Gå til innhold

Prater du med deg selv?


ostenxx

Anbefalte innlegg

Prater av og til med meg selv når jeg er ute å går høres sikkert bra ut for de som man plutselig legger merke til. :blush: Ellers synge litt i dusjen nå og da, høres veldig fint ut :innocent:

Beste med prating er jo alle svarene du får er rett...

Både på godt og vondt alt etter sinns stemmning.

Endret av curtiis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi

Ikke høylytt, men snakker veldig ofte med meg selv i hodet.

 

Oftest noe a la:

-Faen, Vegard, du har ikke noe liv..

-Njaaa, det blir vel ikke helt riktig.

-Joda, fyyy faen.

-Nei, men jeg henger jo på forumet og sånt. Det kan da kalles liv...

-Kanskje... Eller, det kan da umulig telle, det er jo på Internett...

-Mhm...

-Musikken, da?

-Tja...

-Fyyyy faen.

Lenke til kommentar

Snakker ikke direkte høyt, men går ofte gjennom en tankerekke, en ressonement eller en problemstilling ved å bevege på leppe og så vidt uttale ordene jeg tenker. Hjelper meg å holde fokuset, samt at man får en feeling på hvordan f.eks en argumentasjon kan høres ut når man framlegger den muntlig.

Lenke til kommentar
Han snakker høyt med seg selv når han er alene. Noen fortalte han en gang at det er den beste måten å komme i kontakt med englene på, og denne muligheten vil han ikke gå glipp av.

  Til å begynne med ser han hvor vanskelig dette er. Han tenkter at han ikke har noe å si, at han bare kommer til å lire av seg meningsløst babbel. Likevel holder krigeren frem. Hver dag taler han til sitt hjerte. Han snakker usammenhengende og tøvete.

  En dag merker han at hans røst er en annen. Og han forstår at han er blitt et talerør for en høyere visdom.

  Krigeren kan virke gal, men det er bare en forkledning

 

Paulo Coelho

Lenke til kommentar

Aldri prata med meg selv, eller tenkt høyt... Men jeg kom noen ganger med noen rare lyder når jeg var liten da.

 

Glad jeg ikke prater høyt, tenk om jeg prate høyt om noe pinelig uten å være klar over det og noen hørte på.

 

Jeg har dog mange konversjoner inne i hodet, men det er kunn når jeg fantaserer om bøker/filmer/serier jeg nylig har sett/lest. Setter meg selv inn i rollen og fantaserer villt. Det er et perfet tiltak mot kjedsomhet på buss og div. andre kjedelige steder.

Lenke til kommentar

det skjer ofte at jeg kommenterer ting høyt når jeg er alene. både i bilen hvor jeg ikke bare verbalt ergrer meg over andre bilister, men også ofte skriker ut. noen ganger hjelper det...

 

ellers så skjer det ofte at jeg prater med meg selv...

 

men søvnprat er gøy, hadde en episode der jeg pratet i telefonen, sovnet, våknet opp 1 time etterpå, og fremdeles var den personen jeg pratet med på tråden. vi hadde visst hatt en god prat, men jeg husker ikke en dritt av hva jeg hadde sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...