empatiy Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Har problemer med å få starta bilen. Bilen har strøm og får tenning, men ingenting skjer. Det klikker i startern så virker som den er inntakt (?). Har prøvd en rekke ting, som starthjelp (kabler), har også prøvd en sånn startmotor (gnister inntil startern), prøvd å dra bilen i gang for å sjekke om stempla e.l har satt seg, (Mistenker bilen for å være grisekjørt) men alt ser greit ut. Noen tips om hva det evt. kan være? Noen som har hatt samme problem? PS. Noe ala det samme skjedde når DEFA alarmen/startsperra var inntakt, men kobla all den driten ut så kan jo ikke være det.. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 PS. Noe ala det samme skjedde når DEFA alarmen/startsperra var inntakt, men kobla all den driten ut så kan jo ikke være det.. 5767268[/snapback] Jo, faktisk. Bare å koble til igjen. Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Jasså? Det hørtes jo merkverdig ut. Jeg får sjekke det når jeg kommer hjem. Bilen har stått 2-3 uker uti snøen og tanken er omtrent slikka for bensin. Kan kondens eller at det er is i tanken forårsake problemet mitt? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Jasså? Det hørtes jo merkverdig ut. Jeg får sjekke det når jeg kommer hjem. Bilen har stått 2-3 uker uti snøen og tanken er omtrent slikka for bensin. Kan kondens eller at det er is i tanken forårsake problemet mitt? 5768328[/snapback] Jeg gjorde det samme på akkurat maken bil (skrotet på mandag) da jeg ville koble ut alarmen og alt det der. Ingenting funka, så jeg måtte bare koble alt på plass igjen. Lenke til kommentar
Ricaldo Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Har problemer med å få starta bilen. Bilen har strøm og får tenning, men ingenting skjer. Det klikker i startern så virker som den er inntakt (?). Har prøvd en rekke ting, som starthjelp (kabler), har også prøvd en sånn startmotor (gnister inntil startern), prøvd å dra bilen i gang for å sjekke om stempla e.l har satt seg, (Mistenker bilen for å være grisekjørt) men alt ser greit ut. Noen tips om hva det evt. kan være? Noen som har hatt samme problem? PS. Noe ala det samme skjedde når DEFA alarmen/startsperra var inntakt, men kobla all den driten ut så kan jo ikke være det.. 5767268[/snapback] Hadde samme problem med min peugeot for noen mnd siden. Hadde samme symptomene med klikking fra starteren. Endte opp med at jeg måtte bytte startermotoren. Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Bytta startmotor jeg og nå, får start på bilen, men fant ut at den bare går på 3 sylindre. Det kan vel være mange grunner til det, men har noen et par tips på hva årsaken kan være? vannmangel, feks? Hørte at jeg burde kjøre en "komp-test".. Hva er dette, og hvor kan jeg få tatt en sånn test? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Bytta startmotor jeg og nå, får start på bilen, men fant ut at den bare går på 3 sylindre. Det kan vel være mange grunner til det, men har noen et par tips på hva årsaken kan være? vannmangel, feks? Hørte at jeg burde kjøre en "komp-test".. Hva er dette, og hvor kan jeg få tatt en sånn test? 5781037[/snapback] Sjekk at du har gnist til den sylinderen som ikke fyrer først. Sjekk pluggen og tennkabelen også. Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) alle pluggene og kablene ser helt greie ut. Fant ut at det er sylinder nr. 2 som det er noe galt med. Når bilen gikk på tomgang tok jeg ut hetta på 2'ern (det gnista når jeg gjorde det), men da skjedde det syke. Motoren begynte da gå på høyere turtall.. Når jeg satt hetta inn igjen gikk motoren greit på tomgang. Burde det ikke være omvendt at motoren går lavere på turtall eller bare stoppe? Endret 21. mars 2006 av empatiy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå