Gå til innhold

Xbox 360 <ironi>råbillig</ironi> på netthandlen.no


Anbefalte innlegg

Pass deg så ikke du blir helt avhengig av forumet her Einar.

Er vel langt over kontortid nå? ;)

5868193[/snapback]

 

 

hehe, sånn er det.

Jeg elsker å jobbe:). Det er ingen problem.

 

Einar.

5869402[/snapback]

 

åssen stilling har du i Netthandelen? bare nyskjerrig :)

 

pr- sjef eller no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du sier at xobx koster 900 kroner , så er vel det en pris du har funnet nå. Husk på at prisene går alltids nedover.

Kan ikke se at en kunde kjøpte en xobx for 2000 og nå koster den 900, hvis han kjøpte den for 1 år siden.

 

Einar

5866485[/snapback]

 

Jeg sjekket prisen på den xboxen den dagen den ble solgt, og da var den 900 kroner, og dette sjekede for bare 2-3 uker siden. Og mener bestemt at den ble solgt for et steds mellom 1400 til 1500 kroner. Men jeg kan jo bomme med noen kroner.

 

Og jeg er ikke misfornøyd kunde, bare misfornøyd med kundene dine :tease: Som gjør at jeg ikke kan gjøre noen "seriøse" kupp når det er virkelig noe jeg sikler på hos dere.

 

Men stå på, jeg liker konseptet. :thumbup:

Lenke til kommentar
Når du sier at xobx koster 900 kroner , så er vel det en pris du har funnet nå. Husk på at prisene går alltids nedover.

Kan ikke se at en kunde kjøpte en xobx for 2000 og nå koster den 900, hvis han kjøpte den for 1 år siden.

 

Einar

5866485[/snapback]

 

Jeg sjekket prisen på den xboxen den dagen den ble solgt, og da var den 900 kroner, og dette sjekede for bare 2-3 uker siden. Og mener bestemt at den ble solgt for et steds mellom 1400 til 1500 kroner. Men jeg kan jo bomme med noen kroner.

 

Og jeg er ikke misfornøyd kunde, bare misfornøyd med kundene dine :tease: Som gjør at jeg ikke kan gjøre noen "seriøse" kupp når det er virkelig noe jeg sikler på hos dere.

 

Men stå på, jeg liker konseptet. :thumbup:

5870431[/snapback]

 

 

Takk for det. jeg skal forsøke å snakke med kundene om at de må gi deg en god pris:) hehe.

 

Ha en fin dag.

 

Einar

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Netthandelen er etter min mening et genialt foretak, men jeg synes det kan være "farlig" å kjøpe derfra.

 

Pappaen fikk vite om netthandelen gjennom venner og kjente, og etter han fikk bærbar pc har han vært innom siden hver dag. Det som skjer er at han kjøper en ting han trenger (men som han EGENTLIG ikke trenger), så kjøper han en haug av andre ting han ikke trenger for å "spare" porto og gebyr. Netthandelen spiller nettopp på dette- kjøp flere ting, så sparer du gebyr og porto. Hva resulterer dette i? Det resulterer i at han får tilsendt masse rart han IKKE trenger hver uke.

 

Faren min har fått litt hekta på netthandelen, og det blir nesten litt "avhengighetsdannende" for han. Synd, men slik er det.

 

Klokka, som tikker ned hvert sekund og alle budene som passerer hvert objekt på netthandelen gjør at man blir litt oppslukt...

 

Har dere lagt merke til forskjellen mellom korte budrunder uten minstepris (som ligner veldig på netthandelen sitt konsept) kontra lange budrunder med minstepris på qxl? De korte budrundene uten minstepris får nesten alltid høyere vinnerbud enn den lange budrunden med minstepris. Tror det er en del psykologisk i dette...

 

Det er jo selvfølgelig posetive sider ved netthandelen, men jeg ville bare ytre mine negative sider.

 

Edit: skrivefeil

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Netthandelen er etter min mening et genialt foretak, men jeg synes det kan være "farlig" å kjøpe derfra.

 

Pappaen fikk vite om netthandelen gjennom venner og kjente, og etter han fikk bærbar pc har han vært innom siden hver dag. Det som skjer er at han kjøper en ting han trenger (men som han EGENTLIG ikke trenger), så kjøper han en haug av andre ting han ikke trenger for å "spare" porto og gebyr. Netthandelen spiller nettopp på dette- kjøp flere ting, så sparer du gebyr og porto. Hva resulterer dette i? Det resulterer i at han får tilsendt masse rart han IKKE trenger hver uke.

 

Faren min har fått litt hekta på netthandelen, og det blir nesten litt "avhengighetsdannende" for han. Synd, men slik er det.

 

Klokka, som tikker ned hvert sekund og alle budene som passerer hvert objekt på netthandelen gjør at man blir litt oppslukt...

 

Har dere lagt merke til forskjellen mellom korte budrunder uten minstepris (som ligner veldig på netthandelen sitt konsept) kontra lange budrunder med minstepris på qxl? De korte budrundene uten minstepris får nesten alltid høyere vinnerbud enn den lange budrunden med minstepris. Tror det er en del psykologisk i dette...

 

Det er jo selvfølgelig posetive sider ved netthandelen, men jeg ville bare ytre mine negative sider.

 

Edit: skrivefeil

6284248[/snapback]

 

Nå er det jo slik at tusenvis av våre kunder kjøper varer for å videreselge dette. Det betyr at selv om din far kjøper mye varer vil jeg anta at snitt prisen er såpass lav at han uten problemer kan videreselge dette og tjene penger på det.

 

En vare som koster 100 kroner i Kina vil i alle butikker koste ut ca 398 ink mva. Vi kan selge samme vare for rundt 150 kroner og alikevel tjene penger. Kunden legger seg i snitt på samme pris som en vanlig butikk betaler i innkjøpspris. Dermed kan din far gjøre butikk på dette. Se bare på qxl.no. Det florerer av varer som er kjøpt hos oss, og som i mange tilfeller blir solgt til enda høyere priser.

 

 

Einar

Lenke til kommentar

Einar:

Er ikke litt av grunnen til at dere har dette 65-kronersbegyret at kundene skal handle så mye som mulig når de først er i gang? Mange byr nok først på en liten ting, så tenker de at de må kjøpe litt mer for å få litt mer ut av det gebyret de likevel må betale, så baller det på seg.

 

Hvorfor må dere ha et spesifikt gebyr i stedet for å dekke inn pakking osv gjennom marginen på varene slik de fleste andre butikker gjør? Det blir kanskje litt vanskelig når kunden bestemmer prisen, men jeg syns gebyret er litt urimelig da det på en måte presser folk til å kjøpe mer enn de egentlig trenger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Einar:

Er ikke litt av grunnen til at dere har dette 65-kronersbegyret at kundene skal handle så mye som mulig når de først er i gang? Mange byr nok først på en liten ting, så tenker de at de må kjøpe litt mer for å få litt mer ut av det gebyret de likevel må betale, så baller det på seg.

 

Hvorfor må dere ha et spesifikt gebyr i stedet for å dekke inn pakking osv gjennom marginen på varene slik de fleste andre butikker gjør? Det blir kanskje litt vanskelig når kunden bestemmer prisen, men jeg syns gebyret er litt urimelig da det på en måte presser folk til å kjøpe mer enn de egentlig trenger.

6388814[/snapback]

 

Det er nå sånn at når vi først skal gjøre klart til en pakke så tar det liksom ikke noe ekstra tid å legge 1 vare oppi en kartong som 3. Derfor har vi et fast gebyr. Dette er kundene svært obeservante på. Dette resulterer i at mange av våre kunder gjennomtenker på hva de skal handle på forhånd. Mange går også sammen med venner og bekjente for å handle alt på en og samme konto for å få ned snittprisen pr produkt. Kjøper du f.eks 6 produkter blir ekspedisjonsgebyret bare i overkant av 10 kroner produktet.

 

Ellers er det også vanlig fra andre nettbutikker å ta et fast ekspedisjonsgebyr. Spiller ingen rolle om de da kjøper 1 produkt eller 10.

 

Men vær nøye med å tenke ut dette på forhånd det er mitt tips:)

 

Ha en god sommer.

 

Einar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...