Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Resetter cmos-ingenting skjer! Trenger experthjelp


Anbefalte innlegg

Ok, pc'n har funka fint før. Helt til jeg gikk inn i bios og skrudde på "Shutdown if fan fail: Auto". Jeg har gjort som det står i manualen; skru av psu, resett cmos, ta ut batteri, ta ut atx strømkabler 12v - Dette skjer:

 

Når jeg skru på pc'n igjen så kommer det ikkeno bilde! (skjermen funker helt fint)

 

Jeg har prøvd denne prosedyren to ganger.

Har også prøvd å holde inne insert mens jeg skrur på pc'n...

 

:realmad:

 

Så pc'n tror at en eller annen vifte ikke fungerer. Kan dette være fordi jeg har viftestyring koblet til cpu, og kabinett viftene?

 

:cry:

 

Eneste løsning jeg ser her, er å kanskje koble til viftene der de vanligvis pleier å stå (jeg har ikke peiling på dette, bygget ikke pc'n selv, og dette er min første ordentlige pc) - for da tror ikke den schtøgge biosen at en eller annen fan ikke funker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis er "Shutdown if fan fail: Auto" standard innstilling, derfor blir ikke dette endret når du resetter BIOS. Du må nok sette en vifte på CPUfan uttaket på hovedkortet.

 

Oversikt over hvor dette er finner du i bruksanvisningen til kortet evt. på nett.

 

Det er ikke så vanskelig, bare bruk godt tid og mye lys :thumbup:

Lenke til kommentar

Er godt å høre at det finnes lys i enden av tunnelen! Du gav meg håp...

 

Men hva skal jeg gjøre da?

Jeg har ikke så mye peiling, så jeg spør: Når jeg har vifte styring, er ikke vifta mi koblet til hovedkortet da?

Var det dette du mente jeg burde gjøre? Å ta vifta fra viftestyringen og sette den på hk?

 

Men du, når jeg oppdaterte (på nett) biosen, og restarta pc'n, så funka det fint. Den sto ikke på auto da! :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...