Gå til innhold

25.000kr Oblivion pc skal bestilles..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antec P180 kabinettet virker mye billigere i virkeligheten enn det ser ut til på bilder. Jeg kjenner en som har det, og jeg får ikke de helt store kvalitetsnykkene når jeg ser det (frontdøra er blandt annet busta). 500W holder til 4 harddisker og mye, mye mer, er bare tull å kjøpe de ekstremt oversized strømforsyningene. Så lenge produsenten er bra, så skal en ikke oppleve noe problem.

 

Jeg ser at du har lagt til X2 4400+, men at alle anbefaler Opteron 165. Vel, jeg anbefaler X2 4200+. Den ekstra halve megabyten med cache på 4400+-en merker du lite, om ikke i det hele tatt. Det eneste som merker den er lommeboka di. 4200+ er klokket like høyt, men har "bare" halve cachen.

 

Nå er X1900XT temmelig billig, 4000kr ca., og er et godt valg om du skal spille BF2, COD2 og FEAR. Utenom disse titlene er det nok 7900GTX som yter best, personlig ville jeg gått for det.

 

Det å kjøpe den nye 150GB raptordisken er bare tull, den minimale ytelsesforskjellen merker du ikke uansett. Likefremt er det tull å kjøpe en 73GB disk som "kun" skal brukes til OS. Windows tar (husker ikke eksakt tall :p) under 4GB hvertfall. Da burde du i tilfellet bruke denne disken til programfiler og spill også.

Lenke til kommentar

(Har vært rimelig syk en stund nå, og har ikke orket å sitte forran pc`en )

 

 

Ser at opsettet mitt ikke var særlig ytelse/$-vennlig. Skal lage et alternativt opsett strax.

 

Må lese tester av X2 4200, den har jo halparten av cachen, noe jeg trodde betydde ganske mye ytelsesmessig, men det kan jeg jo undersøke. RAptoren er veldig dyr når jeg tenker etter. 2500kr for 150Gb..

 

X1900xt er nok et god valg uansett hva jeg skal spille :) Men nå er det kun få dager igjen til tester av oblivion er ute, så vi får se.

 

 

EDIT: Jeg ser nå at det "Kun" er 800kr forskjell mellom X2 4400 og X2 4200, så med mindre det ikke blir en Opty 165/170 går jeg nok for 4400.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Må bare fortelle deg at jeg har samme hovedkort/minne kombinasjon og Netshop har byttet minnet 3 ganger fordi det nekter å samarbeide.

5775859[/snapback]

 

Funker det nå, etter du har bytta 3 ganger?

 

Dette virket innmari rart, noen andre som har hatt liknende erfaringer? :hmm:

Lenke til kommentar
Antec P180 kabinettet virker mye billigere i virkeligheten enn det ser ut til på bilder. Jeg kjenner en som har det, og jeg får ikke de helt store kvalitetsnykkene når jeg ser det (frontdøra er blandt annet busta)

 

Jeg er enig i at frontdøra kan virke litt "slapp", men hva annet er det som ikek virker kavlitetsaktig? Hele oppbygningen av kabinettet har jo veldig mange gode detaljer. Ellers er det vanskelig å ødelegge døra også, fordi den i motestning til mange andre slår 270 grader (dvs går helt inntil kabinettveggen om man ønsker.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg går nok for P180, har hatt lyst på det kabinettet en stund nå.

Var en her som nevnte at han måtte kjøpe en forlenger til AtX og p4 ledningene.Kunne noen ha linket til disse hos komplett? Er akkuratt sånne ting jeg vil forsikre meg om før kjøpet :)

 

har lett selv, men har ikke peiling på kabler :S

Lenke til kommentar
Jeg går nok for P180, har hatt lyst på det kabinettet en stund nå.

Var en her som nevnte at han måtte kjøpe en forlenger til AtX og p4 ledningene.Kunne noen ha linket til disse hos komplett? Er akkuratt sånne ting jeg vil forsikre meg om før kjøpet :)

 

har lett selv, men har ikke peiling på kabler :S

5776589[/snapback]

 

Spørs åssen PSU du har, på min trenger man ingen forelnger.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg går nok for P180, har hatt lyst på det kabinettet en stund nå.

Var en her som nevnte at han måtte kjøpe en forlenger til AtX og p4 ledningene.Kunne noen ha linket til disse hos komplett? Er akkuratt sånne ting jeg vil forsikre meg om før kjøpet :)

 

har lett selv, men har ikke peiling på kabler :S

5776589[/snapback]

 

Spørs åssen PSU du har, på min trenger man ingen forelnger.

 

AtW

5776635[/snapback]

 

Jeg har ikke helt bestemt hvilken psu jeg skal ha. Men forlenger kjøper jeg uansett, i tilfelle :)

 

haddu du giddi å linka til de hos komplett?Er under ledninger--> strøm, men finner ikke noe atx/p4. takk.

Lenke til kommentar
Må bare fortelle deg at jeg har samme hovedkort/minne kombinasjon og Netshop har byttet minnet 3 ganger fordi det nekter å samarbeide.

5775859[/snapback]

 

Funker det nå, etter du har bytta 3 ganger?

 

Dette virket innmari rart, noen andre som har hatt liknende erfaringer? :hmm:

5776232[/snapback]

 

Nope, funker fortsatt ikke. Maskinen er hos Netshop for 3 gang for å fikse dette problemet. Håper på en annen type minnebrikker.

Lenke til kommentar
Må bare fortelle deg at jeg har samme hovedkort/minne kombinasjon og Netshop har byttet minnet 3 ganger fordi det nekter å samarbeide.

5775859[/snapback]

 

Funker det nå, etter du har bytta 3 ganger?

 

Dette virket innmari rart, noen andre som har hatt liknende erfaringer? :hmm:

5776232[/snapback]

 

Nope, funker fortsatt ikke. Maskinen er hos Netshop for 3 gang for å fikse dette problemet. Håper på en annen type minnebrikker.

5776990[/snapback]

 

wow. det var sykt. Tipper det var noe galt med hovedkortet ditt , kan umulig være noe annet. håper jeg :p

Lenke til kommentar

Bare så dette er sagt: 7900 serien krever mindre strøm, som igjen medfører mindre varmeutvikling=mindre støy. Er verdt å tenke på hvis du satser på en litt stillegående PC. Har lest flere tester der x1900 bråker som små jetfly! :hrm:

 

Edit: endret en alvorlig leif her ja... takk til dere som gjorde meg oppmerksom på det :)

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar
p180 trenger lange kabler fra psu. Jeg har dette kabinettet sammen med en mist 500 w og asrock dual sata 2 hk. Måtte få tak i forlenger til både atx og p4 kontakten. Forøvrig er det en veldig dårlig dør på dette kabinettet. Så tynn og slarkete plastikk at det er en skam.

5771387[/snapback]

 

 

Kunne noen her linket til disse atx/p4 kontaktene enten hos netshop eller komplett?Finner de rett og slett ikke. Hadde satt stor pris på det :blush:

 

Nå skal pc`en bestilles iløpet av noen få dager :D

Endret av asad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...