lokeland Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Har for tiden en blodig dårlig RAMbrikke. Nærmere bestemt en TwinMOS DDR-DIMM 512mb PC3200 400mhz CL2.5 .. Egentlig greie spesikasjoner, men nå som jeg vurderer det store hoppet opp til 2gb minne av samme type (ikke merket) er dte like greit å skaffe noe som er bedre enn TwinMOS. Vurderer å kjøpe brukt, men er ikke sikker. Hvor billig kan jeg få dette brukt? Og hva av nye brikker har dere å anbefale? Tenker på 2x1024mb, helst dual channel.. Hvilke merker er å anbefale, hvilke burde jeg styre unna? Liker godt Corsair og Kingston og OCZ men de koster litt. TwinMOS er uaktuelt men har kikket litt på Geil, er det noe? Og er forskjellen fra CL2.5 til CL3.0 utrolig stor? Har planer om å klokke. Edit: Kan også slenge inn noen spørsmål om harddiskkjøp her. Vurderer også å kjøpe meg to S-ATA harddisker på 250gb for å sette opp i RAID (eller bare kjøpe en HD og ikke kjøre RAID, men er litt redd for å miste data) og plassere min nåværende 80gb Maxtor IDE-møkk som ekstern HD. Men er SpinPoint noe tess? Har hørt godord om at de ganske støysvake. Og er forskjellen stor mellom 8mb cache og 16mb cache i praksis? Endret 17. mars 2006 av Glisevask Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Kanskje dette minnet er aktuellt? Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs 1795 kr WD og Samsung har gode disker. Det er ikke så stor forskjell på 8MB og 16MB cache. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Minnet efikkan linker til er ganske bra, ville gått for det om pengene strekker til. Om du ikke har råd så gå for Geil settet, det er (etter min mening) det beste "value" settet. Tips til harddisk finner du i Hardwares stortest av harddisker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå