Gå til innhold

Prater du med deg selv?


ostenxx

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg tidvis har en tendens til å prate med meg selv uten å tenke videre over det. Det kan ofte opptre i situasjoner hvor jeg er stressa, gruer meg til noe, har en stor test forran meg el.l. Irritasjon eller utestått arbeid er og faktorer som kan trigre ekstra "selvprat". Praten kan ofte gå ut på å gire meg selv til å prestere, ev. til å takle ting på best mulig måte. Jeg kan og prate om løst og fast. Skal jeg eksempelvis montere en pc og kommer over et problem, jobber jeg best ved å få ut noen nødvendige banneord for deretter og snakke ut i løse luften om hvordan jeg kan løse det. Tror dette ligger i familien da jeg har tatt mine søsken i å gjøre det samme ved enkelte anledninger.

 

Dasset er en klassisk tumleplass for selvprat, og her kan alt mulig rart være på agendaen.

 

Synes dere jeg er svært unormal, eller er dette et fenomen som også gjelder dere (men som dere kanskje ikke tør/vil innrømme)? Jeg er ikke flau over å innrømme dette, men jeg synes selvsagt det å bli tatt på fersken er litt flaut.

 

Tenk over det og still dere selv flg. spørsmål: "snakker jeg med meg selv noen ganger?". Hvis ja, anser dere dette som et problem (det gjør ikke jeg, men andre kan ha den oppfattelsen)

 

Hadde vært kjekt å høre hva dere andre har og si om denne erfaringen, og hva dere synes om temaet. :thumbup:

 

Mvh. Øystein

 

Edit: Fikset noen skrivefeil og poengterte noe litt bedre. :)

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
msn funker fett...hehe...legg til deg selv å prat i vei :p haha...eller så kan du bare spørre så skal du få en haug me random folk å snakke med:P

5765900[/snapback]

 

Hehe.

 

Jeg har et svært så sosialt liv. Ingenting å utsette på det. Men uansett hvor sosial jeg er

prater jeg med meg selv. Msn brukes flittig. :yes:

Lenke til kommentar
Ja, faktisk,

 

Synes selv at det er litt ekkelt, :)

Noen ganger har jeg sittet lenge og snakket med meg selv, og plutselig blir jeg klar over det, det er litt ekkelt :ermm:

5765926[/snapback]

 

Enig, men jeg har allikevel ikke følelsen av at dette er et problem. Mengden selvprat går opp og ned. Det tar tidvis av, men generelt sett eksisterer det kun i små mengder.

 

En ting som er flaut er å bli tatt i å prate med seg selv utendørs. Når jeg sykler til skole o.l. eller er ute på joggetur kan jeg finne på å prate om et eller annet i en kortvarig periode. Ofte skjer det at jeg gjør dette mens noen passerer forbi uten at jeg merker det.

 

Det er litt spesielt.

 

Vurderer rett og slett og notere ned antall samtaler og temaet for hver av dem i løpet av en dag. Spennende å se hvor mange jeg faktisk har.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...