Gå til innhold

T-Bird 1.2 GHZ @????

iv3rs

Anbefalte innlegg

Noen som har fått en T-Bird 1.2 ghz@200FSB stabil på 1.53 ghz@266FSB?

Jeg får til 1.47 ghz@266FSB stabilt.... men den klarer ikke mer...

Har et Abit KG7, CPUen kjører på 1.85 v i flg BIOS, men på PC Health Status kjører den på 1.94...

Noen tips, noen som har fått det til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vannkjøling, eller heftig luftkjøling, så voltmod hovedkortet! Har du ikke vannkjøling eller heftig luftkjøling så oppgrader kjølinga. Hadde min 1200 stabil en stund på 1600 (2,12 V). Men pga at den varma opp vannet så mye at jeg måtte kjøre radiatorviftene på 12V for å få brukbar kjøling til alle andre komponenter (=litt for mye bråk etter min mening) så kjører jeg den på 1450 (145*10) i dag, på 1,95V. 100% stabilt seff.

Lenke til kommentar

Glemte å si det, men finn først ut hvor mye du kan kjøre fsb på, før du begynner å tukle med multiplier (Eller evnt still multiplier ned for å få høyere fsb). Dette gir mye bedre ytelse enn å bare klokke multiplier, fordi du drar med deg RAM'en og igrunn alle andre komponenter i overklokkinga. 145*10 er i de fleste tilfeller bedre enn 133*11,5! Bare vær forsiktig og ta et og et hakk av gangen, så du ikke ødelegger grafikkortet ditt ellerno...

Lenke til kommentar

Gidder jeg voltmodde? HKet gir jo opptil 2.5 v til CPU core.... Men jeg har den CAK-II38 fra GlobalWin... Mye bråk etter min smak... CPUen holder 40-45 grader i windows.... (45 etter 3dmarktest) @ 1.47 ghz... Men jeg vet ikke helt jeg...

Lenke til kommentar

Grunnen til at den viser 1,95 er at HK'et ikke leverer helt nøyaktig den spenningen det egentlig skal, eller så er det unøyaktige avlesninger. Det er ganske vanlig. Jeg fikk alltid en spenning på 1,92-1,93 når jeg satte den til 1,85 i bios. Tror det er temperaturen som begrenser hvor mye spenning CPU'en tåler (inntil en viss grense selvsagt). Så mye høyere enn 2,15 volt ville jeg vel ikke gått...

Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager klarer du å få 2,5 V på KG7-en??

Jeg og en venn har begge KG7-RAID, men ingen av oss får spenningen høyere enn 1,85 V. :sad:

Hva har du gjort for å få det til? Er du alle overklokkeres overmann? Og hvorfor vil du voltmodde når du har 2,5 V allerede?

Jeg lurer på mye.. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...