hojohansen Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 forstår meg ikke på ghz, jeg har en gammel pc med 1,4ghz, kjøpte meg en ny en med 2,2ghz, har utviklingen stoppet opp, eller skal en se på mer en bare farten på prossesoren?? Hjelp meg. Har kjøpt meg en 4200+ Lenke til kommentar
edge Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Det som er med AMD-prosessorer i forhold til intel er at AMD bruker en annen "filosofi"(om jeg skal bruke det ordet ). Deres prosessorer er ikke like avhengige av høy hastighet som intel, fordi intel bruker andre ting(tilgi meg for crappy forklaring). Uansett, dagens intelprosessorer har 3-4GHz, mens amd ligger vel på 2-2.8GHz. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Det som er viktig er ytelse, og der ligger din nye 4200+ langt foran din gamle 1.4 GHz. Du kan ta det helt med ro. Klokkefrekvens er ikke lenger en god måte å angi ytelsen på. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Ghz er IKKE en måleehnet for ytelse. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Ghz er IKKE en måleehnet for ytelse. 5769411[/snapback] Sant, men litt har det jo å si.. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Ikke nødvendigvis. Si det hadde funnes en CPU som fikk gjort ca 1000 ganger mer enn en intel pr klokkeslag, da kunne man jo rent teoretisk hatt 1000 ganger lavere klokkehastighet og fått tilnærmet lik ytelse. Iallefall slik jeg ser det. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Hz er en måleenhet for svingninger. Giga er en angivelse av hvor mange det er, feks som kilo i kilogram. Det sier ingenting om ytelsen. Den enkleste måten å finne ytelsen er å se på PR-Ratingen til AMD. Feks 4200+, er det du kunne ha forventet av en 4,2GHz, når det gjelder Intel, ville jeg sett på prisklassen, og sammenlignet med tilsvarende AMD. Dog dette er veldig unøyaktig, og vil du har mer nøyaktig bør du ta en titt på CPU Chartet til Toms Hardware. http://www23.tomshardware.com/cpu.html. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Takker for svar, da nokk den nye pcen kjappere en deg gammle min.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Den nye PC'en din har 2 CPU kjerner i tillegg til at en enkel Athlon64 på 2.2 yter sykt mye bedre enn en Athlon på 1.4Ghz, så ja, den vil yte sinnsynkt mye med... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 På tide at folk får det inn en gang for alle: Ytelse gjenspeiles ikke i ghz. La oss ta en enkel sammenligning her; Det er ikke turtallet en motor kan ha som er viktig, men jobben den gjør. Akkurat det samme med CPUer, ikke klokkefrekvensen som er avgjørende, men jobben den gjør. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Takker for svar, da nokk den nye pcen kjappere en deg gammle min.. 5776012[/snapback] Hehe det kan du veldig trygt si Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 4200+ - Athlon 1400 PC Mark(Poeng): 4454 - 1792 Doom 3(FPS): 100.9 - 46.1 Multitasking(WinRar+Lame, sek): 01:50 - 05:27 Multitasking(WinRar+Lame+Ogg+wmv, sek): 06:09 - 25:00 Utdrag fra Cpu chartet til Toms Hardware. Som du ser er det ganske stor forskjell, ikke minst i multitasking. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 amd har kortere pipelines i sin cpu arkitektur har jeg blitt fortalt, som eksempel 35% kortere, så hvis du ganger ghz med 35% så får du tilnærmet intel sine høy ghz. ta denne med en klype salt. amd har kortere vei til skolen derfor bruker den god tid og kommer allikevel tryggere, raskere og mer uthvilt til skolen. intel må gå nokså langt, burde egentlig hatt sykkel. så blir intel veldig stresset, varm og svett av den ekstra avstanden, av og til går Intel feil og må gå tilbake et steg for å gå til skolen, fordi den gikk i feil gate. så når Intel har kommet på skolen så har sandalene brennt opp. og Intel krever større ransel med vifte en amd. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 lengden på pipeline har ingenting med ytelsen å gjøre. Det er umulig å sammenligne direkte på den måten fordi det er så mange andre faktorer som spiller inn i designen enn bare pipeline.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå