waerg34g Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 ikke helt sikker på om jeg er on-topic her, men det dreier seg jo om harddisker da.. (om jeg er feil hadde det vært kjekt om tråden kan flyttes dit den skal) saken er at jeg har en harddisk med windows, programmer og spill på. for å holde ting ryddig har jeg gitt disse hver sin partisjon, altså tre. nå har jeg kommet over en liten, kjapp harddisk på ca 15GB som jeg kunne tenkt meg å legge windows på for å ytterligere separere, og kanskje hente bittelitt ytelse i at windows får råde alene. men jeg har ikke lyst til å kjøre en ny runde med innstallering, partisjonering og annet tjo og hei, og lurer derfor på om noen kjenner til hvordan det er å speile systempartisjonen til den nye disken. planen er som følger: jeg kopierer hele systempartisjonen(C:) til den nye disken (om noen vet et bra verktøy for dette så si fra, regner med at 'kopier til' ikke er helt egnet..), deretter døper jeg om partisjonene slik at den gamle systempartisjonen blir K: eller noe, mens den nye disken blir C:. til slutt føyer jeg K: til de andre partisjonene på disken. såvidt jeg kan forstå skal ikke dette skape noen problemer, sålenge alle navn ol. beholdes. evt må jeg også døpe om harddiskdevice (eller hva de nå heter igjen) i registeret siden jeg legger til en ny disk. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 ghosting er vel det enkleste. men omdøping av systempartisjoner er ikke en lur ide. det beste er nok en god gammel installering med den nye disken som c: fra start av Lenke til kommentar
waerg34g Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 ghosting er vel det enkleste. men omdøping av systempartisjoner er ikke en lur ide. det beste er nok en god gammel installering med den nye disken som c: fra start av 5767347[/snapback] reinnstallering hadde vært enklest, med unntak av at jeg gjorde hele suppa for tre uker siden... og vil helst slippe å bruke en ny helg til det.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) en helg? jøss da, bruker du alle programmene som er laga eller? men som jeg sa, ghost systemdisken din, og så bytt den ut med den nye, så legger du bare ghost image inn på den nye disken. skal funke fint det. om du vet hvordan du ghoster da Endret 17. mars 2006 av Spirre Lenke til kommentar
waerg34g Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 en helg? jøss da, bruker du alle programmene som er laga eller? 5768077[/snapback] ot: gjør ikke det, men tiden går fort når jeg skal ta backuper av mail, bilder, dokumenter osv. deretter formatere og installere windows. så kommer innstallasjon av drivere for hovedkort, skjermkort, nettverk og alle tilkoblede duppeditter. deretter programvaren, office, diverse smått og nett, photoshop, eclipse og litt spill. så laste ned og legge inn oppdateringer. til sist kommer jobben med å stille inn og sette opp så alt er som jeg vil ha det, i tillegg til å legge tilbake alle backuper. og da har fort en helg gått når jeg innimellom skal spise litt, gå tur med bikkja og atpåtil kanskje være litt sosial.. ellers fikser jeg nok ghostinga, bare finne passelig programvare.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 norton ghost er vistnok ganske bra. vet de bruker det på HIT i Bø Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå