frostern Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg har : AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte ABIT KN8-SLI,nForce4 SLI, Socket-939, ATX, 4xSATAII, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16 Og jeg ønsker å overklokke prosessoren til ca 2,6-2,8GHz, vet ikke helt hva jeg bør sette multiplyer og FSB til, men jeg har prøvd et par ganger bare og hver gang har jeg måtte resette CMOS for å kunne starte opp. Er det noen spesielle regler jeg må følge? (jeg vet at FSB*multiplyer = hastighet på prosessoren, men selv om jeg ikke har forandret FSB mye så har dette da ikke gått så bra) Hvis det er noen som har konfigurasjon på dette allerede lagd og testet eller, føler de har informasjon som kan hjelpe meg med å sette FSB og multiplyer riktig så hadde det hvert genialt om de kan poste det her! Hvis jeg må forandre på no voltage greier også så skriv det! :-) Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Er en fin guide her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=412542 Og forresten kan du ikke bare bestemme deg hvor langt du vil klokke cpuen. Overklokking er ikke så enkelt at man bare bestemmer seg for hva man vil ha, så trukker man på en knapp så fungerer det... Lykke til! Lenke til kommentar
frostern Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Tusen takk! Ja, jeg vet det, men det er mulig jeg utrykte meg litt feil der, det er det intervallet jeg satser på å greie å overklokke til. Hvis det ikke går å overklokke prosessoren så mye, så får det være så. Stabilitet før hastighet. Kommer til å kjøre CPU burnin når jeg har funnet en hastighet som det går ann å kjøre på. For å teste stabiliteten altså. Kan ikke huske at det var så vanskelig å overklokke før, jeg hadde en intel celeron 400mhz en gang, overklokka den til 600mhz, hvor den var helt stabil, og holdt seg under 50 grader med vifta som fulgte med. (vifta bråkte noe forj#vli, men den gangen var det ingen som brøy seg om det, da var det bare rått at man kunne overklokke så mye).. Takk for linken Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Første gangen jeg klokka ble pcen ustabil og virka ikke etter jeg hadde stilt opp FSB med hele en megahertz. Det viste seg at det var noe tull med BIOS, etter at jeg flasha BIOS virket alt som det skulle. Prøv det hvis du ikke har gjort det allerede. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 1000 htt 1000 nb link speed eller noe sånt 2 stk av 1000 må settes til 800 1000 er 0-200 800 er 200-250 600 er 250-300 så hvis du skal kjøre 260 htt så skal du stille den til 600 2 plasser async, evt high ram voltage, husk ram divider veldig viktig fsb delt på normal htt ganger divider f.eks 240 DELT på 200 ganger 166mhz gir 200mhz ddr vanlig veldig grei 20% oc test med denne standarden og øk evt. 2 volt kjør occt 10 min senk 1 volt prøv igjen 10 min helt til det stopper på 1-10 min så du vet hvor volten begynner å fjuske og spørre etter trippelt med volt da når du grensen, sikkert noe sånt Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Flyttes til OVERKLOKKING av prosessor da vi har et eget underforum her for dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå