Salabim Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg har kjøpt ny leilighet,og med ny leilighet kommer det ny tv! vet ikke om dette er riktig sted å poste mitt første innlegg her på forumet, men har jo tenkt å bruke plasmaen som pc-skjerm, så la gå... Men jeg er usikker på hvordan tilkoblingen vil fungere i forhold til pc inn i plasmaen... Vil jo helst ha så bra bilde som mulig. Kommer til å bruke både som pc'skjerm alene, PiP og PaP. Har sett på en plasma med disse koblingene: Videokompatibilitet HDTV-klar (HD-ready), Ja Fargesystemer S-video/kompositt PAL, NTSC, SECAM 480i/480p via komponent, Ja/Ja 576i/576p via komponent, Ja/Ja 720p via komponent, Ja 1080i/1080p via komponent, Ja/Ja 480i/480p via DVI/HDMI, Ja/Ja 576i/576p via DVI/HDMI, Ja/Ja 720p via DVI/HDMI, Ja 1080i/1080p via DVI/HDMI, Ja/Nei PC-kompatibilitet VGA (640 x 480) via DVI/VGA inngang, Ja SVGA (800 x 600) via DVI/VGA inngang, Ja XGA (1024 x 768) via DVI/VGA inngang, Ja WXGA (1280 x 768) via DVI/VGA inngang, Ja Tilkoplinger DVI inngang, Nei HDMI inngang, 1 stk HDCP kompatibel HDMI/DVI inngang, Ja SCART inngang, 2 stk SCART inngang med RGB, 1 stk VGA inngang 1 stk S-video inngang, 1 stk Kompositt inngang, 1 stk Komponent inngang, 1 stk Minnekortleser; Ja for 9 typer Hvordan vil jeg da ha mulighet til å koble på pc'en til denne skjermen? Håper noen kan hjelpe en forvirret sjel... Salabim Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Skal du ha PC til tv'n så kjøp LCD skjerm. Plasma byr ikke på bra oppløsning Lenke til kommentar
Salabim Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Skal du ha PC til tv'n så kjøp LCD skjerm. Plasma byr ikke på bra oppløsning 5767470[/snapback] Jeg vurderer det også, men det er vanskelig å finne tv'er som har alt hva man ønsker seg... Men den jeg snakker om har stort sett det.. Mulighet for bilde i bilde, 2 tunere, hd-klar osv... men hvor dårlig vil skjermbildet være på en plasma da? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 ræva Siden du velge å kjøre gjennom PC kan du ha bilde i bilde + 1000 andre ting KJøpt tv kort med to tunere til PC'n Lenke til kommentar
Salabim Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Huff, hehe, du knuser drømmen min om denne 50-tommeren du... hehe... Så plasma er uansett ikke bra til pc-bruk er det du forteller meg da... hmmm.. sjekket forresten oppløsningen på skjermen: 1366x768 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Huff, hehe, du knuser drømmen min om denne 50-tommeren du... hehe... Så plasma er uansett ikke bra til pc-bruk er det du forteller meg da... hmmm.. sjekket forresten oppløsningen på skjermen: 1366x768 5767549[/snapback] Den oppløsningen? Sikker på at dette er plasma? link? Lenke til kommentar
Salabim Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Det er LG-skjermen som selges på Netthandelen.no LG 50PX4 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) 1366x768 er vanlig på 50" plasma. Jeg er med ØD i denne saken, jeg ville ikke ha kjøpt den TV-en til dette bruket. Hvorfor skal du ha en sånn skjerm som PC-monitor egentlig? Husk også på at innbrenningsfaren øker drastisk da pga statiske bilder. Hvis du må ha en svær skjerm som PC-skjerm ville jeg heller ha vurdert en LCD. 1366*768 er jo en litt merkelig oppløsning som av en eller annen grunn har blitt en standard i TV-bransjen, og det er ikke alle TV-er som støtter dette problemfritt via DVI/HDMI. Dette kan også være verdt å merke seg. Hvorfor ikke kjøpe en vanlig LCD-monitor, 20" f.eks, til vanlig PC-bruk? Edit: Når du sier følgende: Kommer til å bruke både som pc'skjerm alene, PiP og PaP. Husk at dette ikke er en høyoppløst skjerm i PC-sammenheng, og PiP/PaP til PC-bruk blir nok ikke veldig bra. Pixelmapping er uansett et must til vanlig PC-bruk, og det kan nok bli vanskelig med PC-bilde på kun halve skjermen etc. Endret 17. mars 2006 av Rikky Lenke til kommentar
Salabim Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 1366x768 er vanlig på 50" plasma. Jeg er med ØD i denne saken, jeg ville ikke ha kjøpt den TV-en til dette bruket. Hvorfor skal du ha en sånn skjerm som PC-monitor egentlig? Husk også på at innbrenningsfaren øker drastisk da pga statiske bilder. Hvis du må ha en svær skjerm som PC-skjerm ville jeg heller ha vurdert en LCD. 1366*768 er jo en litt merkelig oppløsning som av en eller annen grunn har blitt en standard i TV-bransjen, og det er ikke alle TV-er som støtter dette problemfritt via DVI/HDMI. Dette kan også være verdt å merke seg. Hvorfor ikke kjøpe en vanlig LCD-monitor, 20" f.eks, til vanlig PC-bruk? Edit: Når du sier følgende: Kommer til å bruke både som pc'skjerm alene, PiP og PaP. Husk at dette ikke er en høyoppløst skjerm i PC-sammenheng, og PiP/PaP til PC-bruk blir nok ikke veldig bra. Pixelmapping er uansett et must til vanlig PC-bruk, og det kan nok bli vanskelig med PC-bilde på kun halve skjermen etc. 5767678[/snapback] Pr dags dato har jeg en tv og en pc-skjerm i stua... I min nye leilighet vil jeg da gjøre noe med det... har søkt masse rundt omkring på lcd og plasma... og det er vanskelig å finne en tv som har det jeg ønsker... men tar gjerne en lcd på rundt 40" som har PIP og 2 tunere... eller andre gode alternativer... Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Denne? Vet lite/ingenting om dette merket/TVen, men ser bare den ikke var alt for dyr og oppfylte kriteriene dine ganske bra... Lenke til kommentar
Salabim Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Denne? Vet lite/ingenting om dette merket/TVen, men ser bare den ikke var alt for dyr og oppfylte kriteriene dine ganske bra... 5767759[/snapback] Den så faktisk ganske ålreit ut.. litt skeptisk til kontrastforholdet... selv jeg ikke vet så mye om akkurat den biten... Hvordan vil det se ut med 400:1? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå