anal_fabet Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg har pratet med et par mensker som er aktive i ungoms politikk og noen som er aktive innen voksen politikk for å kalle det det. Og det jeg merket meg disse menskene er at alt er en debatt/diskusjon. Folksom absolutt skal debatere alt de kommer over må være noen av de siste jeg ville hatt i min omgangs krets. Missforstå meg rett. Jeg liker en god diskusjon en gang i blandt, men når hver eneste settning er en potensiell diskusjon de bare venter å sette nebbet i som sultene gribber som sirkler rundt hver eneste setning går det for lang. Og blir de ikke da nerder ettersom en nerd er en persom med en interesse den brenner for men mangler sosial antenne ellerno? Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 La meg gjette - sosialister? Man velger selv hvilke mennesker man vil omgåes. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 En politiker er en helt vanlig person akkurat som deg og meg. Forskjellen er at istedet for å syte og klage over hvor fælt vi har det i Norge, går de inn for å prøve å gjøre noe med det. Jeg kjenner flere som er aktive innen ungdomspolitikk. Helt normale koselige folk som man lett kan prate om vanlige ting med, uten at de skal diskutere alt. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 La meg gjette - sosialister? Man velger selv hvilke mennesker man vil omgåes. 5766358[/snapback] Min erfaring er at det er liberalister som er de verste kverulantene Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 La meg gjette - sosialister? Man velger selv hvilke mennesker man vil omgåes. 5766358[/snapback] Min erfaring er at det er liberalister som er de verste kverulantene 5766484[/snapback] Min også. Sosialister er oftere mer dogmatiske, de slår fast hvordan verden er, og diskusjonene er mer av en art hvor man ytrer sin enighet over hvor dumme, egoistiske eller lettlurte ikke-sosialister er. Så mye saksargument er det som regel ikke. Kverrulantene som skal arguementere for alt mulig, de finner man nok oftere blant liberalistene. (Ja, jeg generaliserer grovt) Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg er politiker, og har opplevd at venstresida som oftest skal kverulere innen alt man sier, og skriker ut om all verdens elendighet uten å i det hele tatt argumentere for langsiktige måter å løse problemet på. "Gi dem mer penger." Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Leve mangfoldet sier nå jeg Lenke til kommentar
Toxon Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) La meg gjette - sosialister? Man velger selv hvilke mennesker man vil omgåes. 5766358[/snapback] Min erfaring er at det er liberalister som er de verste kverulantene 5766484[/snapback] Liberalister ihvertfall de mest kunnskapsrike, intelligente, beleste, rasjonelle, reflekterte og fornuftige menneskene jeg har møtt. Derimot føler jeg at de kan være arrogante og lite åpne for andre løsninger på konkrete problemstillinger. Endret 18. mars 2006 av Toxon Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Kjenner ikke mange politikere menn har vert mye hjemme hos stoltenberg og har egentlig aldri opplevd at Jens har brunget politik på banen men heller snakket om daglige ting som en hvilken som helst annen familiefar. Men er kanskje det som må til for å bli en god politiker? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Enig med trådstarter i at ungdomspolitikere fort blir irriterende når de skal debattere alt mulig. Angående liberalister og sosialister synes jeg begge kan være like ille. Begge har en tendens til å slå fast hvordan verden er og at sin ideologi passer til alle land og er den eneste løsningen for alle problemer. Endret 17. mars 2006 av Snillingen Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 La meg gjette - sosialister? Man velger selv hvilke mennesker man vil omgåes. 5766358[/snapback] Min erfaring er at det er liberalister som er de verste kverulantene 5766484[/snapback] Liberalister ihvertfall de mest kunnskapsrike, intelligente og fornuftige menneskene jeg har møtt. Derimot føler jeg at de kan være arrogante og lite åpne for andre løsninger på konkrete problemstillinger. 5768179[/snapback] Hvis en problemstilling kun har en moralsk og vitenskapelig løsning, er det fordummende og umoralsk å være åpen for andre. Liberalister er stort sett reflekterte og kunnskapsrike, sosialister har ikke like mye i ryggsekken og må dermed støtte seg på idealisme, "dem rike" og rasisme. Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Regner med at de i SV kalles sosialister men hva kalles de fra de andre partiene? Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg er politiker, og har opplevd at venstresida som oftest skal kverulere innen alt man sier, og skriker ut om all verdens elendighet uten å i det hele tatt argumentere for langsiktige måter å løse problemet på. "Gi dem mer penger." 5767101[/snapback] Hvilket parti? Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Regner med at de i SV kalles sosialister men hva kalles de fra de andre partiene? 5770814[/snapback] Alle de store norske partiene er per definisjon sosialistiske. Graden av sosialisme varier, fra det moderate høyre til det knallraøde SV. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Jeg er politiker, og har opplevd at venstresida som oftest skal kverulere innen alt man sier, og skriker ut om all verdens elendighet uten å i det hele tatt argumentere for langsiktige måter å løse problemet på. "Gi dem mer penger." 5767101[/snapback] Hvilket parti? 5771185[/snapback] Stort sett SU og RU. Hele denne byen er eid av kvasi-kommunister. AUF er størst her, men de er for dumme til å diskutere. Jeg spurte en av jentene som nå sitter i styret hva deres løsning på arbeidsløsheten var. Hun svart som i sitatet, 100% ordrett. Det er hemmelig. Nå vil jeg tørre å gå ut med "ungdommen i dag". Endret 18. mars 2006 av Marley Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) min tante var en aktiv AKP-mler (RVer nå), og hun er verdens snilleste menneske, som sikkert har flere venner enn gjennomsnittet her... liker ikke denne generaliseringen av sosialister mange av brukerne på dette forumet uttrykker. selv om man ikke har samme politisk standpunkt så gjør det vel ikke de til dårligere mennesker? EDIT: Onkel var en sametingspolitiker for SP og jeg regner med at han har masse venner. Endret 19. mars 2006 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 liker ikke denne generaliseringen av sosialister mange av brukerne på dette forumet uttrykker. selv om man ikke har samme politisk standpunkt så gjør det vel ikke de til dårligere mennesker? 5777729[/snapback] Har aldri påstått at de var dårlige mennesker, så ikke prøv deg på den. KJæresten min er på venstresida. Vel, tror venstresida har et større problem. Prøv å venn deg til å bli kalt rasist på gata så kan du komme med generaliseringa di. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 La meg gjette - sosialister? Man velger selv hvilke mennesker man vil omgåes. 5766358[/snapback] Min erfaring er at det er liberalister som er de verste kverulantene 5766484[/snapback] Liberalister ihvertfall de mest kunnskapsrike, intelligente, beleste, rasjonelle, reflekterte og fornuftige menneskene jeg har møtt. Derimot føler jeg at de kan være arrogante og lite åpne for andre løsninger på konkrete problemstillinger. 5768179[/snapback] Jeg er enig selv om jeg er en av "de" Liberalister har en tendens til å være arrogante. Meg inkludert. Problemet er at det er vanskelig å IKKE virke slik da man diskuterer med mennesker som lever i en drømmeverden og som egentlig allerede har bestemt seg for at det man sier er feil på forhånd. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Jeg er politiker, og har opplevd at venstresida som oftest skal kverulere innen alt man sier, og skriker ut om all verdens elendighet uten å i det hele tatt argumentere for langsiktige måter å løse problemet på. "Gi dem mer penger." 5767101[/snapback] Hvilket parti? 5771185[/snapback] Stort sett SU og RU. Hele denne byen er eid av kvasi-kommunister. AUF er størst her, men de er for dumme til å diskutere. Jeg spurte en av jentene som nå sitter i styret hva deres løsning på arbeidsløsheten var. Hun svart som i sitatet, 100% ordrett. Slik var det der jeg vokste opp også. Det var sosialister over alt og alle var sosialister. De som ikke var sosialister ble stemplet som nazister og var helt "ut". Men så plutselig var vi ferdige på ungdomsskolen og da spredde de seg ut over venstre, høyre, og frp. Endret 19. mars 2006 av invictus Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Jeg er politiker, og har opplevd at venstresida som oftest skal kverulere innen alt man sier, og skriker ut om all verdens elendighet uten å i det hele tatt argumentere for langsiktige måter å løse problemet på. "Gi dem mer penger." 5767101[/snapback] Hvilket parti? 5771185[/snapback] Stort sett SU og RU. Hele denne byen er eid av kvasi-kommunister. AUF er størst her, men de er for dumme til å diskutere. Jeg spurte en av jentene som nå sitter i styret hva deres løsning på arbeidsløsheten var. Hun svart som i sitatet, 100% ordrett. Slik var det der jeg vokste opp også. Det var sosialister over alt og alle var sosialister. De som ikke var sosialister ble stemplet som nazister og var helt "ut". Men så plutselig var vi ferdige på ungdomsskolen og da spredde de seg ut over venstre, høytre, og frp. 5779428[/snapback] Her gjør de ikke det. De forblir blinde. Hadde de vært klar over politikken de førte hadde jeg gitt faen, men de får skylapper tredd over seg og aner ikke engang hva slags parti de sitter i. Da grenser det mot hjernevasking. Noen må alltid være uenige synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå