Gå til innhold

Begrenset eller ingen forbindelse

Anbefalte innlegg

Jeg har problemet "Begrenset eller ingen forbindelse" med direkte kobling mellom pc og adsl-modem. det er ingenting galt med linjen, siden den funker fint når jeg kobler den til min trådløse router. jeg har win xp sp2, og ser at dette er kjent bug. har lastet ned patch, oppdatert registeret, prøvd statisk ip adresse, etc etc... har til og med formattert harddisken nå, men ingenting hjelper! noen som har en oppskrift?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har problemet "Begrenset eller ingen forbindelse" med direkte kobling mellom pc og adsl-modem. det er ingenting galt med linjen, siden den funker fint når jeg kobler den til min trådløse router. jeg har win xp sp2, og ser at dette er kjent bug. har lastet ned patch, oppdatert registeret, prøvd statisk ip adresse, etc etc... har til og med formattert harddisken nå, men ingenting hjelper! noen som har en oppskrift?

5767207[/snapback]

Jeg ville sjekket de forskjellige fysiske komponentene, som kabel, port i en switch/modem (dersom det er flere porter). Jeg har enda ikke opplevd dette problemet på XP selv.

Lenke til kommentar

jeg har koblet stasjonær-pc'en til bredbåndsrouteren, og klart å opprette forbindelse til den ved å taste inn en manuell ip-adresse. (Lokal tilkobling2 er nå koblet til).(Ja, jeg har gitt maskinen en annen ip-adresse enn laptopen). så oppretter jeg en bredbåndstilkobling som krever brukernavn og passord, og dobbeltklikker den: "kobler til gjennom wan-miniport(PPPOE), men det skjer ingenting annet enn dette: feil 678: den eksterne datamaskinen svarte ikke). er det noen innstillinger jeg kan gjøre i routeren slik at den tilordner den stasjonære pc'en en egen ip-adresse? eller noe annet som jeg ikke har tenkt på?

EDIT: må jeg kanskje reinstallere routeren for å tilordne både den stasjonære og laptopen til den?

EDIT2: løsningen var latterlig enkel: hovedkortet har onboard nettverkskort, og da jeg koblet til et jensen usb-nettkort skapte det konflikter. man lærer noe nytt hver dag:)

Endret av strangecolorblue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...