Gå til innhold

Ldc skjerm på kabinettet passer ikke hovedkortet

GLN

Anbefalte innlegg

Hei

har kjøpt et bzerk kabinett med LCD- fargedisplay.

Så når jeg hadde satt i alt og bare manglet kablene fra lcd displayet merket jeg at det ikke fantes noen kontakter i hovedkortet til det, kan det stemme?

Har en Asus A8N sli premium: www.datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=6&varenr=310299&altvarenr=&sm=ht_s9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner hva du mener, det er det bzerk kabinettet som har en liten LCD skjerm nede i front ikke sant?

Jeg hvet ikke hvor de skal festes, har du lest manualen til hovedkortet ditt? Og manualen til kabinettet, mulig det står noe om LCD skjermen i manualen til kabinettet

Lenke til kommentar

Nei han mener de småe pinsa som er til Power SW å RST og det...

de bruker og befinne seg nederst i høyre hjørne på hovedkortet.

Btw: den Lan koblinga er det nesten ingen hovedkort som har så den får du ikke bruk for..

Edit: kan ta litt bilder av mitt "system" ;)

Endret av techs
Lenke til kommentar

Ja det er de små pinnsa nede i høyre gjørne av hovedkortet, men jeg finner ikke samsvar med det som står i manualen og det som står på ledningene...

Men kunne du tatt noen bilder av "systemet" ditt så kunne jeg sett litt hvordan det var, evt om du kunne hjulpet meg litt :hmm:

Lenke til kommentar

mhm, riktig..

På usb ledningene står det ikke det samme som det står i manualen.

Men fant ut litt av problemet med lcd displayet.

Der skulle en 3-pins strømkabel kobles til en 3pins kabel fra psu, men jeg finner ingen 3pins kabel fra psuen, så iverstefall passer ikke displayet eller så må jeg finne en overgang fra vanlig 4pins til 3pins..

techs, kunne du tatt bilde av dine koblinger, så kunne jeg sett hvordan du gjorde det..

edit: eneste som stemmer med ledningene og manualen er ground ledningene

Endret av Dranc
Lenke til kommentar
På usb ledningene står det ikke det samme som det står i manualen.

5773606[/snapback]

USB_Pxx+/- står bare for hvilken USB-port på hovedkortet det er snakk om. Det er vel mulig med totalt 10 USB-tilkoblinger kan det se ut som (4 bakpå kabinettet og 6 på hovedkortet).
Lenke til kommentar
Her her litt stuff..

5775341[/snapback]

jeg visste jeg hadde sett den 3pinns kontakten en plass, for jeg hadde atx overgangen i tiligere men fant ikke vitsen med den og tok den ut igjen:P

Når jeg må fikk på lcd skjermen så fikk jeg også i lcd pinnsene, men mangler forsatt de usb pissa som jeg aldri fårstår meg på :ohmy:

Lenke til kommentar
Mulig de kan fikse det ja

5775356[/snapback]

Nei huff, sløse penger på det?

Edit: det var jo derfor Hw.no forumet ble laget;)

5775401[/snapback]

Igrunn ganske enig der, min lokale dataforhandler tar hele 700 kr timen :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...