umbramos Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Artiger greier, når jeg skal installere RedHat7.3 får jeg en feilmelding "error 2 reading header: cpop: Bad magic" og "install exited abnormally - received signal 11" Etter en kikk på redhat.com ser jeg at dette er et hardware problem... akkurat ja, hva nå? Noen som har løst dette problemet med å flytte litt på minnebrikkene som de nevner på RHsiden, eller på en annen måte? Har prøvd å disable cachen, men det hjelper ikke. Har også snakket med folka på EFnet #linux, og noen der sa at det er veldig liten sjanse for at det er hovedkortet... da står RAMen igjen. Asus P4S533 Intel 2,0 GHz 256 PC2700 DDR-DIMM ram Lenke til kommentar
toreae Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Det du kan prøve, er alt som kan senke hastigheten på maskinen din, så som cache, timinger til ram, hastigheter til hardisker cdrom osv. Dette kan du eventulet sette tilbake etter innstallasjonen. Har du en gammel cdromstasjon, så prøv med denne. Et annet grafikkort. Eller ta ut/disable lydkortet. Overklokking er selvfølgelig bannlyst. Lenke til kommentar
exis Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 en annen distro!! :smile: Lenke til kommentar
Converse Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 d hade kanskje vert en greie å forklart gutten hva en distro er! virker som han ikke har så mye peiling Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Tror neppe en annen distro vil "forbigå" hardware problemer. Er vel bare win9x som er i stand til slikt. Og da ikke pga det er en "feature" -Dante edit: http://www.bitwizard.nl/sig11/ [ Denne Melding var redigert av: 4-Dante på 2002-09-24 11:20 ] Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 07:29, skrev umbramos:[...]"error 2 reading header: cpop: Bad magic"[...] Tror det er noen onde krefter inne i bildet her, står jo svart på hvit: Bad magic(ond magi). Det du trenger er Good magic(god magi) som kan drive ut demonene. Nå kan du angre for alle dine synder! :razz: Lenke til kommentar
umbramos Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Har kjørt alle RH fra 5.0 på eldre maskiner, men så fort jeg får en ny, da virker det ikke :sad: Noen som vet om dette problemet er noe som kommer til å bli fikset, eller er det noe som etter stor sannsynlighet har kommet for å bli? Tror forresten ikke det skal ha noe å si om jeg bruker Slackware, Debian eller noen av de andre (har ikke testet, men har snakket med et par stykker), men jeg skal prøve i løpet av uka. Mulig jeg får ta fram en av de gamle maskinene igjen. Skal jo bare sette opp en webserver med PHP og mysql for å teste litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå