hlund Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Jeg har et merkelig nettverksproblem med en PC med Windows ME (ikke 98) hjemme. Den mottar IP-adresse fra min Windows 2000 Server, men klarer ikke å få kontakt med nettverket på noen andre måter. I løpet av perioden har jeg bare hatt kontakt med nettverket to ganger, og det har sluttet å virke så fort jeg starter maskinen på nytt. Jeg har prøvd med 3 forskjellige nettverkskort, men med samme resultat. Hva er feil? :?: [ Denne Melding var redigert av: hlund på 2001-09-22 12:11 ] Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Ett mulig problem kan være firewal, særlig Norton Security kan lage litt problemer med det. Lenke til kommentar
hlund Skrevet 21. september 2001 Forfatter Del Skrevet 21. september 2001 Jeg har ikke firewall av noen type, og nettverket virker ikke selv om jeg setter opp statiske IP-adresser uavhengig av serveren Lenke til kommentar
pskard Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Muligens er TCP/IP protokollen din korrupte. Det løser du ved å avinstallere nettverkskortet og reinstallere det. Tror ikke det er problemet da du hadde prøvd tre nettkort, men du kan prøve. Jeg har mer tro på at det er en defekt kabel som er grunnen. Prøv å bytt kabel med en annen. Lenke til kommentar
hlund Skrevet 22. september 2001 Forfatter Del Skrevet 22. september 2001 Jeg har prøvd med forskjellige kabler, PCI- og ISA-nettverkskort (som jeg vet virker), installert TCP/IP på nytt utallige ganger, formatert harddisken og installert Windows ME på nytt (ikke Windows 98). Har prøvd å installere IPX/SPX-protokollen også, men uten resultat. Jeg er takknemlig for alle mulige innspill som kan bringe meg nærmere løsningen på dette problemet. Lenke til kommentar
jhe Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Har du lagt inn Netbeui protokollen under nettverksoppsettet ditt? jhe Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 NeiBeui skal ikkje vere nødvendig og ha, men gjer ingenting om den er der. hmmm kva nettverksmaske har du? subnetmask? Kva ip'r deler servern din ut? Lenke til kommentar
tarpoon Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Et godt råd kunne være å gå bort fra ME og heller installere 2000, eller tilbake til 98. Selv kjørte jeg ME en periode men gikk kjapt tilbake til 98. Nå kjører jeg XP Pro. og det fungerer meget bra. Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 ME er ubrukelig på nettverk.. Legg heller inn win98(se) eller win2k Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Kanskje det er noe galt med TP kabelen!!!!!!!!1 Lenke til kommentar
aresag Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Glem Me og nettverk. Det funker ikke selvom du legger inn alle protokoller og adresser manuelt. Sett heller opp begge pcene med w2k og legg inn win98 som en multiboot så du kan få kjørt spillene dine. Problemet med ME er at du kan kanskje få nettverket til å funke, men da sliter du med nett delinga. Og omvendt seff..hehe Tildel hovedpcen din adresse 192.168.0.1 og subnetmask 255.255.255.0 og den andre 192.168.0.2 og subnetmask 255.255.255.0 Søk etter PC-en på nettverket og map driveren og sett den til å logge seg på det nettverket hver gang du starter opp. Du kan oxo sette default gateway til å være 192.168.0.1, så skulle det vel være iorden det meste. Så må du bare passe på at brannmuren din er iorden og ikke stenger for den andre PC-en. Er en stund siden jeg la opp nettverk, så ikke skyt meg om jeg bomma litt på noe her eller glemte noe Hilsen Are ) Lenke til kommentar
sim Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Hvorfor bumpe denne tråden som er over 2 år gammel ? Lenke til kommentar
pskard Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Hvorfor bumpe denne tråden som er over 2 år gammel ? Et godt og fornuftig spørsmål må jeg si... Også litt spent her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå