uten pc med brukbare spesifikasjoner), snowboard og data er de interessene som står meg høyest. Ny hobbi er veldig vanskelig, men man trenger jo ikka ha pc som en hobby bare for å ha en pc. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 skjønner ikke hvordan det er mulig jeg Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Det er ikke det 5768666[/snapback] :!: :!: Fatter'n hadde en sånn periode selv, uansett hva han gjorde så blei alt helt fuck. Jeg hadde også en haug med problemer med en tidligere pc, men sånn er det når du får både defekt ram og hovedkort Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Hva om det er en utenforliggende årsak? Ustabil nettspenning? Overledning? Elektromagnetisk støy? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 har samme problemet , min data lever et eget liv og klikker altids. men di maskinene jeg har bygget til venner funker feilfritt . Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 har samme problemet , min data lever et eget liv og klikker altids. men di maskinene jeg har bygget til venner funker feilfritt . 5769804[/snapback] Samme her. Alle pcene til kameratene mine er mer eller mindre bygget av meg og de fungerer jo så og si greit, er ikke noen problemer annet enn de som blir forårsaket av for dårlige kunnskaper hos eieren. Hva om det er en utenforliggende årsak? Ustabil nettspenning? Overledning? Elektromagnetisk støy? Er jo mulig men det forklarer jo bare at komponentene blir deffekte, ikke at pcen klikker på de bitte små tidspunkt de ikke må klikke. Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Slik har jeg det og! Hver gang jeg skal på lan så er det jeg som får et problem, pcen restarter seg selv, jeg får på mirakuløst vis et virus, jeg finner ikke nettverket, jeg komemr meg ikke inn på lanserveren osv. Og jeg føler dette aldri skjer med folk som har null peiling på pc, deres pcer lever jo lenge, mens min pc er jo helt ustabil! Urettferdig! Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Har akkurat samme problemet selv. Jeg kan bare se på ting så går de istykker. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Har akkurat samme problemet selv. Jeg kan bare se på ting så går de istykker. 5773439[/snapback] Det var det fælt da. Overdriver du ikke litt nå :!: ? Endret 18. mars 2006 av Spartan Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Trøst deg med at du ikke er alene. Hvor Murphy's lov opprinnelig kommer fra, og hvem Murphy var: http://www.murphys-laws.com/murphy/murphy-true.html Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Du er ikke alene! Hatt helt perfekt pc en god stund nå (med det mener jeg et par mnd kanskje ) så plutselig slår hele dritten seg vrang og klikker! Helt uten forvarsel! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=552515&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå