.sere Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Hahahaha Noen mennesker gikk det virkelig galt med under fødselen... Sist brøhue selger jeg møtte var da vennina mi skulle kjøpe veske og ble nødt til å kjøpe utstillingsmodellen. Sømmene på den ene sia var gått litt opp, og da vi konfronterte selgeren med dette svarte hun "nei, det er sånn den skal være. alle de veskene er sånn" ooookei. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Kelner: "Og hva ønsker man til dessert her?"Du: "Jeg tror jeg vil ha eplekake." Kelner: "Utmerket. Og vil du ha krem eller is til eplekaken?" Du: "Begge deler takk" 5769249[/snapback] Feil, her sier man enten fast å bestemt ja takk! 5769518[/snapback] Pooh always liked a little something at eleven o'clock in the morning, and he was very glad to see Rabbit getting out the plates and mugs; and when Rabbit said, "Honey or condensed milk with your bread?" he was so excited that he said, "Both," and then, so as not to seem greedy, he added, "But don't bother about the bread, please." Geir 5769577[/snapback] Ole Brumm eg ler enda av den Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Ole brom er en klok mann Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Nei, Ole Brumm var en klok bjørn. Dette minner meg forresten om en historie jeg hørte en gang. En kvinne og hennes to voksne sønner kom inn på en burgerrestaurant, og bestilte tre store brus, en xxxx-meny og to baconburgere. Den ene baconburgeren skulle dog være uten ost. Kort tid etter at kvinnen hadde fått maten, kom hun og sønnene frem til kassa for å klage. Det viste seg at "feil" sønn hadde fått hamburgeren med ost. Seriøst det teiteste jeg noensinne har hørt. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Dette minner meg om en gang jeg var på Meny eller Mega her hjemme. Jeg skulle ha litt Cœur de Lion (fransk Brie, ost altså), og ba dama bak disken om å skjære av en bit og pakke den inn for meg. Dette var før stengetid på en lørdag. Men dette kunne ikke dama gjøre, for hun var ny der; hun hadde ikke tillatelse til å skjære ost. Det hele endte med at hun måtte løpe og hente en annen person slik at vedkommende kunne skjære et stykke av osten til meg. Latterlig. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Dette minner meg om en gang jeg var på Meny eller Mega her hjemme. Jeg skulle ha litt Cœur de Lion (fransk Brie, ost altså), og ba dama bak disken om å skjære av en bit og pakke den inn for meg. Dette var før stengetid på en lørdag. Men dette kunne ikke dama gjøre, for hun var ny der; hun hadde ikke tillatelse til å skjære ost. Det hele endte med at hun måtte løpe og hente en annen person slik at vedkommende kunne skjære et stykke av osten til meg. Latterlig. 5770259[/snapback] HAAAAAAAAHAHAHAHA. Herregud. :!: Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Var på Mortens Kro litt utenfor Oslo, ved Gjelleråsen. Fattern spanderer middag, og etter en stund går han ut for å røyke. Jeg tusler bort til kassa og bestiller en pistasje-is, 3 kuler i kjeks. Jenta bak disken var helt ny, og hadde aldri servert is før. Hun gjorde en kjempejobb med runde fine kuler og alt etter boka. Slår inn på kassa og tar imot penger. Akkurat da kommer sjefts-hurpa ut, nærmest røsker isen ut av handa på meg for å sjekke om det er blitt servert for mye i forhold til prisen. Så fort jeg runder hjørnet hører jeg at stakkars jenta får rå kjeft fordi hun brukte hodet, og ikke tilkalte sjefen med en gang. Folk er så firkanta. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Jeg prøver meg med min favorittopplevelse (nok en desserthistorie). Et eksempel på at folk kan gå i vranglås når de skjønner at de egentlig er dumme, men ikke vil innrømme det. Kanskje det samme som skjedde med trådstarter på Wendy's, bortsett fra at det ikke helt forklarer hvorfor hennes manager sa det samme. Jeg var ute på byen her i Bergen med en kompis og tok en liten runde. Utpå kvelden havnet vi på en pub/restaurant og bestemte oss for å ta en matbit. Etterpå fant jeg på at det kunne smake med en dessert. Husker ikke riktig hva det var, (en eller annen kake med jordbær til eller noe sånt), men poenget var at jeg så de hadde en dessert med multer på menyen også. Så da damen kom bort til bordet sa jeg: "Jeg tror jeg skal ha kaken, men jeg ser at dere har en multedessert også. Er det ferske multer?" Damen: "Ja." Jeg: "Hmmm... Det var vanskelig. Jeg vil fortsatt ha kaken tror jeg, men jeg er så glad i multer. Kanskje jeg kunne få litt multer ved siden av?" Damen: "Nei det går ikke." Jeg: "Å? Hvorfor ikke det?" Damen: "Nei det er en annen dessert, og vi kan ikke bare blande på den måten!" Jeg: "Men det er jo bare å ta litt multer fra spannet og legge på tallerkenen min? Det kan vel ikke være noe stort problem?" Damen: "Nei det går ikke. Multene er dyre og vi kan ikke bare gi dem bort på den måten!" Jeg: "Nei det skjønner jeg. Jeg ventet nå heller ikke å få dem gratis. Du kan jo legge på en tier eller to, som lønn for strevet?" Damen (litt oppgitt over at gjester kan være så treige i oppfattelsen): "Nei det kan vi ikke gjøre. Multene er reservert til den andre desserten, og da får vi ikke nok til den." (Litt frem og tilbake...) Jeg: "Hmmm... Hva gjør vi med dette? Det må finnes en løsning?" Damen svarer ikke, regner antagelig spørsmålet som besvart allerede. Jeg: "Ok, jeg har et forslag. Jeg vil virkelig ha multer! Jeg kjøper begge dessertene jeg, og orker jeg ikke alt, så blir det mitt problem..." Damen: "Nei, det går ikke!" Jeg: "Unnskyld? hva mener du? Kan jeg ikke få kjøpe begge dessertene? Jeg betaler for begge!" Damen: "Nei, det kan du ikke." Jeg: "Men hvorfor i all verden kan jeg ikke det?" Damen: "Nei, for det kan jo hende noen andre gjester har lyst på den!" Mot den slags kjemper all fornuft forgjeves. Det ble ingen dessert på meg den kvelden... Geir Edit: Rettet en italic-tag Endret 17. mars 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg prøver meg med min favorittopplevelse (nok en desserthistorie). Et eksempel på at folk kan gå i vranglås når de skjønner at de egentlig er dumme, men ikke vil innrømme det. Kanskje det samme som skjedde med trådstarter på Wendy's, bortsett fra at det ikke helt forklarer hvorfor hennes manager sa det samme. Jeg var ute på byen her i Bergen med en kompis og tok en liten runde. Utpå kvelden havnet vi på en pub/restaurant og bestemte oss for å ta en matbit. Etterpå fant jeg på at det kunne smake med en dessert. Husker ikke riktig hva det var, (en eller annen kake med jordbær til eller noe sånt), men poenget var at jeg så de hadde en dessert med multer på menyen også. Så da damen kom bort til bordet sa jeg: "Jeg tror jeg skal ha kaken, men jeg ser at dere har en multedessert også. Er det ferske multer?" Damen: "Ja." Jeg: "Hmmm... Det var vanskelig. Jeg vil fortsatt ha kaken tror jeg, men jeg er så glad i multer. Kanskje jeg kunne få litt multer ved siden av?" Damen: "Nei det går ikke." Jeg: "Å? Hvorfor ikke det?" Damen: "Nei det er en annen dessert, og vi kan ikke bare blande på den måten!" Jeg: "Men det er jo bare å ta litt multer fra spannet og legge på tallerkenen min? Det kan vel ikke være noe stort problem?" Damen: "Nei det går ikke. Multene er dyre og vi kan ikke bare gi dem bort på den måten!" Jeg: "Nei det skjønner jeg. Jeg ventet nå heller ikke å få dem gratis. Du kan jo legge på en tier eller to, som lønn for strevet?" Damen (litt oppgitt over at gjester kan være så treige i oppfattelsen): "Nei det kan vi ikke gjøre. Multene er reservert til den andre desserten, og da får vi ikke nok til den." (Litt frem og tilbake...) Jeg: "Hmmm... Hva gjør vi med dette? Det må finnes en løsning?" Damen svarer ikke, regner antagelig spørsmålet som besvart allerede. Jeg: "Ok, jeg har et forslag. Jeg vil virkelig ha multer! Jeg kjøper begge dessertene jeg, og orker jeg ikke alt, så blir det mitt problem..." Damen: "Nei, det går ikke!" Jeg: "Unnskyld? hva mener du? Kan jeg ikke få kjøpe begge dessertene? Jeg betaler for begge!"[/i Damen: "Nei, det kan du ikke." Jeg: "Men hvorfor i all verden kan jeg ikke det?" Damen: "Nei, for det kan jo hende noen andre gjester har lyst på den!" Mot den slags kjemper all fornuft forgjeves. Det ble ingen dessert på meg den kvelden... Geir 5770391[/snapback] Aner vi en liten soetmums i deg Geir? Dummeste jeg har hoert. Huff av meg, jeg ler. :!: Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Haha, så utrolig mange bra historier :!: På kvadrat i Sandnes åpnet det i høst en ny "kiosk" hvor de selger is og smoothies. Jeg gikk forbi og fikk fryktelig lyst på frosne bær, da disse var utrolig delikat framstilt i glass-disk. Jeg spurte dama pent om ikke jeg kunne få kun bær i en kopp. Hun kunne ta samme pris som om hu putta oppi de andre ingrediensene og hadde det i mixeren, men jeg ville kun ha en kopp frosne bær. Hun henta sjefen sin, og svaret jeg fikk var nei. Ble litt oppgitt da, hvorfor i all verden kan de ikke gjøre det? De ville jo ikke tapt noe på å gi meg bare bær Det var ikke aktuelt å kjøpe smoothies heller, så da ble det ingenting på meg. Er så utrolig glad i frosne bær Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg: "Ok, jeg har et forslag. Jeg vil virkelig ha multer! Jeg kjøper begge dessertene jeg, og orker jeg ikke alt, så blir det mitt problem..."Damen: "Nei, det går ikke!" Jeg: "Unnskyld? hva mener du? Kan jeg ikke få kjøpe begge dessertene? Jeg betaler for begge!"[/i Damen: "Nei, det kan du ikke." Jeg: "Men hvorfor i all verden kan jeg ikke det?" Damen: "Nei, for det kan jo hende noen andre gjester har lyst på den!" Mot den slags kjemper all fornuft forgjeves. Det ble ingen dessert på meg den kvelden... 5770391[/snapback] Hahaha, så genialt. :!: Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Det skulle vært pålagt med fullført videregående utdanning før man fikk lov å jobbe, uansett om det er Rimi, restaurant eller noen andre steder det er snakk om. Dumme mennesker bør holde seg inne. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 TWFA sin tok kaka, hoho. Makan til udugelighet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Det skulle vært pålagt med fullført videregående utdanning før man fikk lov å jobbe, uansett om det er Rimi, restaurant eller noen andre steder det er snakk om. Dumme mennesker bør holde seg inne. 5770557[/snapback] There goes the sommerjobb. Eventuelt paakrevd fullfoert videregaaende utdanning for aa jobbe med service/med mennesker. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg: "Unnskyld? hva mener du? Kan jeg ikke få kjøpe begge dessertene? Jeg betaler for begge!"Damen: "Nei, det kan du ikke." Jeg: "Men hvorfor i all verden kan jeg ikke det?" Damen: "Nei, for det kan jo hende noen andre gjester har lyst på den!" 5770391[/snapback] :!: Er det mulig? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg skal ikke klage jeg, men derimot gi ros: Tidligere i uken bestilte jeg en porsjon lapskaus på "Telemarksvingen" ved E-18 i Bamble. Da jeg betalte sier dama bak disken: "bare si fra om du vil ha mer" - altså påfyll. Håper ikke det var jeg som sjarmerte henne i senk, men at det er slik service der hver dag.... Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Selger de ikke Frosty 24oz, er det bare sånn. Relger er regler. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Joda, regler er regler. Men det er lov å bruke hodet. Helt alvorlig tror jeg ikke Wendys har noen intern regel som forbyr å lage større Frostyer enn 16oz eller hva det er. Det er bare ikke i systemet, og da blir alt helt utrolig vanskelig. Akkruat som om jeg som kunde skal måtte bry meg om kjedens interne tilkortkommenhet? Jeg vet hva jeg vil ha, de kan lage det helt uten vansker. Hva de velger å kalle det er da ikke min business. Gjør som kunden vil og ta betalt for det, er det ikke det som er å drive butikk da? Jeg tror det finnes 2 typer mennesker - de som ser problemer og de som ser løsninger. Har selv jobbet i serveringsbransjen - på et gatekjøkken på nattestider. De fleste bestillinger var kurante, en pølse her og bacon og stappe der. Det var ikke noe problem. Men av og til kom det kunder som f.eks. ville ha litt bacon oppå biffsnadderen sin. Det sto ikke på menyen, men hvis jeg hadde begge deler varmt, så var det ikke noe problem å legge på en tier på prisen og ta litt bacon på? Jeg tror det er slikt folk setter pris på. Av og til kom også folk med bestillinger som var helt utenfor menyen - to pølser uten noe på i bunnen av et pappbeger, stappe og biffsnadder oppå, så en grillpølse dekket i rekesalat, bacon oppå, og så sprø løk og rå løk og sennep og ketchup og grillkrydder og agurkmix oppå det hele. "That's not on the menu" kunne jeg sikkert sagt, men jeg kunne lage det, så hvorfor ikke? Akkurat den oppskriften var det faktisk noen som bestilte en kveld, og en del andre fulle idioter lurte på hva det var. "Bilboa!" ropte fyren som hadde fått en. Og gjett om ikke alle skulle ha bilboa, da? Vi hadde helt syk omsetning den kvelden, fordi alle plutselig skulle ha "bilboa" Var forresten på Wendys i dag igjen for å prøve lykken. Ny gutt som sto der i dag, og jeg forklarte at jeg ville ha en 24oz frosty. Vel, det var ikke noen måte å slå det inn på. Jeg foreslo at han kunne slå det inn som 2x store eller et eller anna, og jada, det var da greit, hvis jeg ville betale for det. Han var en som så løsningen, ikke problemet. Det som så skjedde var at det ble snakk på bakrommet, og etter han kom manageren ut, som husket meg igjen fra i går. "Don't you ever order that again, you hear me? It's not on the menu." Gutten hadde laga frosty til meg, men han fikk visst en del kjeft for det. Hadde jeg vært sjef hadde manageren fått sparken og han hadde blitt manager, fordi han visste hva service var. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Dette minner meg om My name is earl episode 12 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Joda, regler er regler. Men det er lov å bruke hodet. Helt alvorlig tror jeg ikke Wendys har noen intern regel som forbyr å lage større Frostyer enn 16oz eller hva det er. Det er bare ikke i systemet, og da blir alt helt utrolig vanskelig. Snip... Det som så skjedde var at det ble snakk på bakrommet, og etter han kom manageren ut, som husket meg igjen fra i går. "Don't you ever order that again, you hear me? It's not on the menu." Gutten hadde laga frosty til meg, men han fikk visst en del kjeft for det. Hadde jeg vært sjef hadde manageren fått sparken og han hadde blitt manager, fordi han visste hva service var. 5771624[/snapback] Skriv et langt og vennlig brev til Wendy sentralt og si akkurat hva du mener, og bruk gjerne ditt eget eksempel. Spør om det er en sentral policy dette. Gjør det klart at du kommer til å ta manageren på ordet og ikke bestille det igjen. Faktisk kommer du ikke til å bestille noe hos Wendy's igjen, men gå til en av de mange restaurantene som vet hva service er. Hvem vet, kanskje du får en unnskyldning og et gavekort på gratis burgere. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå