Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hender jeg ikke faar startet opp Pc

Anbefalte innlegg

For noen uker sidenbegynte Pc`en min helt plutselig og klikke.. Hende at den gikk i blue screen, der det sto at det var enten en software eller hardware som ikke var riktigt installert... Jeg restartet, og noen sekunder etterpaa ba dataen meg om og sette inn systemdisk. Jeg restartet flere ganger men den samme meldinga dukket opp hele tida, jeg hadde ingen sjangs til og logge meg inn.. Jeg hadde instalert nytt Skjermkort, hovedkort, CPU, stromforskyning og Ram 2 uker tidligere. Grunnen kan vere de nye komponentene som jeg har satt inn...

Jeg formaterte.. instalasjonen av windows gikk fint ingen problemer.. Saa gikk det 2 dager, ingen antydning til feil. jeg startet opp Pc`en, ogsaa ba datan meg og sette inn systemdisk igjen.. Jeg har provd og ta ut og inn harddisk kabelen og sjekka om alle komponer og ledninger er som det skal, og det var de.. Eneste forskjell fra denne gangen og og forige var at jeg ikke fikk blue screen... Restarta dataen ett par ganger uten hell.. Gikk til slutt inn i bios og sjekka litt, alt var som det skulle.. Gikk ut av bios og provde paa nytt og heldigvis fikk jeg startet opp.... Naa lever jeg i frykt for at jeg skal faa opp den dumme meldinga hver gang jeg starter opp :(

Vet ikke om det jeg fortalte her i teksten er til noen stor hjelp... Men det er bare og stille sporsmaal..

Btw: Hvordan skifter jeg til norske taster?

Endret av Crom-Ag3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikfte til norsk tastaturoppsett er vel noe du gjør i windows installasjon, men du kan skifte det i windows også. Du har vel windows xp gjetter jeg, sjekk om du har noe som kalles language bar (er ikke sikker på navnet, var noe i den duren).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...