Gå til innhold

Sony Ericsson K800 - diskuter den her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal ihvertfall kjøpe dette headsettet etter hvert:

https://prisguiden.no/product.php?productId=46743

 

----

 

Hvordan er lyden i det headsettet som følger med K800i? Dårligere enn det headsettet som følger med W800i?

6456289[/snapback]

Nettop det jeg tenkte på :D utrolig greit egentlig :D

 

Jeg regner med at jeg har min K800 på tirsdag. Den er i Oslo nå og de sender vel ikke i helgen :p

Lenke til kommentar
Jeg skal ihvertfall kjøpe dette headsettet etter hvert:

https://prisguiden.no/product.php?productId=46743

 

----

 

Hvordan er lyden i det headsettet som følger med K800i? Dårligere enn det headsettet som følger med W800i?

6456289[/snapback]

Nettop det jeg tenkte på :D utrolig greit egentlig :D

 

Jeg regner med at jeg har min K800 på tirsdag. Den er i Oslo nå og de sender vel ikke i helgen :p

6456801[/snapback]

 

Samme her... venter på å få min i fra Bergen. Satser på å ha den i hånda på tirsdag :love:

Lenke til kommentar
datating: Du som har hatt telefonen en stund (hvis ikke jeg tar feil)

 

Kan du nevne alle de tingene du synes er negativt om telefonen? :)

6457046[/snapback]

Ennå ikke funnet noen spesielle ting..

 

Synes egentlig alt fungerer supert jeg, bare kanskje på tide med flere themes og slikt til den og det er det vel ikke flusst av?

 

Såklart kan linsedekselet gå opp, men har kun skjedd en gang på denne uka eller noe sånt jeg har hatt den.

 

Ellers er det det vanlige problemet.. fingeravtrykk på skjermen.

Lenke til kommentar

Okey, ja... slet med det selv da jeg fikk min W800i... endte med at jeg ble vandt til det, skal kjøpe sånn plast hos clas-olson til å ha oppå skjermen nå som jeg få k800i.

 

Jeg så nå at man har jo klokke når man skriver SMS og blar gjennom menyene osv, GENIALT! Har savnet dette VELDIG på W800i

Lenke til kommentar
Okey, ja... slet med det selv da jeg fikk min W800i... endte med at jeg ble vandt til det, skal kjøpe sånn plast hos clas-olson til å ha oppå skjermen nå som jeg få k800i.

 

Jeg så nå at man har jo klokke når man skriver SMS og blar gjennom menyene osv, GENIALT! Har savnet dette VELDIG på W800i

6457073[/snapback]

Jepp!

En annen ting, men den er jo også felles for SE, er jo at man ser ikke før man er +/- 5 tegn fra 160 tegn når man går over på melding 2 osv...

Lenke til kommentar
Okey, ja... slet med det selv da jeg fikk min W800i... endte med at jeg ble vandt til det, skal kjøpe sånn plast hos clas-olson til å ha oppå skjermen nå som jeg få k800i.

 

Jeg så nå at man har jo klokke når man skriver SMS og blar gjennom menyene osv, GENIALT! Har savnet dette VELDIG på W800i

6457073[/snapback]

Jepp!

En annen ting, men den er jo også felles for SE, er jo at man ser ikke før man er +/- 5 tegn fra 160 tegn når man går over på melding 2 osv...

6457096[/snapback]

 

Synes det bare er greit slik jeg... Liker det stilrent osv, teit med en teller.

Lenke til kommentar

Kameraet til K800 er bra for å være mobil. Men den har visse klare svakheter. Noen av dem kan bli bedre med firmware update, andre ikke.

 

For det første så ser det ut som kameraet komprimerer bildene veldig mye etter at de er tatt. Bildene er på 400KB - 900KB. Bilder tatt med 3,2 Mpix oppløsning burde være 900 KB - 1,5 MB, mener jeg. Men jeg tror en firmware update kan fikse det her.

 

For det andre så blir bilder tatt under dårlig lys forhold uskarpe. Og det her er jo for så vidt ikke så rart når vi snakker om at det er en Mobil kamera, men jeg trodde den kunne gjøre det bedre med Xeon flash og IR lys! Og her tror jeg det blir verre med forbedringspotensial med firmware update.

 

Eksempel på bilde tatt i dårlig lysforhold. Klikk på bilde for større versjon

sonyericssonk80035resize2hm.jpg

 

Uten å være skrå sikker tror jeg SonyEricsson har økt oppløsningene på kameraet men ikke bilde sensoren (det som tar imot lyset i kameraet, som tilsvarer film i analoge kameraer). Når man øker oppløsningen på en brikke uten å endre størrelse på den blir det slik at hver pixel for mindre lys siden det er flere pixler per samme flate. Det blir som om 20 personer skulle dele på en premie på 10 000 kr. Hvis det er 30 personer som skal dele på samme premie så blir det mindre penger på hver. Og det problemet ser man i vanlige kameraer også. Ofte blir oppløsningen økt uten at brikken blir økt.

Hvis man etter å ha tatt bilde endrer oppløsning i pc-en så blir bildene ofte bedre.

 

Bildet i originale størrelse 3,2 Mpix. Klikk for større versjon

sonyericssonk80027gw.th.jpg

 

Bildet i redigert størrelse 2 Mpix. Klikk for større versjon

sonyericssonk8002resize8eb.th.jpg

 

Bildet i redigert størrelse 1,3 Mpix. Klikk for større versjon

sonyericssonk8002resize20cn.th.jpg

 

Men bilder tatt i macro modus (nære objekter) er lite å utsette på, de er ofte imponerende.

 

Macro bilde, klikk for større versjon

sonyericssonk800macro8tr.th.jpg

Lenke til kommentar
Er det ikke automatisk tastelås på denne her, har vært på alle SE til nå...

Som skal gå på etter få sekunder... ;)

6459657[/snapback]

Ja, men jeg tror audun1 snakker om en passordbeskyttelse, slik at man må taste passord for å skru av tastelåsen. Det tror jeg det ikke er på K80oi, i hvert fall ikke som jeg har funnet.
Lenke til kommentar
Er det ikke automatisk tastelås på denne her, har vært på alle SE til nå...

Som skal gå på etter få sekunder... ;)

6459657[/snapback]

Ja, men jeg tror audun1 snakker om en passordbeskyttelse, slik at man må taste passord for å skru av tastelåsen. Det tror jeg det ikke er på K80oi, i hvert fall ikke som jeg har funnet.

6459692[/snapback]

Stemmer.

 

Egentlig litt dumt at det ikke eksisterer, kansje de kunne laget en patch til det eller no.

Lenke til kommentar
Hei igjen.

Fikk et lite spm som jeg egetlig savner på mange telefoner.

 

Passordbeskyttet tastelås! Finnes det på K800?

 

Det er jo egentlig veldig greit :D

 

Takker!

6459581[/snapback]

 

Med mindre man oppbevarer statshemmeligheter på telefonen så er det kanskje ikke sett på som vits å styre med passord hver gang man skal gjøre noe med telefonen :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...