Gå til innhold

512mb + 1024mb = 1000mb?!

goli4th

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøvd å bytte rekkefølge på brikkene?

5766145[/snapback]

Er i ferd med å gjøre det nå... Så at det er en fordel å ha den største i slot 1 osv...

...nei, det utgjorde ingen forskjell. :no:

Endret av goli4th
Lenke til kommentar

Eneste forklaringen jeg kan komme opp med er at den 1024MB-brikken er "singel sided" og dermed overstiger 512MB pr. side som HKet støtter. Manuel er en fin bil skjønner du ;) Dette kan forøvrig lett bekreftes ved å starte maskina med bare 1024-brikken i.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Hovedkortet støtter minst 2gb. Er to ulike produsenter, crucial og crosair, men det skulle vel ikke ha betydning.

5766619[/snapback]

Det er klart det har betydning dersom brikkene har forskjellige timings.

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar

Det var jo rart

System Memory:

Two 184-pin DDR SDRAM DIMM sockets

Support single or double sided 2.5v Dual DDR-266/333/400 DIMMs architecture in 128/256/512Mb technologies

Support up to 2 GB system memory.

The DDR400 only support two maximum unbuffered DIMMs and not available on registered DIMMs.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Første quoten var fra feil modell men tekseten er noenlunde den samme som til den modellen vi har her.

5767408[/snapback]

Ja, problemet er at din quote ikke sier noe om hvilken konfigurasjon brikkene kan ha. Vi veit at den takler 1GB-brikker. Problemet er om den støtter 1024MB på en side (noe den ut fra min quote ikke ser ut til), også hadde det jo forsåvidt vært kjekt å vite om 1024-brikken er enkel- eller dobbeltsidig.

Lenke til kommentar

Har nå prøvd 3 ulike 512 brikker uten hell... Skal snart kjøpe en til 1024 brikke. Kjøper en helt lik og da regner jeg med at det går bra.

Hk'et mitt er jo det billigeste å oppdrive med 939 sokkel... sikkert der det ligger. Men takk for alle innspill.

Lenke til kommentar
Har nå prøvd 3 ulike 512 brikker uten hell... Skal snart kjøpe en til 1024 brikke. Kjøper en helt lik og da regner jeg med at det går bra.

Hk'et mitt er jo det billigeste å oppdrive med 939 sokkel... sikkert der det ligger. Men takk for alle innspill.

5769851[/snapback]

Har du prøvd å boote med bare 1024-brikka? Isåfall, hva vises da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...