Gå til innhold

Signal 11

umbramos

Anbefalte innlegg

Artiger greier, når jeg skal installere RedHat7.3 får jeg en feilmelding

"error 2 reading header: cpop: Bad magic"

og

"install exited abnormally - received signal 11"

Etter en kikk på redhat.com ser jeg at dette er et hardware problem... akkurat ja, hva nå?

Noen som har løst dette problemet med å flytte litt på minnebrikkene som de nevner på RHsiden, eller på en annen måte? Har prøvd å disable cachen, men det hjelper ikke. Har også snakket med folka på EFnet #linux, og noen der sa at det er veldig liten sjanse for at det er hovedkortet... da står RAMen igjen.

Asus P4S533

Intel 2,0 GHz

256 PC2700 DDR-DIMM ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan prøve, er alt som kan senke hastigheten på maskinen din, så som cache, timinger til ram, hastigheter til hardisker cdrom osv. Dette kan du eventulet sette tilbake etter innstallasjonen.

Har du en gammel cdromstasjon, så prøv med denne.

Et annet grafikkort.

Eller ta ut/disable lydkortet.

Overklokking er selvfølgelig bannlyst.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-24 07:29, skrev umbramos:

[...]

"error 2 reading header: cpop: Bad magic"

[...]

Tror det er noen onde krefter inne i bildet her, står jo svart på hvit: Bad magic(ond magi).

Det du trenger er Good magic(god magi) som kan drive ut demonene.

Nå kan du angre for alle dine synder! :razz:

Lenke til kommentar

Har kjørt alle RH fra 5.0 på eldre maskiner, men så fort jeg får en ny, da virker det ikke :sad:

Noen som vet om dette problemet er noe som kommer til å bli fikset, eller er det noe som etter stor sannsynlighet har kommet for å bli?

Tror forresten ikke det skal ha noe å si om jeg bruker Slackware, Debian eller noen av de andre (har ikke testet, men har snakket med et par stykker), men jeg skal prøve i løpet av uka.

Mulig jeg får ta fram en av de gamle maskinene igjen. Skal jo bare sette opp en webserver med PHP og mysql for å teste litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...