Gå til innhold

Derfor hater jeg fastfoodrestauranter


bfisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joda, regler er regler. Men det er lov å bruke hodet. Helt alvorlig tror jeg ikke Wendys har noen intern regel som forbyr å lage større Frostyer enn 16oz eller hva det er. Det er bare ikke i systemet, og da blir alt helt utrolig vanskelig.

 

Snip...

 

Det som så skjedde var at det ble snakk på bakrommet, og etter han kom manageren ut, som husket meg igjen fra i går. "Don't you ever order that again, you hear me? It's not on the menu." Gutten hadde laga frosty til meg, men han fikk visst en del kjeft for det.

 

Hadde jeg vært sjef hadde manageren fått sparken og han hadde blitt manager, fordi han visste hva service var.

5771624[/snapback]

Skriv et langt og vennlig brev til Wendy sentralt og si akkurat hva du mener, og bruk gjerne ditt eget eksempel. Spør om det er en sentral policy dette. Gjør det klart at du kommer til å ta manageren på ordet og ikke bestille det igjen. Faktisk kommer du ikke til å bestille noe hos Wendy's igjen, men gå til en av de mange restaurantene som vet hva service er.

 

Hvem vet, kanskje du får en unnskyldning og et gavekort på gratis burgere.

 

Geir :)

5772052[/snapback]

 

Det er den beste ideen jeg har hørt på lenge! Det synes jeg du burde gjøre. Og fortelle oss hva du får til svar dersom du får noe.

 

Jeg synes Manageren var utrolig firkanta og lite service instillt :thumbdown: Det kan jo umulig skade dersom de tar betalt for 2 store...

 

Det blir som da jeg for noen år siden kun likte burger med ketchup på. Barnemenyene på burger king kom med noe sånn grønn gusj oppå, og jeg var utrolig kresen som barn. Var ikke bare bare å få de til å ikke legge det ekle greiene på :p Mamma fikk mange rare blikk da hu bestilte burger uten noe på :whistle:

 

Men så likte jeg heller ikke pizza med ost på :blush:

Lenke til kommentar
Wendy's burgere er heller ikke særlig gode. Måtte søke tilflukt hos Wendy's i New Orelans mens regnet pøste ned som pokker (nei, et år før flommen).

5772089[/snapback]

 

Går det bra med deg?

5772579[/snapback]

 

Det har jo med smak og behag å gjøre :p

 

Ingen er syke fordi de ikke liker noe mange andre liker.

 

Kebaben de selger i Stavanger f.eks , har helt annet kjøtt og annen sammensetning enn det jeg er vant med hjemmefra. Men allikevel er det mange kebab-sjapper, og kunder har de også, uten at jeg kan fatte og begripe hvorfor :p

Lenke til kommentar
Det blir som da jeg for noen år siden kun likte burger med ketchup på. Barnemenyene på burger king kom med noe sånn grønn gusj oppå, og jeg var utrolig kresen som barn. Var ikke bare bare å få de til å ikke legge det ekle greiene på  :p Mamma fikk mange rare blikk da hu bestilte burger uten noe på :whistle:

5772407[/snapback]

Jeg synes fortsatt ikke noe om "gusjen" de har på, og jeg er 48... :cool:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Kom på en annen historie (ikke om dessert denne gangen, men ja, Herr Brun, vi aner absolutt en søtmums i undertegnede.)

 

Jeg var i Australia for noen år siden, og vi leide et hus oppe i Yarra Valley i 3 uker. Landsbyen hadde bare en håndfull spisesteder, så vi fikk anledning til å prøve alle mer enn en gang.

 

En av stedene var restauranten på det lokale hotellet. Det var en kombinert italiensk (-inspirert) restaurant og pizzeria. Restaurantdelen tok bestilling ved bordene, men pizzaen bestilte du ved en egen pizzadisk.

 

Så første gangen vi var der valgte jeg pizza. Så jeg gikk bort til disken og sa hva jeg ville ha, men la til at jeg gjerne ville ha bacon på.

"Nei, det kan du ikke få."

"Å, hvorfor ikke det?"

"Nei det har vi ikke på menyen."

"Men det står retter med bacon på restaurantmenyen?"

"Ja, men ikke på pizzamenyen."

"Hmmm. Kan du ikke snike deg bort i den andre disken og låne litt bacon da? Det er vel samme restauranten?"

 

Jo det var samme restauranten. Men nei, det kunne han absolutt ikke. (Eller rettere sagt ville ikke.) Så da ble det pizza uten bacon. Den smakte godt i alle fall.

 

Uken etterpå gikk vi der igjen, og denne gangen var ikke fyren der. Istedet ble vi servert av en dame, som tok bestillingen ved bordet. Så jeg tenkte som trådstarter at det var verd å prøve igjen. Så jeg sa: "Jeg vil gjerne ha litt bacon på, om det går." "Ja, selvfølgelig" sa damen, og så ble det baconpizza.

 

Vel, tredje gangen vi gikk der var fyren tilbake igjen. Så jeg tenker at alle gode ting er tre, og spør pent igjen. Fyren husker meg og sier "Det vet du at du ikke kan få!" "Men din kollega ga meg bacon for to dager siden?" "Ja jeg vet det", sier fyren, "Hun skjemmer deg bort." ;)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg kom paa en morsom restauranthistorie jeg og. Hadde ingenting med daarlig service aa gjoere, men er ganske morsom. Som det dessertmennesket jeg er (du er ikke alene geir^^), saa ville jeg ha en porsjon til av den fantastisk gode sjokolade-moussen de hadde. Servitoeren var en ganske saa pen negerdame, og jeg klarte aa be om sjokolademus :blush:

Dette var naar jeg var rundt 10 aar. Skal tidlig kroekes som god krok skal bli :wee:

Lenke til kommentar
For dere som bor i bergen husker dere Habben ?  Den gule bussen som sto på nestun å solgte hot dogs ..  meget gode pølser også.. ikkje så lenge siden de tok den vekk ...  noen år. 

 

Iallefall der skulle min far bestille en hot med både rå og sprøstekt løk.. damen i bussen sa nei du må enten velge rå eller sprøstekt..  min far sier han kan betale ekstra for det..  men hun bak disken nektet og heiv hotdog`n som hun holdt på å lage i bosset så stakk min far då...  I forhold til antall innbyggere må det no finnes MINST like mange sprø folk her som i statene.

5767713[/snapback]

 

Hehe.... Kjøpt pølse selv der. Men traff aldri på det problemet.. sær dame da ;)

Lenke til kommentar

Må selv si at jeg faktisk har oppnådd god service de fleste fastfoodsteder i USA og de virker å ha en bra serviceinstilling. Problemet er dog at en god andel av de som jobber der ofte ikke er de skarpeste knivene i skuffen.(Ikke for å fornærme noen ;)). Typisk sett har jeg oppnådd mye bedre service på samtlige steder i USA enn det jeg har gjort feks. her i Norge, så USA ligger lengre frem hva service angår på de fleste områder.

 

Synes det hørtes rimelig hårreisende ut denne episoden til trådstarter og anbefaler også at du skriver et formelt brev til hovedkontoret der du legger frem situasjonen. Personlig ville jeg lagt vekt på i klagen at kassamannen(gjerne med navn) viste god serviceinnstilling og god kundebehandling i motsetning til det manageren gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...