Gå til innhold

Ny telefon med Skype/efaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror ikke det har kommet noen skypemobiler til norge ennå, men regner med at de fleste mobiler som har wlan støtte skal kunne klare å bruke skype.

5783227[/snapback]

Dette stemmer. har flere kompiser som kjører skype som "program" via telefonen. som regel (pda)

Undersøkte litt på nettmøte på vg :p Siterer sjefen selv:P

Spørsmål:

"Går det an å få en mobil med wlan og skype software? Hvis så, hvilken anbefaler du?!"

Sjefen selv:

"Pocket PC-modeller med Windows Mobile kan kjøre Skype, så disse kan du bruke som IP-telefoner når du er i en trådløs sone. Prøv for eksempel Qtek 9100 / I-Mate K-Jam.

Hilsen Øystein (www.amobil.no) "

Endret av madze
Lenke til kommentar

i-mate SP5 ligger ikke på skype sin side, men har den en kraftig nok prosessor (min 200 MHz, helst godt over 300 MHz så går det - men såklart wlan er et krav...)

Jeg ville anbefalt en Qtek 9100 som jeg selv har nå, mindre enn mange av de andre pda'ene og den har jo alt! Fungerer ypperlig på skype.

Lenke til kommentar

Det har kommet en versjon av skype til smartphone, men det er desverre kun med støtte for IM (instant messaging). Til PPC har det kommet en ordentlig klient. Skype hevder at CPU'ene til smartphones ikke er kraftige nok (Vanlig er TI OMAP 200Mhz) for kodeken skype bruker.

Noen har allikevel klart å få PPC versjonen til å funke delvis på WM5 smartphone edition (inkludert meg selv) men dette er knotete og lite tilfredsstillende. (bl.a pga mangelen på trykkfølsom skjerm).

Det er ikke så enkelt som å bare installere det rett på telefonen heller.

Ta en titt på denne tråden for å finne ut litt mer: Skype forumet

Når det er sagt så må jeg si meg enig med en over her. Woize funker ypperlig på telefonen! Fortsatt en Beta bare, men det varer sikkert ikke evig.

www.woize.com

Merk: Jeg har testet med (og eier selv) en QTek 8300 (samme som imate sp5, forøvrig en HTC Tornado)

Lenke til kommentar
i-mate SP5 ligger ikke på skype sin side, men har den en kraftig nok prosessor (min 200 MHz, helst godt over 300 MHz så går det - men såklart wlan er et krav...)

Jeg ville anbefalt en Qtek 9100 som jeg selv har nå, mindre enn mange av de andre pda'ene og den har jo alt! Fungerer ypperlig på skype.

5834999[/snapback]

Men Qtek9100 har jo en prosessor på 195mhz (altså dårligere enn du anbefaler)?

Lenke til kommentar

5834999[/snapback]

Men Qtek9100 har jo en prosessor på 195mhz (altså dårligere enn du anbefaler)?

5835953[/snapback]

Det er forskjellige prosessorer dette her... Qtek sin er ikke av de sterkeste, men mer enn god nok for Skype. ;) Blir nesten som vanlig Pentium og Pentium M...

Lenke til kommentar

5834999[/snapback]

I-mate SP5/Qtek 8300/8310 har samme prosessor som Qtek 9100/I-mate K-Jam og Qtek S200. ;)

Ryktene sier at foreløpig må man overklokke, men at Skype jobber med en mer CPU-vennlig versjon.

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med Skype på mobilen når prisen på datatrafikk uansett er skremmende høy? Det vil koste deg tre ganger så mye å bruke Skype som å foreta en vanlig samtale :)

5843382[/snapback]

Dette er det enkelt å svare på: Flere og flere telefoner (f.eks. alle nyere fra Qtek) støtter WLAN. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...