Babelfisken Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Pointet er at jeg liker å drikke og gamble og da er det teit at jeg ikke skal få lov til det bare fordi noen andre ikke klarer å kontrollere seg selv. Noe det viktigste man lærer under oppdragelsen er ansvar, og hvis staten fratar oss for alt ansvar...vel... 5781291[/snapback] Gamble på automater? Gi deg a. Hva annet liker du å gamble med, Spille ludo, om penger? I alternativene 1 - La norsk tipping ta over fordi staten håndterer spillegale så mye bedre en skikkelig regulerte private foretak 2- Forby den plagsomme og patetiske driten Så er selvsagt 2 langt å fortrekke. Et tredje alternative ville jo vært å la de private fortsette men med skikkelig lovgivning med sanksjonsmuligheter som svir, men høybråtens nye ekstrem-regulering ser ut til å ha slått an hos alle de andre også. Enda en grunn til å forakte politikere. Sukk. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Spillegalskap har ingenting med om personer er tilbakestående eller ikke. De fleste som spiller får ikke noe tilfredstillelse. Maskinene sluker pengene deres, og de får bare et større sug mot å spille fordi de innbiller seg at neste gang skal de ta den store potten. Fordi om det er privat eiendom så betyr ikke det at alt skal være lov. 5780740[/snapback] Med samme tankegangen burde vi forby alkohol og tobakk også...og enda flere ting. 5780775[/snapback] I teorien, ja. Men USA viste vel oss på 1920-30 tallet at en ikke kan forby hva som helst. Staten kan forby noe. Annet ikke. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 En som er avhengi av å spille er en helt vanlig person som tilfeldigvis putter på litt penger på en Automat en gang, og vips har vedkommende vunndet 2000 kroner. Det er selvfølgelig artig, og neste gang vedkommende ser en spilleautomat prøver h*n det samme. Men etter 200 kroner skjer det fremdeles ingenting. Men da har h*N tapt 200 kroner, og vil gjerne vinne tilbake disse. Så h*n putter på 200 til. Og slik går dagene. Selvfølgelig drives de av håpet om storgevinst. Og om det ikke er storgevinst som driver de, så er det håpet om å vinne tilbake det de har tapt den dagen. Og her som alle andre steder er jeg uenig med flertallet. Jeg synes Automatene burde forbys/fjernes. Forskjellen på Lotto og spilleautomater er at flertallet som spiller lotto ikke spiller for flere hundre kroner HVER DAG Jeg jobba i en kiosk med mange spilleautomater. Hver dag var det de samme folkene som kom innom for å spille. De tok ut 2-400 kroner med jevne mellomrom. Om de gikk tom for penger eller måtte ut et ærend ble jeg spurt om jeg kunne "passe på" automaten de hadde stappet penger i hele dagen. Når folk bruker hele lønna si på å spille synes jeg det er så ille at automatene bør bli Fjernet. Nå får jeg masse pes igjen om hvor feil jeg tar, men det får bare komme. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Men går ikke ALLE pengene til gode formål? Kanskje spilleautomatene hjelper flere enn de ødelegger for? 5768152[/snapback] Nei. Bedriften som drifter automatene skal gå med økonomisk overskudd. Videre skal eieren av butikken/kiosken/bensinstasjonen, der automatene står utplasert ha en fastsatt prosent av overskuddet. Deretter får de trengende organisasjonene sin slump penger. 5771801[/snapback] Mener jeg har hørt at 15-20% går til gode formål. Dette gjelder da bare de automatene MED markering/logo fra en veldedig organisasjon. Jeg synes spilleautomater har utelukkende negative sider og det ville ikke gjort meg noe om de ble forbudt. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg mener som sagt at en løsning hvor det ikke kan puttes på sedler burde bli utprøvd. På den måten er det mye vanskeligere å spille opp alle pengene i en fei. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg mener som sagt at en løsning hvor det ikke kan puttes på sedler burde bli utprøvd. På den måten er det mye vanskeligere å spille opp alle pengene i en fei. 5787083[/snapback] De som virkelig vil tar jo da bare ut samme beløp i 20'kroninger. Eller de gjør det enkelt for seg selv og veksler med andre som nylig har spilt og vunnet. Fy søren så slitsomt det var når noen hadde vunnet flere tusen i 20'kroninger, og skulle ha de vekslet til sedler Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Tja, det tar mye lengre tid å putte på mynter. Du sa jo det selv, de kommer og vil veksle pengene de vinner. I neste øyeblikk putter de på igjen sedlene og spiller de opp igjen. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Tja, det tar mye lengre tid å putte på mynter. Du sa jo det selv, de kommer og vil veksle pengene de vinner. I neste øyeblikk putter de på igjen sedlene og spiller de opp igjen. 5787183[/snapback] Nei det gjør de ikke De veksler når de er ferdig for dagen og klare til å dra hjem Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hm. Det har jeg ikke tenkt på. I såfall vil ikke det tilaket hjelpe, nei.. Men det vil jo bli vanskeligere fra starten av, da de kommer til å få vanskeligheter med å få tak i mynter. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Litt off-topic, men noen som vet hva som er sjangsen for å vinne noe som helst? Har hørt det har vært lett å jukse med dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå