abcd423417984 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Regner med at de i SV kalles sosialister men hva kalles de fra de andre partiene? 5770814[/snapback] Nazister (ihvertfall ifølge sosialistene). nei fra spøk til alvor: i Norge er alle de store partier mer eller mindre sosialister. Du har en bitteliten gjeng ytterst på høyresiden som er (markeds)liberalister, men ellers så er det stort sett sosialisme. Endret 19. mars 2006 av invictus Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 nei fra spøk til alvor: i Norge er alle de store partier mer eller mindre sosialister. Du har en bitteliten gjeng ytterst på høyresiden som er markedsliberalister, men ellers så er det stort sett sosialisme. 5779438[/snapback] Hvor langt høyre snakker du nå? Du er ikke enten kommunist eller fascist vet du. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Hvor langt høyre snakker du nå? Du er ikke enten kommunist eller fascist vet du. 5779451[/snapback] Det er grader av sosialisme. Spørsmålet er hvor mye du ønsker å stjele fra din neste. Sett et tall på det og du finner ut hvor et sosialistisk et parti er. FrP som er en mellomting mellom kapitalisme og sosialisme er liksom den store kapitalistiske skurken som ikke bryr seg om andre for mange, men i bunn og grunn hører vi samme maset om velferdsstaten også derifra. Forskjellen ligger i at FrP ønsker å stjele og undertrykke mindre enn mange av sine mer sosialistiske venner. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Selv sitter jeg i Høyre. Om det finnes så mange grader av sosialisme, finner alle de like gradene også innenfor kapitalisme. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Selv sitter jeg i Høyre. Om det finnes så mange grader av sosialisme, finner alle de like gradene også innenfor kapitalisme. 5779476[/snapback] Definitivt. Er like så greit å påpeke hvor innarbeidet sosialismen er i norsk politikk slik at ikke 100 millioner mennesker til trenger å dø som et resultat av at land velger sosialismen som styringsform. Endret 19. mars 2006 av invictus Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Men tilbake on-topic: Jeg gidder ikke feste med folk som diskuterer politikk på fest. Dette er festbremser til de grader. Selv unngår jeg det samtaleemnet så godt jeg kan med mindre jeg kun sitter med mine aller nærmeste. Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 En god politikker klarer vel å skille mellom privatliv og "arbeidet"? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Men tilbake on-topic: Jeg gidder ikke feste med folk som diskuterer politikk på fest. Dette er festbremser til de grader. Selv unngår jeg det samtaleemnet så godt jeg kan med mindre jeg kun sitter med mine aller nærmeste. 5779538[/snapback] Man kan da godt ha det trivelig ved å diskutere politikk på fest. Jeg hadde en lang, god diskusjon om Cubas historie i den kalde krigen med kjæresten til en god venninne av meg, akkompagnert av to liter vin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 liker ikke denne generaliseringen av sosialister mange av brukerne på dette forumet uttrykker. selv om man ikke har samme politisk standpunkt så gjør det vel ikke de til dårligere mennesker? 5777729[/snapback] Har aldri påstått at de var dårlige mennesker, så ikke prøv deg på den. KJæresten min er på venstresida. Vel, tror venstresida har et større problem. Prøv å venn deg til å bli kalt rasist på gata så kan du komme med generaliseringa di. 5779340[/snapback] nei, har ikke sagt at du har gjort det heller. har faktisk ikke navngjort noen i det hele tatt. forresten, hvor er generaliseringa i posten min, så skal jeg rette det opp. var ikek det som var meningen. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Men tilbake on-topic: Jeg gidder ikke feste med folk som diskuterer politikk på fest. Dette er festbremser til de grader. Selv unngår jeg det samtaleemnet så godt jeg kan med mindre jeg kun sitter med mine aller nærmeste. 5779538[/snapback] Man kan da godt ha det trivelig ved å diskutere politikk på fest. Jeg hadde en lang, god diskusjon om Cubas historie i den kalde krigen med kjæresten til en god venninne av meg, akkompagnert av to liter vin. 5780078[/snapback] Klart man kan, bare man ikke gjør som meg og hadde et ca 2 timers langt foredrag om liberalisme og rasjonalitet til en tilfeldig raddis på 3B her i trondheim.. Stakkars fyr, selv om han virka interessert da Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 liker ikke denne generaliseringen av sosialister mange av brukerne på dette forumet uttrykker. selv om man ikke har samme politisk standpunkt så gjør det vel ikke de til dårligere mennesker? 5777729[/snapback] Har aldri påstått at de var dårlige mennesker, så ikke prøv deg på den. KJæresten min er på venstresida. Vel, tror venstresida har et større problem. Prøv å venn deg til å bli kalt rasist på gata så kan du komme med generaliseringa di. 5779340[/snapback] nei, har ikke sagt at du har gjort det heller. har faktisk ikke navngjort noen i det hele tatt. forresten, hvor er generaliseringa i posten min, så skal jeg rette det opp. var ikek det som var meningen. 5784441[/snapback] Ordla meg litt feil der. Beklager for det. Mente ikke at du generaliserte, men du sto i fare for det. Men tilbake on-topic: Jeg gidder ikke feste med folk som diskuterer politikk på fest. Dette er festbremser til de grader. Selv unngår jeg det samtaleemnet så godt jeg kan med mindre jeg kun sitter med mine aller nærmeste. 5779538[/snapback] Man kan da godt ha det trivelig ved å diskutere politikk på fest. Jeg hadde en lang, god diskusjon om Cubas historie i den kalde krigen med kjæresten til en god venninne av meg, akkompagnert av to liter vin. 5780078[/snapback] Klart man kan, bare man ikke gjør som meg og hadde et ca 2 timers langt foredrag om liberalisme og rasjonalitet til en tilfeldig raddis på 3B her i trondheim.. Stakkars fyr, selv om han virka interessert da 5784500[/snapback] Haha. Skulle likt å være der. Lenke til kommentar
zajoh Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Altså grunnen til at sosialister (iallefall meg) "kverulerer" er fordi det er livsviktig at noen ser kritisk på ting! hvordan i alle dager skal man kunne ha noen framgang i verden om alle gikk å tenkte "fordi det bare er sånn"! for å ta et eksempel: kvinner ville ikke ha hatt stemmerett hvis de ikke hadde "kverulert"! jeg sier ikke at høyre-politiske-mennesker ikke tenker kritisk, men jeg må bare si at hve gang jeg har vært i en diskusjon med noen får jeg det inntykket av at de ikke har tenkt gjennom hvorfor de mener det de mener, de har bare blitt lært opp til å tro det. eks: (dette er ikke en politisk mening men et eksempel på dette) en vennine av meg har lyst til å forlove seg med kjærestne men de har ikke blitt forlovet enda. da jeg spurte hvorfor de ikke har blitt forlovet enda svarte hun: "han har ikke spurt enda". da sa jeg "hvorfor hun ikke kunne spørre ham selv da?" "næj, jenter kan ikke gjøre sånt" .."hvorfor?" "fordi d bare er sånn"!! INGENTING "bare er sånn" folkens, alt har en grunn! Lenke til kommentar
trøls Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Jeg har enda ikke møtt en hardbarket liberalist som tør å diskutere gyldigheten av "overskudd er lykke"-aksiomet. Jammen ikke rart mennesker av motsatt oppfatning kan virke som kverulanter. Endret 20. mars 2006 av trøls Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg har enda ikke møtt en hardbarket liberalist som tør å diskutere gyldigheten av "overskudd er lykke"-aksiomet. Jammen ikke rart mennesker av motsatt oppfatning kan virke som kverulanter. 5785512[/snapback] Jeg har aldri møtt en hardbarket liberalist (eller noe annet for den saks skyld) som mener at "overskudd er lykke". Noe av det mest slitsomme som er er å måtte diskutere og forsvare ting man over hode ikke står for. Derfor diskuterer jeg nesten aldri politikk utenfor nett, og jeg nevner aldri at jeg stemmer Frp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå