Gå til innhold

problemer med nytt minne på dataen...

Jonisb4ck

Anbefalte innlegg

Jeg har da fra før 2 * 512 pc 3200 DDR_DIMM 1024 MB minne. Så kjøpte jeg inn en sånn pakke til med to brikker. Men når jeg har putta inni brikkene og starter dataen hyler den + svart skjerm eller går til skjerm det det står start windows på vanlig måte osv... Velger jeg da start på vanlig måte, restarter maskinen seg. Noen ide om hva som kan være feil? Og om det kan løses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tåler ikke maskina 4 minnebrikker selv når det er plass til fire? Bør jeg heller ha to brikker, hver på 1024 MB?

5768597[/snapback]

AMD CPUer liker genrelt ikke 4 brikker. Det går helt fint, men det vil gå veldig ut over ytelsen. Du kan sikkert få det til å fungere med 4 brikker, men du må i BIOS og justere en noen innstillinger.

Det beste er som du sier å kjøre 2 x 1024mb brikker :thumbup:

Lenke til kommentar
Tåler ikke maskina 4 minnebrikker selv når det er plass til fire? Bør jeg heller ha to brikker, hver på 1024 MB?

5768597[/snapback]

AMD CPUer liker genrelt ikke 4 brikker. Det går helt fint, men det vil gå veldig ut over ytelsen. Du kan sikkert få det til å fungere med 4 brikker, men du må i BIOS og justere en noen innstillinger.

Det beste er som du sier å kjøre 2 x 1024mb brikker :thumbup:

5768751[/snapback]

Kan du gi meg en god guide på hva jeg må gjøre i bios for å få det til å funke? Har fire 512 MB brikker nå og kan kun bruke to....

Lenke til kommentar
Command rate må ihvertfall stå på 2T med mer enn 2stk minnebrikker..

Enkelte HK har rett og slett problemer med å kjøre i 400MHz med 4stk brikker  så de må kjøre i 333MHz, dette kan som regel fikses med å oppdatere bios.

5771677[/snapback]

Hvis du har Newcastle, Winchester eller Clawhammer kjerne på CPUen så tror jeg alle disse må kjøre 2T og 333Mhz.

Lenke til kommentar

Alle AMD kjernene må kjøre 2T med mer enn 2 brikker..

Hadde tidligere winchester og det gikk fint med 400MHz med 4 brikker, samme har en kamerat nå uten problemer (ingen klokk på maskinene).

edit: det er like avhengig av HK som kjerner..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Alle AMD kjernene må kjøre 2T med mer enn 2 brikker..

Hadde tidligere winchester og det gikk fint med 400MHz med 4 brikker, samme har en kamerat nå uten problemer (ingen klokk på maskinene).

edit: det er like avhengig av HK som kjerner..

5772211[/snapback]

Egentlig ikke trodde jeg, men når dere kjører 400Mhz så blir det som en overklokking. Prøv bare å sette det til auto i BIOS da vil den klokke ned til 333Mhz av seg selv. Kan være det er HKene som finner på dette her, men alle jeg har sett som har brukt fire brikker har havnet på 333Mhz. Det går helt fint med 400Mhz, men da har det som regel blitt endel feil hvis de har kjørt memtest og liggnende.

Lenke til kommentar

Man kan ikke overklokke kun minnet på den måten uten hjelp av noen andre frekvenser, så det er ikke klokking men innstilling.

Problemet med at det setter seg automatisk til 333MHz har mer med SPD å gjøre, dette er for at det skal være mer garantert å i hele tatt få start (dette pga ikke alle HK klarer 400MHz)..

Lenke til kommentar
Man kan ikke overklokke kun minnet på den måten uten hjelp av noen andre frekvenser, så det er ikke klokking men innstilling.

Problemet med at det setter seg automatisk til 333MHz har mer med SPD å gjøre, dette er for at det skal være mer garantert å i hele tatt få start (dette pga ikke alle HK klarer 400MHz)..

5772249[/snapback]

Minnekontrolleren ligger jo i CPU uansett da :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...