trondes Skrevet 17. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 hvordan får jeg første linjen til å bli bold i en paragraff ? <P> Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 17. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 p:first-line { font-weight: bold; } Burde da funke... Ikke sikker på om det funker i IE, og jeg har mine tvil på at det gjør det, men det får være IE-brukernes problem... Lenke til kommentar
trondes Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 p:first-line {font-weight: bold; } Burde da funke... Ikke sikker på om det funker i IE, og jeg har mine tvil på at det gjør det, men det får være IE-brukernes problem... 5766871[/snapback] Det virket tilog med i IE, takker Men du tar feil når du sier at det er IE problem hvis det ikke virker, det er desverre designerens feil, det har det alltid vært og kommer alltid til å være. Hvis en designer ikke klarer å lage sider som ser bra ut i alle browserne ( de mest brukte i alle fall ) så gjør han ikke en bra jobb. Ha en fin dag Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 Men du tar feil når du sier at det er IE problem hvis det ikke virker, det er desverre designerens feil, det har det alltid vært og kommer alltid til å være. Hvis en designer ikke klarer å lage sider som ser bra ut i alle browserne ( de mest brukte i alle fall ) så gjør han ikke en bra jobb. 5766891[/snapback] Jo - det vil faktisk vere IE-brukaren sitt problem. Han som lagar sida skal berre passe på at sida ser passe bra ut i alle nettlesarar, og at innhaldet vert tilgjengeleg. Ikkje at sida er identisk i ulike nettlesarar, for det vil du skjeldan få dei uansett. Sidan det å ha første linja i eit avsnitt ikkje er avgjerande for verken sida sitt design eller innhaldet på den, så er det meir ein liten fordel for dei som brukar skikkelege nettlesarar - ikkje ei stor ulempe for IE-brukarar. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 17. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 bedre kjennt som eye-candy, virket man ikke må ha for å få frem inholdet. (vet jeg sa det samme som arve, men kan ikke gjentas nok:)) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Men du tar feil når du sier at det er IE problem hvis det ikke virker, det er desverre designerens feil, det har det alltid vært og kommer alltid til å være. Hvis en designer ikke klarer å lage sider som ser bra ut i alle browserne ( de mest brukte i alle fall ) så gjør han ikke en bra jobb. 5766891[/snapback] Er det brukeren eller Microsoft/spillprodusenten sitt problem når jeg vil prøve å spille HalfLife 2 på Windows 3.11?Er det brukeren eller designere sitt problem når jeg prøver å lese nettsider med en utdatert browser? Endret 17. mars 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Leon Skrevet 17. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 Men du tar feil når du sier at det er IE problem hvis det ikke virker, det er desverre designerens feil, det har det alltid vært og kommer alltid til å være. Hvis en designer ikke klarer å lage sider som ser bra ut i alle browserne ( de mest brukte i alle fall ) så gjør han ikke en bra jobb. 5766891[/snapback] Er det brukeren eller Microsoft/spillprodusenten sitt problem når jeg vil prøve å spille HalfLife 2 på Windows 3.11?Er det brukeren eller designere sitt problem når jeg prøver å lese nettsider med en utdatert browser? 5768945[/snapback] En av de tynneste sammenligningene på lenge? Hvis det faktisk forekom at nyinnkjøpte datamaskiner ble levert med Widows 3.11, så hadde jeg forstått argumentasjonen din. Er enig i at man ikke kan arbeide seg ihjel på noe som aldri kommer til å gå uansett -- å få noe til å se eksakt likt ut i alle browsere. På en annen side er det ikke brukerens problem at en designer velger å stå på sitt, og dropper funksjonalitet til den største delen av befolkningen på nett. Det er selvfølgelig tragisk at flertallet bruker IE, men det er nå en gang sånn. Jeg kaller det ikke å være serviceinnstillt hvis man legger skylda på browseren hver gang noe ser galt ut. Jeg gleder meg til å se et firma som velger deg to ganger, når du den første gangen lager en nettside som ikke fungerer i IE, og du sier at dette er "brukerens problem". Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 Ka med noko så enkelt som at dei som er smarte og vel gode nettlesarar skal tene noko på det? Slik er det jo overalt - dei smarte valga gir best avkasting. Dei med IE vil fortsatt kunne lese innhaldet, berre ikkje like flott som andre. Lenke til kommentar
trondes Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mars 2006 Ka med noko så enkelt som at dei som er smarte og vel gode nettlesarar skal tene noko på det? Slik er det jo overalt - dei smarte valga gir best avkasting. Dei med IE vil fortsatt kunne lese innhaldet, berre ikkje like flott som andre. 5771245[/snapback] Hmm... joda, greit nok det. Men hvis du skal lage en side for et firma så må du tenke på de som har IE også, er ganske sikker på at firmaet vil at siden deres skal se bra ut i alle browsere. De har ikke noe intresse av at feks handlekurven ikke skal virke i IE.. Ikke slik de tjener penger. Men hvis du bare skal lage en personlig side for deg selv, så er det samme om IE ikke er støttet... du kan jo feks plassere denne kode på begynnelsen av siden din: <?php if (strpos($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'],"MSIE")){ print "Du er ikke velkommen her, laste ned Firefox"; exit(); } ?> ha en fin dag Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Hmm... joda, greit nok det. Men hvis du skal lage en side for et firma så må du tenke på de som har IE også, er ganske sikker på at firmaet vil at siden deres skal se bra ut i alle browsere. De har ikke noe intresse av at feks handlekurven ikke skal virke i IE.. Ikke slik de tjener penger. Det er jo nettopp derfor heile sida skal vere like lett tilgjengeleg og fungere fint for IE-brukarar som alle andre - berre at alle andre får litt ekstra "eye candy". Det er slik det må bli, for på Internett kan ein ikkje likestille alle nettlesarar. IE er rett og slett utdatert uansett kva både firma og brukar av sida måtte påstå. Endret 18. mars 2006 av Arve Systad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå