Gå til innhold

"Flash" og tittel i Premier Pro

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg holde på med et lite filmprosjekt, der jeg redigerer filmen i Adobe Premiere Pro v7.0.

Jeg har noen små problemer, som jeg håper dere kan hjelpe meg med:

1:

Jeg skal ha et lite klipp som innledning, skjermen skal sakte bli sort, og så skal tittelen på filmen komme opp. Etter tittelen skal det sakte gå fra sort til normalt igjenn.

2:

Jeg filmer hodet til en person som tenker. Vi skal få se hva han tenker, og overgangen fra hodet hans til det han tenker vil jeg at skal være et slik "flash", slik at alle skjønner at det er fortid det er snakk om. Det er snakk om et slags hvit lys.

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du fader først skjermen til sort ved hjelp å lage keyframes med Opacity effekten som ligger som standard under effect controls for alle klipp. Du legger så tittelen du skal bruke på videospor 2, og fader den inn og ut på sammen måten... og så fader du bare filmsporet tilbake fra svart.

2. Du kan f.eks. legge inn et hvitt bilde i spor Video 2. Gjør så bildet bare er 1-3 frames langt... og se hvordan effekten blir. Om du vil ha litt lenger frames, og mykere overganger... så kan du kjøre opacity fade inn og ut på en eller to frames på hver side av det hvite bildet, og kanskje la bilde være 5-6frames. Du må nesten bare teste litt for å se hva som funker best.

Lenke til kommentar

premiereTimeline.jpg

Her har jeg ringa rundt keyframes opplegget med rød ring..

Slik går du fram.

1. Du merker klippet og sørger for premiere viser utvidet info (trekanten ved siden av der det står Video 1 peker nedover og ikke bortover). Du vil nå se en linje som kan justeres på klippet, men den vil først justere likt over hele klippet. Du vil ha en fade, så da må du lage keyframes.

putt den drasaken dit du vil ha første keyframe.. og trykk på det ikonet som er merka av med den første ringen på bildet. Det vil nå bli lagd en keyframe tilsvarende som er vist med den andre rundingen. Ved å lage to stk kan du bevege den ene siden helt ned... den andre siden værende helt opp og premiere vil lage en fin fade mellom dem...

Samme gjelder for å fade lyd, tekst, osv... på klippet jeg har vist her ser du at jeg fader inn lyden litt før bildet... de kan fades helt uavhengig, og den type fading funker på så og si alt..

Men skal sies at dette er en Opacity fade.. så bakgrunnen blir kun svart om det ikke ligger noe annet klipp under... ellers ville kun klippet under kommet til synes.

Håper dette hjalp litt mer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...