asus1 Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Har en psu på360w og en på 200w. Kan disse settes inn i samme kabinett. slik at den ene kan dra vifter og andre småting. Om det går,hvordan kobler jeg? Hva er beste løsningen? Eller blir det enklere og handle seg en ny på feks 550w++? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Det blir veldig mye enklere å kjøpe en på 500w+ istedet for å ha en psu koblet til hovedkortet +harddisk (osv) og en annen psu som er jumpstartet og kjører andre ting. Lenke til kommentar
BrickTop Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Hva du mener med småting burde du gjerne spesifisere litt nærmere, men hva angår vifter så vil jeg påstå at det ikke er nødvendig med en ekstra strømforsyning bare for det, ettersom en vifte kun bruker ca 0,3-0,4 Watt på full guff. Og det er jo så godt som ingenting. Men hvis du har et sånt veldig kraftig up-to-date skjermkort så er vel 360W litt lite ja. Endret 17. mars 2006 av BrickTop Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Vet at CM Stacker kommer med en sånn dings for å koble sammen to PSU-er. Bruker den selv, og det funker svært bra. Om den går an å kjøpe seperat, vet jeg ikke. Det er uansett ikke noe hokus-pokus å fikse selv. Lenke til kommentar
asus1 Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Takk for svar. Fikk litt og tenke på. Småting? vel extra vifter? tenkte jeg skulle koble ekstra watten på noen HD. om det er mulig da? Lenke til kommentar
asus1 Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 På den 360 wattern kjører jeg i dag 2 x 160 gb west.dig sata i raid, 2 x 80 gig atapi HD er, 1 dvd rom + 1 brenner 2 vifter + hovedkort, som er pakket med alt mulig rart. fra nvida fx, trådløst nettverkskort. creativ SB live + +. så jeg er litt engstelig for psu'en min. Har begynt og handle inn komponenter og stasj til nytt leketøy så det er vel smartest og handle inn ny strømgiver også kanskje. Blir jo dyrt alikevel Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg regnet litt på mitt forbruk og det kommer på 430W snart. Det som er litt dumt da, er at jeg har kun en PSU på 250W. jeg hadde planer om å fordele dette på to PSU'er. (Jeg for lett tak i en ekstra PSU) Da tenkte jeg å kjøre det slik: PSU 1: Hk GFX OS HDD DVD-brenner PSU 2: 3x HDD 2x 120mm vifter DVD-spiller LCD display Lys og stasj. Dette mener jeg er en grei løsning. Da gjør det egentlig ingenting om PSU 2 ryker, du har ikke noe "livs nødvendig" der. Og for at begge skal starte på likt, må du koble grønn og jord sammen. (Tror jeg det var.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå