Crismann Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Hei. Har installert quatafire 610, med nyeste drivere, men lyden bare hakker.... Også når jeg spiller vanlig cd. Har prøvd å forandre på kortets instillinger uten at det hjelper. Har noen forslag til løsning?? Takker for svar! Lenke til kommentar
radiated Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Har du prøvd å sette latency til en høyere verdi? http://www.esi-pro.com/faq.php Hvis du har maskin fra intel, kan denne driveren hjelpe: http://downloadfinder.intel.com/scripts-df...g=eng&prdmap=40 (det står hvilke chipset som støttes) Filen linkes til hos Presonus for de som har problemer med klikk/dropouts, så kanskje det hjelperfor ESI også. Lenke til kommentar
Crismann Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Takk for svar! Har prøvd å forandre instillingene, men det er bare verre... Har Intel celeron 855GME chipset, fikk ikke driveren fra Intel til å fungere med dette, men takk for tipset! Er det andre ting jeg kan forsøke?? mvh Christian Lenke til kommentar
radiated Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Har du satt kortet til å jobbe på riktig samperate? Til vanlig musikkavspilling o.l. skal den stå på 44100hz. Det er også viktig å sette clock source til "internal" såfremt du ikke har spdif-inngangen i bruk. Edit: feil tall... argh Endret 17. mars 2006 av radiated Lenke til kommentar
Crismann Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Hvordan setter jeg clock source til internal?? Er ikke så mange instillinger jeg finner.... Fint om du kan forklare litt nærmere :-) Er litt fersk her... Lenke til kommentar
Crismann Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Samplerate står forresten på 44100... Lenke til kommentar
radiated Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Klokkekilden settes visst automatisk med ESI-kortet, jeg er vant til andre lydkort der man kan sette den manuelt. Dermed skulle det ikke være noe i veien der.... Hva slags PC er det du bruker? Lenke til kommentar
Crismann Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg bruker en Acer Travelmate c302xmi, Pentium 1,6 og 512mbRam Har prøvd å installere på den stasjonære, og får de samme problemene. Utrolig frustrerende.... Er det kanskje lurt å bytte hele kortet? mvh Christian Lenke til kommentar
catosim Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Ta deg en tur i kontrollpanelet/lyder og lydenheter Sjekk at ESI kortet står som foretrukket enhet. Iverste fall kan det være at du må kjøre en uninstall, og så innstallere kortet pånytt. Ca2 Endret 18. mars 2006 av catosim Lenke til kommentar
Crismann Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg har satt lydkortet som foretrukket enhet, har til og med prøvd å deaktivere det interne kortet- uten hell.... Tror jeg tar med kort og pc til forhandleren, er bare 5 min unna. Akkurat nå er jeg glad jeg ikke kjøpte på nett!! Må vel prøve å bytte i noe annet kanskje... mvh Christian Lenke til kommentar
Crismann Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Jaja... Fikk ikke til lydkortet, så jeg byttet det i et M-audio 410. Alt ser ut til å fungere meget bra. Leverandøren stillte ingen spørsmål, bestillte bare dette kortet og sa "jeg måtte jo bli fornøyd". Dette er service, takk til Agderlyd! Nå begynner arbeidet med å bli kjent med utstyret og virkemåte, har mye å lære på dette området... _________________ Christian Lenke til kommentar
catosim Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Jaja... Fikk ikke til lydkortet, så jeg byttet det i et M-audio 410. Alt ser ut til å fungere meget bra. Leverandøren stillte ingen spørsmål, bestillte bare dette kortet og sa "jeg måtte jo bli fornøyd". Dette er service, takk til Agderlyd! Nå begynner arbeidet med å bli kjent med utstyret og virkemåte, har mye å lære på dette området... _________________ Christian 5800525[/snapback] M-Audio er gode produkter, så jeg regner med du blir fornøyd. Du må gjerne legge inn noen erfaringer vedr kortet, deter interessant å høre erfaringene. Lykke til Ca2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå