Gå til innhold

Overklokke Asus G4 ti4600


MrGod

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt ett asus G4 ti4600 kort. Lurer på hvor mye jeg kan overklokke det kortet med orginalvifte. Har sett tester på 730 Mhz, men vet ikke om dette er reelt. Er det noen som har dette kortet og har overklokket det?

Hvilken temperatur er det vanlig å stoppe overklokkingen på? eller er det veldig forsjellig fra kort til kort?

 

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du MÅ ha god temperatur i kabinettet og dette får du med kabinettvifter. Så er det bare å begynne, justere med 1-5 mhz intervaller og kjøre 3dmark tester hver gang. Slik holder du på til du får "artifacts" i bildet og/eller maskinen blir ustabil.. Da setter du den litt ned til alt er 100% fint og stabilt og tester ett par loops til. Maskinen skal være dø stabil og så er det bare å leve videre med maskinen.

 

Juster enten core eller memory først.. Ikke begge deler samtidig.

 

Det varierer veldig fra maskin til maskin på hva du klarer, dette kan komme av både kort, kjøling og personen som klokker.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte deg GF4 4600 på komplett sist gang de hadde det på tilbud til ca 3000kr.

 

Jeg har det kjørendes på core: 322 og memory: 700

(har ingen kabinett vifter)

 

Hva mener du med med et dårlig kort.. vet at det er underklokket til 290 på core men det er no bare å klokke opp igjen.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar!

 

Jeg skal prøve meg godt fram med å teste kortet steg for steg ja.. tror det er best.. Det er jo ut som folk klarer over 700Mhz ved overklokking da :smile:

 

At kortet er dårlig på overklokking kan være.. kjøpte det på Dius.no (lavest pris på MYE, ta en titt). Men for 2195 flis... who cares? hehe:)

 

Har kjøpt en PCI vifte som skal stå forsiden av kortet som skal pumpe ut luften bak på maskinen :smile:

Klarer visst 42 kubikk i timen.. kanskje jeg skal ha en i front som pumper luft inn i kabinettet og .. ?

 

 

Jepp! Venter i spenning på kortet jeg:) får det vel om en uke... :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...