Gå til innhold

Fotografering av bil. Hvilket kamera?

Anbefalte innlegg

Synes eksempelet over med polariserings-filter på så flatt og kjedelig ut for å være ærlig.

Men jeg har sett at en del bli-fotografer pleier bruke graderings filtre for å skape effekter på bilfoto. Enten bare grå, eller også filtre med rød eller blå gradering. Da får man foto noe slik som dette:

opel_gt4.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg har sett at en del bli-fotografer pleier bruke graderings filtre for å skape effekter på bilfoto. Enten bare grå, eller også filtre med rød eller blå gradering.

Dette kan man kanskje like gjerne gjøre på PC'en, så får man graderingen akkurat slik man vil ha den...(og mye billigere enn slike filtre)

Lenke til kommentar
Synes eksempelet over med polariserings-filter på så flatt og kjedelig ut for å være ærlig.

Men jeg har sett at en del bli-fotografer pleier bruke graderings filtre for å skape effekter på bilfoto. Enten bare grå, eller også filtre med rød eller blå gradering. Da får man foto noe slik som dette:

opel_gt4.jpg

5780878[/snapback]

Eksempelet jeg la ut var kun for å illustrere at pola filteret fjernet reflekser, det er tatt i garasjen min i skyggen og ser derfor litt flatt og kjedelig ut.

Lakken på den slitne Camryen min er flat og sliten slik til å begynne med.

Til trådstarter:

Filteret du må kjøpe må passe objektiv diameteren foran på objektivet ditt, slik at det passer i gjenge sporet der. Diameteren vil være angitt med en Ø foran (Ø52 eller lignende), og står somregel helt foran på objektivet. Nå vet jeg ikke hva slags objektiv du har, men vil tippe at det er 52 eller 58 mm. Sjekk hos forskjellige butikker for priser, de kan variere noe!

-Fredrik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...