Torjus Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Noen fler som har problemer med tilkopling til pc i telefonmodus? Jeg reinstallerte hele greien fra SE og da fungerte det. Men når jeg skal kople til for andre gang så vil den ikke. Flere som kansje har hatt dette problemet? 6502027[/snapback] Fikset det ved å restarte PC'n Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Trenger tips til sider med spill og themes (helst gratis) til min K800i. Og hvilken MSN-klient anbefales? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Noen som har lyst til å sette opp en liste med ting de liker og misliker ved sin nye k800? Endret 16. juli 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Trenger tips til sider med spill og themes (helst gratis) til min K800i. Og hvilken MSN-klient anbefales? 6502124[/snapback] http://www.zedge.net er ganske bra, ellers finner du en god del ved å søke hos google. eMSN brukte jeg på min W800i, finner den og mange andre programmer hos GetJar Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Noen fler som har problemer med tilkopling til pc i telefonmodus? Jeg reinstallerte hele greien fra SE og da fungerte det. Men når jeg skal kople til for andre gang så vil den ikke. Flere som kansje har hatt dette problemet? 6502027[/snapback] Fikset det ved å restarte PC'n 6502119[/snapback] Hehe. Slitsomt hvis en må rastarte hver gang da Men jeg takker for tipset. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Noen som har lyst til å sette opp en liste med ting de liker og misliker ved sin nye k800? 6502189[/snapback] Liker: Kameraet Skjermen Meldingskapasiteten (mye bedre enn på K750i) 5 vekkerklokker Misliker: Batterikapasiteten (elendig, mulig det er noe feil med min) Linsedeksel (går opp i lommen) Noen av knappene er veldig små sitter litt tett. Kommer ofte på internett når jeg skal trykke på Venstre valgknapp. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 La meg gjette, du pleier ikke å gå på "Trygg fjerning av maskinvare"? Altså, dette: Jeg gjør alltid dette før jeg kobler fra mobilen min (Når den er i telefonmodus) Når du bruker den i filoverføringmodus så går du på Min Datamaskin > Høyreklikk på PHONE CARD elns og velg Løs ut. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Sony Ericsson K800i + Skjermen er knallgod og sitter tett oppmot deksel Bra kamera (3.2mpx, blitz, autofokus, bildestablisator, justeringsmuligheter, BestPic) 3G med to kameraer (VGA foran, 3.2mpx bak) God batteri (7t tale, 350t standby) God menyer Ny joystick (mer markant enn K750i og forbedret levetid) Gode talltaster (gummitekstur) Størrelse Små endringer som har vært savnet i eldre SE modeller f.eks klokke i menyene, flere alarmer osv. - Videoopptak er av dårligere kvalitet Kromatiske brytning i bilder, dårlig skarphet på avstandsobjekter Sjanse for pikselfeil på skjerm Størrelse Mangler EDGE og wifi Ikke Walkman MP3-avspiller Handsfree som følger med er av middels kvalitet Treg til tider Snarvei- og internettknapp er små, kommer ofte borti disse under bruk av de andre knappene Minnekortformatet er Memory Stick Micro NY! Alle mine punkter som ikke er ren faktamessig, er selvfølgelig subjektivt. Endret 16. juli 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Misliker:Batterikapasiteten (elendig, mulig det er noe feil med min) 6502562[/snapback] Jeg har ladet min 2 ganger siden jeg fikk den, for 6 dager siden og jeg har brukt den veldig mye. Så er nok noe galt med din ja. Linsedeksel (går opp i lommen) 6502562[/snapback] Har aldri skjedd med meg... er nok ditt linsedeksel som er litt løst e.l Noen av knappene er veldig små sitter litt tett. Kommer ofte på internett når jeg skal trykke på Venstre valgknapp. 6502562[/snapback] Akkurat på det punktet er jeg enig, den internettknappen er ubruklig for min del. Kan jo legge til et minus: Musikkspilleren på K800i er helt annerledes enn på W800i (Mangler megabass, kan ikke spille av video via den og ikke spille av filmer i fullskjerm, sorterer musikken på en helt annen og plagsom måte) ...ellers er det en sykt bra telefon. Digger muligheten til å kopiere noe og lime inn hvor som helst, digger den gode javaytelsen, går ti ganger raskere å bla igjenom galleriet i forhold til på W800i. EDIT: Glemte: Videoopptak suger like mye som før, og handsfree som følger med er av ekstremt dårlig kvalitet i forhold til HBH-70 som følger med W800i. Endret 16. juli 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Nodor Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Noen som har lyst til å sette opp en liste med ting de liker og misliker ved sin nye k800? 6502189[/snapback] +Skjermen er knallgod og sitter tett oppmot deksel +Bra kamera (3.2mpx, blitz, autofokus, bildestablisator, justeringsmuligheter, BestPic) +3G med to kameraer (VGA foran, 3.2mpx bak) +God batteri (7t tale, 350t standby) +God menyer +Ny joystick (mer markant enn K750i og forbedret levetid) +Gode talltaster (gummitekstur) +Størrelse +Små endringer som har vært savnet i eldre SE modeller f.eks klokke i menyene, flere alarmer osv. -Videoopptak er av dårligere kvalitet -Kromatiske brytning i bilder, dårlig skarphet på avstandsobjekter -Sjanse for pikselfeil på skjerm -Størrelse -Manger EDGE og wifi -Ikke Walkman MP3-avspiller -Handsfree som følger med er av middels kvalitet -Treg til tider -Snarvei- og internettknapp er små 6502567[/snapback] Hva mener du med ikke walkman? og hva skal du med større knapper på snarvei og internett? har ikke opplevd at min er treig til tider?? Endret 16. juli 2006 av Nodor Lenke til kommentar
audi200 Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Misliker:Batterikapasiteten (elendig, mulig det er noe feil med min) 6502562[/snapback] Jeg har ladet min 2 ganger siden jeg fikk den, for 6 dager siden og jeg har brukt den veldig mye. Så er nok noe galt med din ja. Linsedeksel (går opp i lommen) 6502562[/snapback] Har aldri skjedd med meg... er nok ditt linsedeksel som er litt løst e.l Noen av knappene er veldig små sitter litt tett. Kommer ofte på internett når jeg skal trykke på Venstre valgknapp. 6502562[/snapback] Akkurat på det punktet er jeg enig, den internettknappen er ubruklig for min del. Kan jo legge til et minus: Musikkspilleren på K800i er helt annerledes enn på W800i (Mangler megabass, kan ikke spille av video via den og ikke spille av filmer i fullskjerm, sorterer musikken på en helt annen og plagsom måte) ...ellers er det en sykt bra telefon. Digger muligheten til å kopiere noe og lime inn hvor som helst, digger den gode javaytelsen, går ti ganger raskere å bla igjenom galleriet i forhold til på W800i. EDIT: Glemte: Videoopptak suger like mye som før, og handsfree som følger med er av ekstremt dårlig kvalitet i forhold til HBH-70 som følger med W800i. 6502598[/snapback] Hei Vuderer denne telefonen Hva mener du med "Digger muligheten til å kopiere noe og lime inn hvor som helst" Kan du gi med noen eksempel? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Hva mener du med ikke walkman? 6502722[/snapback] Walkman-telefonene har en annerledes, og etter min mening, et bedre MP3-grensesnitt/avspiller hva skal du med større knapper på snarvei og internett? 6502722[/snapback] Man kan ofte komme borti disse to knappene når man bruker de andre knappene. Det er det jeg hendviser på det punktet. Enig at punktet er dårlig formulert. Beklager har ikke opplevd at min er treig til tider?? 6502722[/snapback] Etter min mening, dukker menyen tregt opp fra "desktop" og telefonen tar litt tid fra strømsparingsmodus til ordinær bruk (svart til desktop) Alle mine punkter som ikke er ren faktamessig, er selvfølgelig subjektivt Lenke til kommentar
Nodor Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Sony Ericsson K800i + Skjermen er knallgod og sitter tett oppmot deksel Bra kamera (3.2mpx, blitz, autofokus, bildestablisator, justeringsmuligheter, BestPic) 3G med to kameraer (VGA foran, 3.2mpx bak) God batteri (7t tale, 350t standby) God menyer Ny joystick (mer markant enn K750i og forbedret levetid) Gode talltaster (gummitekstur) Størrelse Små endringer som har vært savnet i eldre SE modeller f.eks klokke i menyene, flere alarmer osv. - Videoopptak er av dårligere kvalitet Kromatiske brytning i bilder, dårlig skarphet på avstandsobjekter Sjanse for pikselfeil på skjerm Størrelse Manger EDGE og wifi Ikke Walkman MP3-avspiller Handsfree som følger med er av middels kvalitet Treg til tider Snarvei- og internettknapp er små, kommer ofte borti disse under bruk av de andre knappene Minnekortformatet er Memory Stick Micro NY! Alle mine punkter som ikke er ren faktamessig, er selvfølgelig subjektivt. 6502567[/snapback] Sjangse skrives med g og mangler skrives med l,når det er sakt så deler jeg ikke din mening med at man kommer ofte borti disse knappene. Og hvorfor nevner du at micro stick er et -? du klager på at telefonen er for stor,men alt annet enn microbrikke ville gjort den enda større...En annet spørsmål er hvorfor du mener at skjermen har sjangse for pikselfeil,kan du begrunne dette og hvorfor tar du opp dette? Uansett,den som tror at man for 3500kr kan få en mobil som støtter alt 100% og er optimal på alle måter har misforstått,etter min vurdering har SE kommet med et produkt som fungerer meget bra til en overkommelig pris!! Endret 16. juli 2006 av Nodor Lenke til kommentar
Nodor Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Misliker:Batterikapasiteten (elendig, mulig det er noe feil med min) 6502562[/snapback] Jeg har ladet min 2 ganger siden jeg fikk den, for 6 dager siden og jeg har brukt den veldig mye. Så er nok noe galt med din ja. Linsedeksel (går opp i lommen) 6502562[/snapback] Har aldri skjedd med meg... er nok ditt linsedeksel som er litt løst e.l Noen av knappene er veldig små sitter litt tett. Kommer ofte på internett når jeg skal trykke på Venstre valgknapp. 6502562[/snapback] Akkurat på det punktet er jeg enig, den internettknappen er ubruklig for min del. Kan jo legge til et minus: Musikkspilleren på K800i er helt annerledes enn på W800i (Mangler megabass, kan ikke spille av video via den og ikke spille av filmer i fullskjerm, sorterer musikken på en helt annen og plagsom måte) ...ellers er det en sykt bra telefon. Digger muligheten til å kopiere noe og lime inn hvor som helst, digger den gode javaytelsen, går ti ganger raskere å bla igjenom galleriet i forhold til på W800i. EDIT: Glemte: Videoopptak suger like mye som før, og handsfree som følger med er av ekstremt dårlig kvalitet i forhold til HBH-70 som følger med W800i. 6502598[/snapback] Musikk spiller mangler mega bass? trodde virkelig at man ønsket seg ren og klar lyd fra en mp3 spiller,mega bass er noe som ødelegger lyden fullstendig! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Sjangse skrives med g 6503680[/snapback] Sjangse? når det er sakt så deler jeg ikke din mening med at man kommer ofte borti disse knappene.6503680[/snapback] Fint! Derfor har vi diskusjon.no hvorfor nevner du at micro stick er et -? 6503680[/snapback] Mange som går fra en eldre SE telefon, får ikke brukt det minnekortet de har (MSPD) og må dermed kjøpe nytt kort. Etter det jeg vet, har det ikke kommet 2GB M2 kort. Ikke nok med det, M2-kort er langt dyrere per Mb enn dagens alternative minnekorttyper. du klager på at telefonen er for stor Leser du punktene èn gang til, er størrelsen oppført på begge sider. Stor i forhold til den tidligere K-modellen og liten i forhold til teknologien den innholder. Godkjent lommestørrelse En annet spørsmål er hvorfor du mener at skjermen har sjangse for pikselfeil,kan du begrunne dette og hvorfor tar du opp dette?6503680[/snapback] Jeg mener at skjermen har en sjanse for pikselfeil siden jeg hadde nettopp en K800i med en slik feil. Begrunne pikselfeil? Høyteknologisk prosess for å lage skjermer med marginer for feil utenom at dette går utover garantien (ISO-dekket). Tar opp dette i punktene siden jeg har aldri opplevd eller hørt om lignende pikselfeil på telefoner før. Uansett,den som tror at man for 3500kr kan få en mobil som støtter alt 100% og er optimal på alle måter6503680[/snapback] Skjønner ikke helt hva du mener med "støtte alt 100%" men jeg forventer i det minste en telefon som fungerer og innfrir spesifikasjonene 100%. Koste en femøring eller ei.. Endret 17. juli 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Misliker:Batterikapasiteten (elendig, mulig det er noe feil med min) 6502562[/snapback] Jeg har ladet min 2 ganger siden jeg fikk den, for 6 dager siden og jeg har brukt den veldig mye. Så er nok noe galt med din ja. Da må det være noe alvorlig galt med min. Jeg tok kontakt med Sony Ericsson og de mente det kunne være på grunn av et gammelt SIM-kort. Tok kontakt med Chess og de avviste dette. Fikk likevel overbevist fyren om å sende meg et nytt SIM-kort (med telenordekning) selv om jeg også tviler litt på at et SIM-kort kan tømme batteriet så fort. Sjangse skrives med g Vet du hva som ikke er lurt å gjøre når man sitter i glasshus?Her er forresten lesestoff til deg. Endret 17. juli 2006 av oro2 Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei Vuderer denne telefonen Hva mener du med "Digger muligheten til å kopiere noe og lime inn hvor som helst" Kan du gi med noen eksempel? 6502907[/snapback] Si feks, du skal skrive en melding... og du skal gi nummeret til en personen som du skriver til. Da kan du gå på endre kontakt > velg nummeret > mer > kopier alt. Så mens du skriver meldingen så kan du når som helt trykke Mer > Lim inn Lenke til kommentar
Nodor Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Sjangse skrives med g 6503680[/snapback] Sjangse? når det er sakt så deler jeg ikke din mening med at man kommer ofte borti disse knappene.6503680[/snapback] Fint! Derfor har vi diskusjon.no hvorfor nevner du at micro stick er et -? 6503680[/snapback] Mange som går fra en eldre SE telefon, får ikke brukt det minnekortet de har (MSPD) og må dermed kjøpe nytt kort. Etter det jeg vet, har det ikke kommet 2GB M2 kort. Ikke nok med det, M2-kort er langt dyrere per Mb enn dagens alternative minnekorttyper. Men om man skal bruke alt av gammel teknologi kan man ikke forvente at størrelsen på tlf skal gå ned..Dessuten vil både lavere pris og kort med over 2Mb komme om ikke lange tiden.du klager på at telefonen er for stor Leser du punktene èn gang til, er størrelsen oppført på begge sider. Stor i forhold til den tidligere K-modellen og liten i forhold til teknologien den innholder. Godkjent lommestørrelse En annet spørsmål er hvorfor du mener at skjermen har sjangse for pikselfeil,kan du begrunne dette og hvorfor tar du opp dette?6503680[/snapback] Jeg mener at skjermen har en sjanse for pikselfeil siden jeg hadde nettopp en K800i med en slik feil. Begrunne pikselfeil? Høyteknologisk prosess for å lage skjermer med marginer for feil utenom at dette går utover garantien (ISO-dekket). Tar opp dette i punktene siden jeg har aldri opplevd eller hørt om lignende pikselfeil på telefoner før.Er ikke noe nytt fenomen med pikselfeil verken på telefoner eller kamera,men vil ikke si at K800i er noe mer utsatt for dette enn andre produkter.Uansett,den som tror at man for 3500kr kan få en mobil som støtter alt 100%6503680[/snapback] Skjønner ikke helt hva du mener med "støtte alt 100%" men jeg forventer i det minste en telefon som fungerer og innfrir spesifikasjonene 100%. Koste en femøring eller ei.. 6503783[/snapback] Mener den innfrir spesifikasjonene,det jeg mener med å støtte alt 100% er at den skal yte 100% på alle områder,kamera,mp3,telefon,størrelse osv skal disse kriterier oppnås 100% utfra dagens teknologi ville du ikke kunne kjøpt tlf for 3500kr Men uansett skal være enig i at tlf ikke er perfekt og at ting kunne vært bedre,men jeg er fornøyd med at de har levert et såpass bra produkt til en overkommelig pris Endret 17. juli 2006 av Nodor Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Hvis ikke SE kunne presse MSPD i K800i, kunne de ihvertfall gått for en mer etablert minnekort som f.eks SD Mini som ikke merkverdig større enn M2 og koster ikke mer enn dagens SD kort. Enig i at ny teknologi må pushes men er ikke fornøyd med valget av M2. Kan ikke forvente noe annet enn Sony pushe sitt egen brikke egentlig men.. Er muligens ikke noe nytt fenomen med pikselfeil på telefoner men skriver jo at jeg har ikke opplevd dette og anser ikke denne sjansen som postivt for telefonen. Om K800i er mer utsatt for dette? Ja og nei. Ja, siden K800i har flere pikseler enn mange av dagens telefoner og nei, K800i er ikke spesielt utsatt for dette. Det er en selvfølge at den telefon skal yte 100% på sine funksjoner. Hva er vitsen med en telefon som har en mp3-avspiller som yter 43%, 3.2mpx kamera som yter 63% og en 8-tallsknapp som yter 50%? Oppsummert: En telefon skal funke 100% uansett pris og spesifikasjoner. Endret 17. juli 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Nodor Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Misliker:Batterikapasiteten (elendig, mulig det er noe feil med min) 6502562[/snapback] Jeg har ladet min 2 ganger siden jeg fikk den, for 6 dager siden og jeg har brukt den veldig mye. Så er nok noe galt med din ja. Da må det være noe alvorlig galt med min. Jeg tok kontakt med Sony Ericsson og de mente det kunne være på grunn av et gammelt SIM-kort. Tok kontakt med Chess og de avviste dette. Fikk likevel overbevist fyren om å sende meg et nytt SIM-kort (med telenordekning) selv om jeg også tviler litt på at et SIM-kort kan tømme batteriet så fort. Sjangse skrives med g Vet du hva som ikke er lurt å gjøre når man sitter i glasshus?Her er forresten lesestoff til deg. 6503833[/snapback] man lærer så lenge man lever!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå