Gå til innhold

Xbox 360's Firmware Hacked


Anbefalte innlegg

For meg så er du langt ute å kjører nå.

Ingen har vel nevnt eller antydet at de ikke liker at mp3, cd/dvd brennere eller at internett eksisterer!?

Og tror heller ingen har antydet at de er imot all teknologi!?

5782158[/snapback]

 

Han kaller de som utvikler modchips o.l for idioter, da regner jeg med at han er imot all utvikling av teknologi som kan brukes til piratkopiering ettersom det nettopp er dette modchip/360 hack dreier seg om.

5782403[/snapback]

Har imot all teknologi som framprovoserer piratvirksomhet. Og der er en modchip med.

 

Synes de vrengte dette veldig dumt. Som til meg sier at du ikke helt vet hva en fortjeneste av et produkt er for noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er fett, kult, billigere og bedre å kopiere spill/filmer/musikk osv,

men det er alikevel ikke lovlig for det. Og dobbeltmoral eller ikke - piratkopiering er ikke lovlig.

Jeg tror desverre at mange shitkids i dag har problemer med å se det kriminelle i å piratkopiere,

rett og slett fordi de ikke har noe erfaring innen business. Hvis jeg sier "Hva om du prøver å selge din ubrukte Xbox360, men så stjeler jeg den i stedet" Sier du da; "Ja greit!, jeg er FOR stjeling av andres produkter så bare ta den" eller forstår man at stjeling ikke er lov, enten man blir merket eller ikke!?

 

Om man ikke har råd, så har man ikke råd.. kanskje på tide å vokse opp - eller skaffe seg jobb.

Mentaliteten "det er greit å stjele" er jo helt på tryne spør du meg..

5782158[/snapback]

 

Hvis vi skal relatere dette til programvare. Hvor mange kids tror du ville kjøpt feks Maya eller 3Dstudiomax eller photoshop? De setter seg ned og lærer disse produktene og blir geniale på å bruke dem. Når de begynner å jobbe vil de bruke disse produktene som de har vært vant til å leke med i mange år og kjøpe dem.

 

Jeg har i alle år piratkopiert spill og programvare. Har dog kjøpt de beste titlene og de har spilt online. Hadde jeg vært nødt til å kjøpe alt jeg hadde piratkopiert hadde jeg vel heller lest litt mere bøker og sett mer TV. Blir ting for dyrt dropper man det. Vil si at det er helt feil at folk ville brukt så vanvitig mye penger på software som bransjen påstår at de taper.

 

Du vil vel kanskje også forsvare at man skal ringe med mobil eller fasttelefon og ikke Skype eller IP-telefoni fordi man "stjeler" inntekter fra teleselskapene ved ikke å bruke telefonen til dette?

Lenke til kommentar
Har imot all teknologi som framprovoserer piratvirksomhet. Og der er en modchip med.

5787071[/snapback]

 

My point exactly. Derfor må du jo være en stor motstander av internett, det er vel ingenting som bidrar så sterkt til piratkopiering som akkurat denne teknologien.

 

 

Synes de vrengte dette veldig dumt. Som til meg sier at du ikke helt vet hva en fortjeneste av et produkt er for noe.

5787071[/snapback]

 

Ja det e nå din mening, og når det gjelder fortjenesten av et produkt så er det vel ikke akkurat det vi diskuterer her.

Lenke til kommentar

Ja det er fett, kult, billigere og bedre å kopiere spill/filmer/musikk osv,

men det er alikevel ikke lovlig for det. Og dobbeltmoral eller ikke - piratkopiering er ikke lovlig.

Jeg tror desverre at mange shitkids i dag har problemer med å se det kriminelle i å piratkopiere,

rett og slett fordi de ikke har noe erfaring innen business. Hvis jeg sier "Hva om du prøver å selge din ubrukte Xbox360, men så stjeler jeg den i stedet" Sier du da; "Ja greit!, jeg er FOR stjeling av andres produkter så bare ta den" eller forstår man at stjeling ikke er lov, enten man blir merket eller ikke!?

 

Om man ikke har råd, så har man ikke råd.. kanskje på tide å vokse opp - eller skaffe seg jobb.

Mentaliteten "det er greit å stjele" er jo helt på tryne spør du meg..

5782158[/snapback]

Jeg har i alle år piratkopiert spill og programvare. Har dog kjøpt de beste titlene og de har spilt online. Hadde jeg vært nødt til å kjøpe alt jeg hadde piratkopiert hadde jeg vel heller lest litt mere bøker og sett mer TV. Blir ting for dyrt dropper man det. Vil si at det er helt feil at folk ville brukt så vanvitig mye penger på software som bransjen påstår at de taper.

Hva er det med deg (og andre) som ikke ser det som er galt her? Du begår lovbrudd uansett. Forsvar det til krampa tar deg, men jeg tror neppe disse argumentene holder i en rettsal. "Hadde jeg vært nødt til å kjøpe alt jeg har stjålet så hadde jeg jo ikke hatt råd til det, så på den måten har vel ingen tapt penger på det jeg stjeler, eller herr dommer? ..." Blir jo i praksis det du sier. Det som kommer fram er at du synes det er greit å stjele det du ikke har råd til. Si det i klartektst heller i stedet for å prøve å gjemme det bort i urealistiske bortforklaringer.

 

Du vil vel kanskje også forsvare at man skal ringe med mobil eller fasttelefon og ikke Skype eller IP-telefoni fordi man "stjeler" inntekter fra teleselskapene ved ikke å bruke telefonen til dette?

 

Hva slags spørsmål er det å stille til talgmar da? Hvis du er så tom på gode argumenter, så er det vel kanskje bedre å ikke si mere.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Vil bare legge til at jeg på ingen måte prøver og rettferdiggjøre piratkopiering av spill, men jeg er ikke imot utvilking av modchips av den grunn. Modchips gir forbruker så utrolig mange andre lovlige muligheter.

5792479[/snapback]

Dette støtter jeg deg i, Phax. Og jeg skulle også ønske det var en måte å ta lovlige sikkerhetskopier av spille vi kjøpte også.

Lenke til kommentar
Har imot all teknologi som framprovoserer piratvirksomhet. Og der er en modchip med.

5787071[/snapback]

 

My point exactly. Derfor må du jo være en stor motstander av internett, det er vel ingenting som bidrar så sterkt til piratkopiering som akkurat denne teknologien.

5792389[/snapback]

Formulerte meg litt feil.

 

Mener at slik som at man lager en "modchip"(som er en teknologi for å spille av ulovlige kopier på en Xbox 360). Så er jeg sterkt imot det.

 

Synes de vrengte dette veldig dumt. Som til meg sier at du ikke helt vet hva en fortjeneste av et produkt er for noe.

5787071[/snapback]

 

Ja det e nå din mening, og når det gjelder fortjenesten av et produkt så er det vel ikke akkurat det vi diskuterer her.

5792389[/snapback]

Etter at firmwaren er hacket kan en Xbox 360 konsoll begynne å spille av piratkopier av spill. Da taper Microsoft og utvilkeren penger på det? Har ikke det noe med saken å gjøre?

Endret av Nordoelum
Lenke til kommentar
Har imot all teknologi som framprovoserer piratvirksomhet. Og der er en modchip med.

5787071[/snapback]

 

My point exactly. Derfor må du jo være en stor motstander av internett, det er vel ingenting som bidrar så sterkt til piratkopiering som akkurat denne teknologien.

5792389[/snapback]

Makan til teit generalisering da, skulle tro verden var svart / hvit for deg. :hmm:

 

Noen grupper på netter framprovoserer piratvirksomhet og andre grupper på nettet gjør det stikk motsatte.

 

Selv om internett har ulovligheter så trenger man ikke å være motstander av nettet for det. Og det finner veldig mange andre muligheter som ikke anngår ulovligheter på nettet.

 

Men topic: så skal det ikke være så vanskelig for Microsoft å kunne legge inn filer som tilbake stiller firmwaren eller oppdaterer den til en skikrere versjon for den saks skyld så jeg føler ikke helt at det store gjennombruddet er kommet enda.. Men helt sikkert et steg videre.

Lenke til kommentar

Å kopiere/laste ned et spill er ikke teknisk og juridisk sett "å stjele".

 

Det er å bryte opphavsrett. Ikke stjele.

 

Dere har hørt altfor mye på RIAA og co hvis dere faktisk har begynt å tro at det er helt det samme som å stjele. Det er mange forskjeller i å bryte opphavsrett og å rett frem stjele noe. Å bryte opphavsretten behøver ikke engang å være ulovlig i visse land.

 

Å klikke på en bittorrent-lenke er å bryte opphavsrett (hvis landet du bor i anerkjenner slikt)... å gå og putte spillet i lomma i en butikk uten å betale for det, er rett frem å stjele (og også å bryte opphavsretten).

Lenke til kommentar
Å kopiere/laste ned et spill er ikke teknisk og juridisk sett "å stjele".

 

Det er å bryte opphavsrett. Ikke stjele.

 

Dere har hørt altfor mye på RIAA og co hvis dere faktisk har begynt å tro at det er helt det samme som å stjele. Det er mange forskjeller i å bryte opphavsrett og å rett frem stjele noe. Å bryte opphavsretten behøver ikke engang å være ulovlig i visse land.

 

Å klikke på en bittorrent-lenke er å bryte opphavsrett (hvis landet du bor i anerkjenner slikt)... å gå og putte spillet i lomma i en butikk uten å betale for det, er rett frem å stjele (og også å bryte opphavsretten).

5808398[/snapback]

 

Godt poeng det.

Å laste ned/kopierer vil jo bare si an en dupliserer en vare. Omtrent det samme som at man ser en Ferrari parkert ved et fortau, og man kunne lagd en perfekt kopi av den. Man hadde brutt opphavsretten ved å lage en nøyaktig kopi av en merkevare fra Ferrari, men man hadde ikke stjålet bilen fysisk.

Men lovbrudd er det uansett :thumbup:

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar

De som laster ned ser vel på det å laste ned spill/film/ebook/musikk som en forlengelse av det å låne samme spill/film/bok/musikk av kompisen/naboen/biblioteket.

 

Da kan man gjennom lovverk stemple det som ulovlig, gjerne med strafferammer hinsides enhver fornuft, så mye man bare orker. Det vil ikke oppfattes som noe mer ulovlig ( av folk flest ) av den grunn. Spesielt ikke for dem som faktisk følger opp med å kjøpe noe av materialet i etterkant.

 

Det blir litt som å bannlyse tyggegummi og innføre skyhøye bøter alternativt fengselsstraff for salg/innehavelse.

Lenke til kommentar
Å kopiere/laste ned et spill er ikke teknisk og juridisk sett "å stjele".

 

Det er å bryte opphavsrett. Ikke stjele.

 

Dere har hørt altfor mye på RIAA og co hvis dere faktisk har begynt å tro at det er helt det samme som å stjele. Det er mange forskjeller i å bryte opphavsrett og å rett frem stjele noe. Å bryte opphavsretten behøver ikke engang å være ulovlig i visse land.

Kan ikke snakke for for andre her, men den jeg hører på er min egen samvittighet, og den sier at man skal betale for en vare/tjeneste/lisens, eller bruk det ordet du vil, hvis ikke er det galt. Og da blir forskjellen uvesentlig.

 

Å klikke på en bittorrent-lenke er å bryte opphavsrett (hvis landet du bor i anerkjenner slikt)... å gå og putte spillet i lomma i en butikk uten å betale for det, er rett frem å stjele (og også å bryte opphavsretten).

I det landet jeg bor, og sikkert de fleste andre som poster her bor i, så er det ulovlig og ha programvare du ikke har betalt for/betalt bruker lisens for, blalalal osv...

Lenke til kommentar

den var aldri "hack proof" bare noe av det MS sier. selv syns jeg 360 er helt latterlig. syns maskinen er en så kalt hype eller hyp eller hva det heter. det er ikke et enste bra spill der kun oblivion som orginalt er et PC spill. MS sa klart ifra at HDD skulle være standard men ble det slik? nope. 2 forskjellige abonnementer på live. sølv skulle man kunne spille i helgene. er det slik? nope. over halv parten av de som kjøpte seg en 360 må tee bytte den inn fordi MS ikke gjore en god nok jobb med at det ikke skal fyses osv. er mange spill på 360 som lagger. maskinen er bare ikke kraftig nok. selv angrer jeg STERKT på at jeg brukte penger på maskinen. og hva er enda mer latterlig enn at Halo 3 Skulle slippes ut samme dag som PS3 kommer ut på markedet. vill du kjøpt et dritt spill eller en genial maskin(hivs ikke den skuffer og da, gjenstår og se). hmm vansklig valg?lol. men MS sa ifra at det ikke hvil hjelpe for en stund siden. nå venter jeg på ps3, de har hatt god tid på seg og da håper jeg virkelig den er bra. får se hva cell prosessoren er god for. bare ikke den skuffer men det tror jeg ikke siden de har hatt så god tid på seg så går det vel bra;)

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar
Egentlig synes jeg konsollspill generelt er overpriset. Jeg sammenligner da med PC spill. Og jeg lurer på hvorfor det er slik. Til PC piratkopieres det veldig mye, men prisen på spillene ligger 100-250 kroner lavere enn konsollversjonene.

 

Det er fordi til dømes Microsoft legg på 100-150 kr i meirverdi på Xbox-spel som går til inntekt til selskapet. Konsollprodusentane selg gjerne konsollane med tap og tar inn igjen det tapte ved salg av ekstrautstyr og spel.

5772015[/snapback]

 

Ja, dette er nok sant. Men det gjelder ikke bare Microsoft. Jeg har solgt min PS2, men synes også prisnivået på PS2 spill også er høyere enn PC spill.

 

Så-- etter tre pils her i kveld.. jeg tenker. Skyldes konsollspillenes høyere pris det faktum at færre piratkopierer (hvilket jeg tror ganske sikkert) og at de derved kan ta høyere pris fordi flere faktisk kjøpe spillene? Og PC spillene senkes til mere "ålreite" priser fordi det er lettere å kopiere og da må man friste med lavere pris. Mange har jo sagt at prisene er så høye fordi folk piratkopierer og hvis ingen kopierete så ville prisene falle.. Er ikke så sikker på det stemmer egentlig når den plattformen hvor det kopieres mest har lavest pris på spillene. Uten piratkopiering ville jo monopolet bli komplett.. og de kunne forlange hva søren de ville.

 

PS. Jeg kjøper spillene mine.

 

Dr Peedee

5774084[/snapback]

 

 

For å gjenta noe som er blitt sagt litt før jeg;

På PC har du kjøpt en maskin til "fullpris", gjerne 15.000kr, og spillene koster ~350.

På Xbox har MS gått i tap, du har fått maskinen BILLIGT! Derfor koster muligens spilla litt mer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...