Gå til innhold

50 " Plasma til bruk av tv, DVD, PS2 (PS3) OG PC!

Salabim

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny leilighet,og med ny leilighet kommer det ny tv! :D vet ikke om dette er riktig sted å poste mitt første innlegg her på forumet, men har jo tenkt å bruke plasmaen som pc-skjerm, så la gå... :)

Men jeg er usikker på hvordan tilkoblingen vil fungere i forhold til pc inn i plasmaen... Vil jo helst ha så bra bilde som mulig. Kommer til å bruke både som pc'skjerm alene, PiP og PaP. Har sett på en plasma med disse koblingene:

Videokompatibilitet

HDTV-klar (HD-ready), Ja

Fargesystemer S-video/kompositt PAL, NTSC, SECAM

480i/480p via komponent, Ja/Ja

576i/576p via komponent, Ja/Ja

720p via komponent, Ja

1080i/1080p via komponent, Ja/Ja

480i/480p via DVI/HDMI, Ja/Ja

576i/576p via DVI/HDMI, Ja/Ja

720p via DVI/HDMI, Ja

1080i/1080p via DVI/HDMI, Ja/Nei

PC-kompatibilitet

VGA (640 x 480) via DVI/VGA inngang, Ja

SVGA (800 x 600) via DVI/VGA inngang, Ja

XGA (1024 x 768) via DVI/VGA inngang, Ja

WXGA (1280 x 768) via DVI/VGA inngang, Ja

Tilkoplinger

DVI inngang, Nei

HDMI inngang, 1 stk

HDCP kompatibel HDMI/DVI inngang, Ja

SCART inngang, 2 stk

SCART inngang med RGB, 1 stk

VGA inngang 1 stk

S-video inngang, 1 stk

Kompositt inngang, 1 stk

Komponent inngang, 1 stk

Minnekortleser; Ja for 9 typer

Hvordan vil jeg da ha mulighet til å koble på pc'en til denne skjermen?

Håper noen kan hjelpe en forvirret sjel... :thumbup:

Salabim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du ha PC til tv'n så kjøp LCD skjerm. Plasma byr ikke på bra oppløsning

5767470[/snapback]

Jeg vurderer det også, men det er vanskelig å finne tv'er som har alt hva man ønsker seg... Men den jeg snakker om har stort sett det.. Mulighet for bilde i bilde, 2 tunere, hd-klar osv...

men hvor dårlig vil skjermbildet være på en plasma da?

Lenke til kommentar
Huff, hehe, du knuser drømmen min om denne 50-tommeren du...  :cry: hehe...

Så plasma er uansett ikke bra til pc-bruk er det du forteller meg da... hmmm..

sjekket forresten oppløsningen på skjermen: 1366x768

5767549[/snapback]

Den oppløsningen?

Sikker på at dette er plasma?

link?

Lenke til kommentar

1366x768 er vanlig på 50" plasma. Jeg er med ØD i denne saken, jeg ville ikke ha kjøpt den TV-en til dette bruket. Hvorfor skal du ha en sånn skjerm som PC-monitor egentlig? Husk også på at innbrenningsfaren øker drastisk da pga statiske bilder. Hvis du må ha en svær skjerm som PC-skjerm ville jeg heller ha vurdert en LCD. 1366*768 er jo en litt merkelig oppløsning som av en eller annen grunn har blitt en standard i TV-bransjen, og det er ikke alle TV-er som støtter dette problemfritt via DVI/HDMI. Dette kan også være verdt å merke seg. Hvorfor ikke kjøpe en vanlig LCD-monitor, 20" f.eks, til vanlig PC-bruk?

Edit: Når du sier følgende:

Kommer til å bruke både som pc'skjerm alene, PiP og PaP.

Husk at dette ikke er en høyoppløst skjerm i PC-sammenheng, og PiP/PaP til PC-bruk blir nok ikke veldig bra. Pixelmapping er uansett et must til vanlig PC-bruk, og det kan nok bli vanskelig med PC-bilde på kun halve skjermen etc.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
1366x768 er vanlig på 50" plasma. Jeg er med ØD i denne saken, jeg ville ikke ha kjøpt den TV-en til dette bruket. Hvorfor skal du ha en sånn skjerm som PC-monitor egentlig? Husk også på at innbrenningsfaren øker drastisk da pga statiske bilder. Hvis du må ha en svær skjerm som PC-skjerm ville jeg heller ha vurdert en LCD. 1366*768 er jo en litt merkelig oppløsning som av en eller annen grunn har blitt en standard i TV-bransjen, og det er ikke alle TV-er som støtter dette problemfritt via DVI/HDMI. Dette kan også være verdt å merke seg. Hvorfor ikke kjøpe en vanlig LCD-monitor, 20" f.eks, til vanlig PC-bruk?

Edit: Når du sier følgende:

Kommer til å bruke både som pc'skjerm alene, PiP og PaP.

Husk at dette ikke er en høyoppløst skjerm i PC-sammenheng, og PiP/PaP til PC-bruk blir nok ikke veldig bra. Pixelmapping er uansett et must til vanlig PC-bruk, og det kan nok bli vanskelig med PC-bilde på kun halve skjermen etc.

5767678[/snapback]

Pr dags dato har jeg en tv og en pc-skjerm i stua... I min nye leilighet vil jeg da gjøre noe med det... har søkt masse rundt omkring på lcd og plasma... og det er vanskelig å finne en tv som har det jeg ønsker... men tar gjerne en lcd på rundt 40" som har PIP og 2 tunere... eller andre gode alternativer...

Lenke til kommentar
Denne?

Vet lite/ingenting om dette merket/TVen, men ser bare den ikke var alt for dyr og oppfylte kriteriene dine ganske bra...

5767759[/snapback]

Den så faktisk ganske ålreit ut.. litt skeptisk til kontrastforholdet... selv jeg ikke vet så mye om akkurat den biten...

Hvordan vil det se ut med 400:1?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...