Xperia X10 Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Ok, pc'n har funka fint før. Helt til jeg gikk inn i bios og skrudde på "Shutdown if fan fail: Auto". Jeg har gjort som det står i manualen; skru av psu, resett cmos, ta ut batteri, ta ut atx strømkabler 12v - Dette skjer: Når jeg skru på pc'n igjen så kommer det ikkeno bilde! (skjermen funker helt fint) Jeg har prøvd denne prosedyren to ganger. Har også prøvd å holde inne insert mens jeg skrur på pc'n... Så pc'n tror at en eller annen vifte ikke fungerer. Kan dette være fordi jeg har viftestyring koblet til cpu, og kabinett viftene? Eneste løsning jeg ser her, er å kanskje koble til viftene der de vanligvis pleier å stå (jeg har ikke peiling på dette, bygget ikke pc'n selv, og dette er min første ordentlige pc) - for da tror ikke den schtøgge biosen at en eller annen fan ikke funker! Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Sannsynligvis er "Shutdown if fan fail: Auto" standard innstilling, derfor blir ikke dette endret når du resetter BIOS. Du må nok sette en vifte på CPUfan uttaket på hovedkortet. Oversikt over hvor dette er finner du i bruksanvisningen til kortet evt. på nett. Det er ikke så vanskelig, bare bruk godt tid og mye lys Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Er godt å høre at det finnes lys i enden av tunnelen! Du gav meg håp... Men hva skal jeg gjøre da? Jeg har ikke så mye peiling, så jeg spør: Når jeg har vifte styring, er ikke vifta mi koblet til hovedkortet da? Var det dette du mente jeg burde gjøre? Å ta vifta fra viftestyringen og sette den på hk? Men du, når jeg oppdaterte (på nett) biosen, og restarta pc'n, så funka det fint. Den sto ikke på auto da! :/ Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Hei! Jeg vet ikke hvordan viftestyringen din er, men om du kobler ledningen til CPU-vifta direkte ned på hovedkortet så tror jeg at det vil gå, men jeg kan ikke love noe. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Har en zalman viftestyring... Ok, efikkan, skal prøve det! Tusen takk! Er enten dette, eller så sender jeg tilbake hovedkort hvis jeg ikke får andre løsninger Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Ok fiksa det. Det hadde ikke noe med viftene å gjøre. Jeg måtte bare starte pc'n mens den var i reset cmos posisjon! JAAAA! Pc'n funker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå