Gå til innhold

Hastighetsbegrensing telenor?


Anbefalte innlegg

Er det noen some har hørt om det? Alså etter at du har download 1 gb pr måned så vil det bli en Hastighetsbegrensing! :sad:

Her er det jeg leste på Telenor sin side:

 

"Trafikkmåleren er et hendig verktøy for alle med Nye Online ADSL. Programmet viser hvor mye data du har lastet ned, og hvor mye som gjenstår før hastigheten reduseres. Vi gjør oppmerksom på at hastighetsbegrensningen som inntreffer ved 1 GB ikke vil tre i kraft før 01.01.2003."

 

 

Men kanskje dette bare gjelder de som lager et nytt abonent nå jeg hvet ikke, mend det ser ikke så lyst ut, bare på 3 dager så har jeg tatt ned 164 mb uten att jeg har tatt ned noen store filer men jeg har hvert på noen forums hver dag og postet der og det ser ut som dette teller med!! :sad:

 

[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-09-24 06:09 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet om et annet program som måler det sammen.. som også fortsetter etter reboot og ikke nullstiller seg.. litt artigt å sett hva jeg laster ned på min ngt linje.. selv om jeg ikke gidder å ha no sånn på linux pc'n min som server så kan det være litt artigt på spille pc'n for å se hvor mye det bruker.

 

Dr3as

Lenke til kommentar

Synes reklamen som for tiden går på TV om telenor adsl er treffende. Vi ser f.eks berg og dalbane - hvor det går saaaaaakte. Det samme med hesteveddeløpet. Ja, det er Telenor ADSL etter en halv lørdag med et godt onlinespill. Plutselig lagger det som et mareritt.

 

Nei, gjør som meg. Nå har jeg sagt opp alt som har med Telenor å gjøre. Til og med Canal +. Det eneste som gjenstår er bindingstiden til ADSL, men den går ut om ikke så lenge. Faktisk sparer jeg noen tusenlapper i året etter at jeg har kikket litt rundt i markedet og funnet billigere leverandører. Bedre service er det også. I motsetning til Telenor er det blitt tatt ansvar i selskapene jeg bruker nå.

 

PS: Er du anti-telenor, hold deg unna Expert. Butikkjeden eies av av dette arrogante selskapet.

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med NextGenTel som levrandør og kan anbefale de selv om de ikke har så god service...

 

Leste forresten et sted at det kanskje var snakk om å nekte P2P hos Teletyven Telenor.

Jeg tror ikke de vil ha kunder

 

[ Denne Melding var redigert av: Smyagol på 2002-09-24 12:06 ]

Lenke til kommentar

Mulig det er jeg som roter, men denne 1 Gb begrensningen er da bare et nytt tilbud???

Ser på hjemmesiden til Telenor at de reklamerer for "Nye Online ADSL" som gir deg 704/128 hastighet og 1 Gb nedlasting i måneden, dette kan utvides (men da må du selvsagt betale mer).

 

Men de har fremdeles ADSL med ubegrenset nedlasting:

384 kbps - 450,-/mnd., 704 kbps - 550,-/mnd. og 1024 kbps - 750,-/mnd.

 

Har 704/128 selv, kommer til å ha det ut bindingstiden ihvertfall, så får vi se hva som skjer da. NGT tar jo bare 398,-/mnd. hvis man binder seg for to år - selv uten bindingstid er de en femtilapp billigere enn Telenor.

 

Telenor er som Trygg-Hansa - priser seg ut av markedet og gjør sitt beste for å bli kvitt kundene sine.

 

-Michael

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-24 08:23, skrev Dr3as:

Ingen som vet om et annet program som måler det sammen.. som også fortsetter etter reboot og ikke nullstiller seg.. litt artigt å sett hva jeg laster ned på min ngt linje.. selv om jeg ikke gidder å ha no sånn på linux pc'n min som server så kan det være litt artigt på spille pc'n for å se hvor mye det bruker.


Dr3as


http://www.dumeter.com/

Lenke til kommentar

Og en ting til, jeg har tengt til å bestille bredbånd fra NextGenTel, jeg skriver inn mitt tlf nr.

"Dessverre kan du ikke få bredbånd fra NextGenTel nå..." står det. Men på Telenor sine sider er det ok. Der står det at det er tilgjengelig. Hva har skjedd? Hvorfor kan jeg bare få bb fra Telnor?

 

 

Jeg vil ha bredbånd fra NGT!

 

Jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg vil!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-24 18:01, skrev opplysningen1881:

Og en ting til, jeg har tengt til å bestille bredbånd fra NextGenTel, jeg skriver inn mitt tlf nr.

"Dessverre kan du ikke få bredbånd fra NextGenTel nå..." står det. Men på Telenor sine sider er det ok. Der står det at det er tilgjengelig. Hva har skjedd? Hvorfor kan jeg bare få bb fra Telnor?



Jeg vil ha bredbånd fra NGT!


Jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg vil!


 

sliter med det samme,før sommer fikk jeg brev fra Telenor adsl er klart hos deg,sjekker hos ngt får jeg dette svaret: Ja, ditt telefonnummer xxxxxxxx hører til et område som vil bli utbygget for ADSL fra NextGenTel.

 

Sentralen du tilhører er beregnet klar til 3. kvartal, 2003, men uforutsette ting kan komme til å forskyve dette tidspunktet noe.

 

Etterspørselen fra kunder påvirker våre prioriteringer av utbygging. Bestill nå, eller meld deg som interessent på denne linken, og vær med på å styrke din sentrals posisjon i utbyggingsprogrammet.

 

 

satan!!men sjekket hos bluecom da får jeg dette ADSL er tilgjengelig

(privat) (bedrift hehe

trokke ngt er helt nøyaktige sjekka for noen uker siden nr mitt hos ngt da var det klart men tydeligvis ikke nå lenger,foresten så har tele2 kommet på banen og prisene er like gode som ngt mens upload er halvert,men du får ubegrenset surfing enn så lenge sjekk hos dem og,jeg er klar hos dem.

Foresten så har jeg upc,det anbefales ikke ,stive priser forhold til den lave hastigheten :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...