Gå til innhold

Xbox 360's Firmware Hacked


Anbefalte innlegg

Dette er jo bare en bitteliten del av den totale sikkerheten, moddet firmware vil ikke la deg kjøre usignerte spill pr. dags dato. Men de har kanskje funnet det svakeste leddet, dog jeg tror siden de ikke har klart det store gjennombruddet enda at de kommer til å bruke veldig lang tid på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal nok se xbox 360 salget kommer til å skyte til værs om man kan få moddet utgave av den. Dermed vil også spillsalget vil øke...

5767719[/snapback]

Eller piratkopier i fleng på nettet og salget går ned...

5768826[/snapback]

 

Spill salget vil sikkert gå ned, men ikke mye. Uansett driter jeg i det hvis jeg kan få spill nesten gratis isteden for å betale for dem :whistle:

5768851[/snapback]

 

Sånne som deg som ødelegger spillindustrien! :nei:

5769057[/snapback]

 

Det var vel å ta litt hardt i kanskje? Jeg tror spillindustrien overlever :p Jeg VET at det er mange der ute som har samme mening som meg. Nemlig å kjøpe den konsollen som er mest modifiseringsvennlig. Jeg er av den typen som går fort lei av spill og som ikke akter å kjøpe et nytt spill for 600 kr to uker etterpå. Det har jeg rett og slett ikke råd til :whistle:

Lenke til kommentar

Det var vel å ta litt hardt i kanskje? Jeg tror spillindustrien overlever  :p Jeg VET at det er mange der ute som har samme mening som meg. Nemlig å kjøpe den konsollen som er mest modifiseringsvennlig. Jeg er av den typen som går fort lei av spill og som ikke akter å kjøpe et nytt spill for 600 kr to uker etterpå. Det har jeg rett og slett ikke råd til  :whistle:

5769812[/snapback]

 

Spillindustrien overlever, ja. Men de mindre studioene, de som driver med ting som kanskje ikke appelerer til så veldig mange, har lettere for å gå under når det de har laget lastes ned og ikke betales for. Dette kan godt være kvalitetstitler med mye arbeid bak, bare det at de appelerer til færre. Så jeg tror det reduserer mangfoldet. Og det synes jeg er synd.

 

Når det er sagt, så har jeg sett hvor mye man har fått ut av moddede Xbox(1)'er som ikke nødvendigvis har med nedlastedede spill å gjøre, så klart de kan komme noe positivt ut av det.

 

Likevel, jeg er redd at en cracket/moddet Xbox360 av de fleste brukes til å spille piratkopierte spill på. Og... det er nå en gang sånn her i verden at det du ikke har råd til kan du ikke bare stjele. Enten må du spare penger, håpe på å få det som gave, eller låne av en kompis. Å laste ned spill blir så lite personlig at de færreste føler at de stjeler. Også i andre tråder hvor piratkopiering blir tema så er det folk som skriver at de bare laster ned ting de ikke har råd til eller ikke ville kjøpt. Hvorfor går ikke de samme folka da inn i en butikk og stjeler disse spillene fra hyllene i stedet? En ting er at sjansen for å bli tatt er større, og de får merke samfunnets reaksjon på tyverei - hvilket er flaut og ubehagelig. Det andre er at da får de faktisk følelsen inne i seg av hva de egentlig gjør - de stjeler. Og det kjennes ubehagelig. Men å klikke på en bittorrent link e.l. gir ikke den følelsen. De går da glipp av samfunnets sanksjoner mot tyveri og sine egne indre sanksjoner (dårlig samvittighet, lav selvfølelse osv.) mot tyveriet.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Det var vel å ta litt hardt i kanskje? Jeg tror spillindustrien overlever  :p Jeg VET at det er mange der ute som har samme mening som meg. Nemlig å kjøpe den konsollen som er mest modifiseringsvennlig. Jeg er av den typen som går fort lei av spill og som ikke akter å kjøpe et nytt spill for 600 kr to uker etterpå. Det har jeg rett og slett ikke råd til  :whistle:

5769812[/snapback]

 

Spillindustrien overlever, ja. Men de mindre studioene, de som driver med ting som kanskje ikke appelerer til så veldig mange, har lettere for å gå under når det de har laget lastes ned og ikke betales for. Dette kan godt være kvalitetstitler med mye arbeid bak, bare det at de appelerer til færre. Så jeg tror det reduserer mangfoldet. Og det synes jeg er synd.

 

Når det er sagt, så har jeg sett hvor mye man har fått ut av moddede Xbox(1)'er som ikke nødvendigvis har med nedlastedede spill å gjøre, så klart de kan komme noe positivt ut av det.

 

Likevel, jeg er redd at en cracket/moddet Xbox360 av de fleste brukes til å spille piratkopierte spill på. Og... det er nå en gang sånn her i verden at det du ikke har råd til kan du ikke bare stjele. Enten må du spare penger, håpe på å få det som gave, eller låne av en kompis. Å laste ned spill blir så lite personlig at de færreste føler at de stjeler. Også i andre tråder hvor piratkopiering blir tema så er det folk som skriver at de bare laster ned ting de ikke har råd til eller ikke ville kjøpt. Hvorfor går ikke de samme folka da inn i en butikk og stjeler disse spillene fra hyllene i stedet? En ting er at sjansen for å bli tatt er større, og de får merke samfunnets reaksjon på tyverei - hvilket er flaut og ubehagelig. Det andre er at da får de faktisk følelsen inne i seg av hva de egentlig gjør - de stjeler. Og det kjennes ubehagelig. Men å klikke på en bittorrent link e.l. gir ikke den følelsen. De går da glipp av samfunnets sanksjoner mot tyveri og sine egne indre sanksjoner (dårlig samvittighet, lav selvfølelse osv.) mot tyveriet.

 

Dr Peedee

5771520[/snapback]

 

 

Dette er seriøst et av de bedre resonementene jeg har lest på et forum den seneste tiden. Takk Peedee for å gjengi mine og (forhåpentligvis) mange andres tanker.

Endret av MasterShake
Lenke til kommentar
Ikke helt sammenlignbart du... Hver sang tar ikke titalls millioner dollar å utvikle.

5769562[/snapback]

Men så er ikke musikk proppet av reklame heller, noe i alle fall PGR3 er. (obs: jeg forsvarer ikke piratkopiering - men mener likevel at spill til xbox360 er overpriset)

 

Men at DVD-firmware er hacket har vi jo hørt før. Men så vidt jeg vet har det aldri blitt presentert noen beviser... Hvorfor tas det for god fisk sånn uten videre?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Skal nok se xbox 360 salget kommer til å skyte til værs om man kan få moddet utgave av den. Dermed vil også spillsalget vil øke...

5767719[/snapback]

 

 

Du har tydelegvis skjønt noko Microsoft ikkje har skjønt! Du burde pronto kontakte Microsoft Corporation og Microsoft Norge AS og fortelje dei om denne glitrande idéen din! Ein skulle jo begynne å lure på kva økonomane og marknadsanalytikarane ansatt i Microsoft gjer på om dagen...

Lenke til kommentar
Ikke helt sammenlignbart du... Hver sang tar ikke titalls millioner dollar å utvikle.

5769562[/snapback]

Men så er ikke musikk proppet av reklame heller, noe i alle fall PGR3 er. (obs: jeg forsvarer ikke piratkopiering - men mener likevel at spill til xbox360 er overpriset)

 

Men at DVD-firmware er hacket har vi jo hørt før. Men så vidt jeg vet har det aldri blitt presentert noen beviser... Hvorfor tas det for god fisk sånn uten videre?

5771648[/snapback]

 

Lurifaksen - jeg er helt enig i at prisen 360 spill er overpriset. Egentlig synes jeg konsollspill generelt er overpriset. Jeg sammenligner da med PC spill. Og jeg lurer på hvorfor det er slik. Til PC piratkopieres det veldig mye, men prisen på spillene ligger 100-250 kroner lavere enn konsollversjonene.

 

Når det gjelder rykter om hackede ting så virker det som det sprer seg vanvittig fort, enten det har noe med sannheten å gjøre eller ikke - og i tillegg virker det som noen av ryktene er veldig leie å få livet av - selv etter de er motbevist.

 

F.eks leste noe fredag for en uke siden om "a group of hackers and modders" som hadde funnet ut kjøleproblemene med Xbox360 - at de var feilmontert med kjøleelementene, plasten var ikke fjernet osv.... "Alle" lo av store dumme Microsoft. Men representanter fra PC industrien gikk samme dag uti forumer og sa at sånn kjølemontering og bruk av deler var vanlig på mange PC merker også, ikke noe feil der på 360. Microsoft gikk ut samme dag og sa at det var montert riktig, viste bilder og satte opp lenker til produsenten av kjøleelementene osv.. Likevel ble nyheten gjengitt om denne "group of hackers and modders" som da var så "talentfulle" og kanskje hadde funnet ut noe "vanvittig avslørende" mange steder på nettey

 

ITavisen f.eks kjørte nyheten på forsiden fire dager etterpå som en stor sak. "Derfor blir 360 for varm". De sa til og med at Microsoft forholdt seg tause (tross de gikk ut fire dager tidligere og avviste greia). Jeg mailet ITavisen og opplyste om at dette ikke stemte, kjøingen var montert per spesifikasjon, sa hvorfor osv... at det hele var tilbakevist fire dager tidligere, både av Microsoft og bransjen generelt - og folk kunne ødelegge garantien ved å åpne boksen. Men de tok ikke ned saken fra siden sin likevel.

 

Ønsker vi at David fortsatt skal vinne mot Goliat? Og er vi så sikre på at Goliat( Microsoft) er så uvitende, slem osv... Må ligge noe der kanskje. Men, ingen tvil om det finnes utrolig talentfulle hackere der ute... Men jeg liker de mest når du bruker energien til noe positivt.

 

Nå ble jeg off-topic nå... Men husker folk desember måned? Da noen snart skulle kjøre kopierete spill pga av demo disken osv... stoppet der også.

 

Jeg tror Microsoft skal fortsette å satse på og utvide Live tjenestene. På den måten vil lysten hos enkelte falle når det gjelder å modde. Og--- kjære Microsoft - jeg skulle så gjerne kunne streame video fra vanlig Windows XP pc til 360 også. Det er egentlig kun det jeg savner. Har ikke lyst til å kjøpe nytt OS til PC'n for å få til det.

 

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Egentlig synes jeg konsollspill generelt er overpriset. Jeg sammenligner da med PC spill. Og jeg lurer på hvorfor det er slik. Til PC piratkopieres det veldig mye, men prisen på spillene ligger 100-250 kroner lavere enn konsollversjonene.

 

Det er fordi til dømes Microsoft legg på 100-150 kr i meirverdi på Xbox-spel som går til inntekt til selskapet. Konsollprodusentane selg gjerne konsollane med tap og tar inn igjen det tapte ved salg av ekstrautstyr og spel.

Lenke til kommentar

Microsoft lager en spillkonsoll som mest unge folk bruker. Spillene skal koste rundt en 550kr. Javell, her sier det seg selv at bare de med mye penger kan kjøpe flere spill. Altså voksne og unge folk med jobb. Så de er deres (de som lager spillene, bethesda osv) sitt problem at folk laster ned når de skal ha så høye priser på spill. Hadde de kostet en 200kr hadde mange fler folk kjøpt.

Lenke til kommentar
Microsoft lager en spillkonsoll som mest unge folk bruker. Spillene skal koste rundt en 550kr. Javell, her sier det seg selv at bare de med mye penger kan kjøpe flere spill. Altså voksne og unge folk med jobb. Så de er deres (de som lager spillene, bethesda osv) sitt problem at folk laster ned når de skal ha så høye priser på spill. Hadde de kostet en 200kr hadde mange fler folk kjøpt.

5772493[/snapback]

 

Da vil fortjenesten deres også gå ned, da vil de kanskje bruke mindre penger på å lage spillet.

Lenke til kommentar

Hvis spillene hadde kostet 300 kroner hadde ikke så mange piratkopiert. Jeg vil bare si at jeg ALDRI selv har lastet ned et spill fra internett, da jeg ikke vet helt hvordan dette virker. Men å "låne" kameraters backupkopier har jeg gjort mange ganger (ps2 spill). Har aldri eid en xbox selv, men har sitt hvilke muligheter det gir å modifisere en slik

 

Alle er jo klar over at xbox 360 har et enormt potensiale spesielt når det gjelder maskinkraft. Og hvis det i tilleg utvikles en modchip til maskinen, så vil jeg se for meg en rekke nye funksjoner som kan utnytte maskinen maksimalt og gjøre xbox 360 til beste multimediamaskinen noen sinne. :w00t:

 

Jeg vil da se for at xboxen får mulighet til å innstallere større HD

- streame film og div, uten windows media center

-spille alle backuppspill og forskellige filformater

- og mye annet.

 

Dette vil føre til at xbox 360 NESTEN vil bli det du kaller en PC.

Endret av s¤p¤1
Lenke til kommentar
Hvis spillene hadde kostet 300 kroner hadde ikke så mange piratkopiert. Jeg vil bare si at jeg ALDRI selv har lastet ned et spill fra internett, da jeg ikke vet helt hvordan dette virker. Men å "låne" kameraters backupkopier har jeg gjort mange ganger (ps2 spill). Har aldri eid en xbox selv, men har sitt hvilke muligheter det gir å modifisere en slik

 

Alle er jo klar over at xbox 360 har et enormt potensiale spesielt når det gjelder maskinkraft. Og hvis det i tilleg utvikles en modchip til maskinen, så vil jeg se for meg en rekke nye funksjoner som kan utnytte maskinen maksimalt og gjøre xbox 360 til beste multimediamaskinen noen sinne.  :w00t:

 

Jeg vil da se for at xboxen får mulighet til å innstallere større HD

- streame film og div, uten windows media center

-spille alle backuppspill og forskellige filformater

- og mye annet.

 

Dette vil føre til at xbox 360 NESTEN vil bli det du kaller en PC.

5772688[/snapback]

 

Jeg er enig med deg i så mangt faktisk - selv om jeg gikk ut mot modding pga piratkopiering. Jeg vil gjerne streame film unten windows media center, jeg vil gjerne kunne få ta backup av min EGNE kjøpte spill...

 

300 kroner - tja... tror kopieringsproblemet hadde blitt mindre. Men ikke borte.

Vel vel. Skulle ønske microsoft tillot streaming av all media i en firmware upgrade snart..

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Egentlig synes jeg konsollspill generelt er overpriset. Jeg sammenligner da med PC spill. Og jeg lurer på hvorfor det er slik. Til PC piratkopieres det veldig mye, men prisen på spillene ligger 100-250 kroner lavere enn konsollversjonene.

 

Det er fordi til dømes Microsoft legg på 100-150 kr i meirverdi på Xbox-spel som går til inntekt til selskapet. Konsollprodusentane selg gjerne konsollane med tap og tar inn igjen det tapte ved salg av ekstrautstyr og spel.

5772015[/snapback]

 

Ja, dette er nok sant. Men det gjelder ikke bare Microsoft. Jeg har solgt min PS2, men synes også prisnivået på PS2 spill også er høyere enn PC spill.

 

Så-- etter tre pils her i kveld.. jeg tenker. Skyldes konsollspillenes høyere pris det faktum at færre piratkopierer (hvilket jeg tror ganske sikkert) og at de derved kan ta høyere pris fordi flere faktisk kjøpe spillene? Og PC spillene senkes til mere "ålreite" priser fordi det er lettere å kopiere og da må man friste med lavere pris. Mange har jo sagt at prisene er så høye fordi folk piratkopierer og hvis ingen kopierete så ville prisene falle.. Er ikke så sikker på det stemmer egentlig når den plattformen hvor det kopieres mest har lavest pris på spillene. Uten piratkopiering ville jo monopolet bli komplett.. og de kunne forlange hva søren de ville.

 

PS. Jeg kjøper spillene mine.

 

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Microsoft lager en spillkonsoll som mest unge folk bruker. Spillene skal koste rundt en 550kr. Javell, her sier det seg selv at bare de med mye penger kan kjøpe flere spill. Altså voksne og unge folk med jobb. Så de er deres (de som lager spillene, bethesda osv) sitt problem at folk laster ned når de skal ha så høye priser på spill. Hadde de kostet en 200kr hadde mange fler folk kjøpt.

5772493[/snapback]

 

Er helt enig i at at hadde vært billigere ville flere folk kjøpt. Og ja, det blir spillutvilerenes problem at folk stjeler fra de. Jeg ville ikke likt hvis noen stjal og gjorde så jeg tjente mindre.

 

550 kroner er ikke så mange penger - hilsen meg som er jobb og betaler flust av regniner på leilighet, fellesutgifter i sameieforening, forsikringer (hjem, bil, reise, livsforsikring), strøm, årsavgift på bil, TV lisens, månedskort (pendling), telefon, internett, mat og øl :D

 

Vet du hva ? Jeg har ikke barn selv. Men barna til kameratene mine har MERE i lommpenger enn hva jeg og kona har å bruke på oss selv til forlystelser (kino, dvd, spill, cd'er osv). Og.. jeg har spurt flere av de - hvor mye kan de bruke på forlystelser og hvor mye kan barna deres kan bruke på slikt - de fleste blir litt overrasket når de regner på det og oppdager at barna deres har bedre råd enn de selv til "tull og tøys" = spill, cd, kino, film, godteri osv... Ja, det er kult å bli voksen og jobbe og sånn. Men nei, ikke bare moro.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...