V-by Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Syns ikke staten absolutt skal være barnevakter. Folk må få ta ansvar for sitt eget liv. 5772352[/snapback] Veldig enig der. Er vel ikke mange årene før en må søke tillatelse for å gå ut på byen, eller å drikke alkoholholdige drikker... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Nei for guds skyld, igår vant jeg 8000 kroner på automat!! hehe 5767037[/snapback] Hvor mye har du putta på da ? 10000 ? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Det er en ting at folk må ta ansvar for eget liv, men spillegalskap er faktisk et ganske alvorlig problem. Det er statens oppgave å gjøre noe med problemet. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Disse maskinene er stygge blinkende monstre som lett kan bruke opp både dine og mine skattepenger når det går omveien gjennom trygdede sosialklienter og inn i maskina. Dette er selvfølgelig ille, men staten har ikke noe med dette å gjøre!! Om staten ønsker å fjerne automater fra egen eiendom så må de gjerne gjøre det, men de har ingen rett til å nekte private personer og bedrifter å ha slike maskiner på egen eiendom. Dessuten, de som faktisk spiller får jo en tilfredsstillelse av å spille så begge sider, dvs både spilleren og eieren, tjener på "handelen". Jeg er så dritt lei av denne "vi må forby alt som kan være farlig" tankegangen. Da sitter vi snart alle med runde hjørner på alle bord, plastikkbestikk (eller ferdig oppskjært mat fra staten) og må bruke beina for å komme seg mellom oslo og trondheim. Jeg er ikke tilbakestående og ønsker derfor ikke at staten skal behandle meg som jeg er det. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Spillegalskap har ingenting med om personer er tilbakestående eller ikke. De fleste som spiller får ikke noe tilfredstillelse. Maskinene sluker pengene deres, og de får bare et større sug mot å spille fordi de innbiller seg at neste gang skal de ta den store potten. Fordi om det er privat eiendom så betyr ikke det at alt skal være lov. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Spillegalskap har ingenting med om personer er tilbakestående eller ikke. De fleste som spiller får ikke noe tilfredstillelse. Maskinene sluker pengene deres, og de får bare et større sug mot å spille fordi de innbiller seg at neste gang skal de ta den store potten. Fordi om det er privat eiendom så betyr ikke det at alt skal være lov. 5780740[/snapback] Med samme tankegangen burde vi forby alkohol og tobakk også...og enda flere ting. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Eneste problemet jeg har med spilleautomater er individene som spiller på de dag ut, dag inn. Forstyrrende element i dagligvarebutikkene. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Forskjellen på alkohol/tobakk og spillegalskap er at: 1. Spilleautomater fører i sikkert 90% av tilfellene til at eier av maskinen går ut som vinneren 2. Alkohol er innlemmet i kulturen 3. Vanligheten av bruket 4. Gjennomførbarhet Når det er sagt så kunne jeg godt tenkt meg at f.eks tobakk ble fjernet, da det ikke bare skader deg selv, men også andre. Men hvis du ser på hvor store sjansene er for at dette skulle være gjennomførbart, så er det så og si umulig å regulere dette. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Forskjellen på alkohol/tobakk og spillegalskap er at: 1. Spilleautomater fører i sikkert 90% av tilfellene til at eier av maskinen går ut som vinneren 2. Alkohol er innlemmet i kulturen 3. Vanligheten av bruket 4. Gjennomførbarhet 5780796[/snapback] Tobakk fører i 100% av tilfellene til at produsent/salgsledd går ut som vinneren. Det er dessuten vanedannende. Det er også mulig å gjennomføre et totaltforbud, men det hadde neppe blitt særlig populært. Det er dumt å gjøre seg upopulær som politiker, du kan risikere å ikke bli valgt nestegang.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Se punkt 4. Hvis man innfører totalforbud ville folk ha smuglet inn varer fra utlandet i større skala. Tobakk fører ikke til at produsent/salgsledd går ut som vinneren. Forbruker føler vel i 90% av tilfellene at de får noe ut av å røyke. Hvis ikke hadde flere ønsket å slutte. Lenke til kommentar
2ern Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Forskjellen på alkohol/tobakk og spillegalskap er at: 1. Spilleautomater fører i sikkert 90% av tilfellene til at eier av maskinen går ut som vinneren 2. Alkohol er innlemmet i kulturen 3. Vanligheten av bruket 4. Gjennomførbarhet 5780796[/snapback] Tobakk fører i 100% av tilfellene til at produsent/salgsledd går ut som vinneren. Det er dessuten vanedannende. Det er også mulig å gjennomføre et totaltforbud, men det hadde neppe blitt særlig populært. Det er dumt å gjøre seg upopulær som politiker, du kan risikere å ikke bli valgt nestegang.. 5780812[/snapback] Den politikeren/regjeringen som hadde gått inn for forbud mot røyk hadde hvertfall blitt populær her i huset. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Nei for guds skyld, igår vant jeg 8000 kroner på automat!! hehe 5767037[/snapback] Hvor mye har du putta på da ? 10000 ? 5777011[/snapback] Nei bank i bordet! 3 ti-kroninger Fikk sånn barcrest-greier 4 ganger etter hverandre. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Se punkt 4. Hvis man innfører totalforbud ville folk ha smuglet inn varer fra utlandet i større skala.Tobakk fører ikke til at produsent/salgsledd går ut som vinneren. Forbruker føler vel i 90% av tilfellene at de får noe ut av å røyke. Hvis ikke hadde flere ønsket å slutte. 5780837[/snapback] Eh, det samme kan du si om spilleautomater. De spiller vel fordi de føler de får noe ut av det (spenning). Å smugle spilleautomater kan dog bli litt tricky. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 De som er spillegale spiller fordi de tror at neste spill kommer til å gi dem storgevinsten. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 De som er spillegale spiller fordi de tror at neste spill kommer til å gi dem storgevinsten. 5780922[/snapback] Ok, siden du vet hva som foregår i hodet til alle som spiller, så får vi ta det som god fisk. Lenke til kommentar
2ern Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 De som er spillegale spiller fordi de tror at neste spill kommer til å gi dem storgevinsten. 5780922[/snapback] Ok, siden du vet hva som foregår i hodet til alle som spiller, så får vi ta det som god fisk. 5780930[/snapback] Så du tror ikke at de spillegale spiller pga. håp om storgevinst? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Så du tror ikke at de spillegale spiller pga. håp om storgevinst? 5780946[/snapback] Jeg liker best å vite. Det kan være mange årsaker til at man spiller. Adrenalinkicket, spenningen, håpet, gleden når man vinner, lite annet å finne på der og da.. Hvorfor skal det være forskjell mellom spillerusen og tobakkrusen forresten? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Tja, hva med Lotto da? Det omsettes Lotto-spill for over 60 millioner kroner hver lørdag, det vil si at hver eneste nordmann (sett at det er 4.5 millioner kroner spiller lotto) spiller for 13,33 kroner hver lørdag. Hvis en snur på det og sier at det er halvannen million nordmenn som er myndige, oppegående og som spiller lotto bruker 40 kroner hver lørdag. Er de da spillegale? De håper jo selvsagt på storgevinsten de også? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Pointet er at jeg liker å drikke og gamble og da er det teit at jeg ikke skal få lov til det bare fordi noen andre ikke klarer å kontrollere seg selv. Noe det viktigste man lærer under oppdragelsen er ansvar, og hvis staten fratar oss for alt ansvar...vel... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Tja, hva med Lotto da? Det omsettes Lotto-spill for over 60 millioner kroner hver lørdag, det vil si at hver eneste nordmann (sett at det er 4.5 millioner kroner spiller lotto) spiller for 13,33 kroner hver lørdag. Hvis en snur på det og sier at det er halvannen million nordmenn som er myndige, oppegående og som spiller lotto bruker 40 kroner hver lørdag. Er de da spillegale? De håper jo selvsagt på storgevinsten de også? 5781122[/snapback] Vel, forskjellen er at spillegale spiller opp masse penger, ikke bare 40kroner hver lørdag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå