Jtand Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Arrangerer LAN-party 1-2 ganger i året for ca 40 personer. Til nå har vi lånt router hjemmefra, og det har gått greit. Men nå tenkte vi å kjøpe vår egen. Noen som har en ADSL-router å anbefale for 40-50 personer? Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Ja, THomson speedtouch 510i er vel slike modem som bare er å glemme... Det modemet virker som det etter en liten stund med IP telefoni..surfing så henger det.. og så kommer det seg igjen. Hmm... Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Ja, THomson speedtouch 510i er vel slike modem som bare er å glemme...Det modemet virker som det etter en liten stund med IP telefoni..surfing så henger det.. og så kommer det seg igjen. Hmm... 5765247[/snapback] Hæ? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Søk etter lanparty på forumet. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg ville valgt å sette opp en Linux maskin som router. Da har du alle muligheter og får en 100 % stabil oppkobling. En vanlig bredbåndsrouter takler rett og slett ikke så mange brukere samtidig. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Som nevnt over, linux! Jeg hadde ikke vært i tvil, sett opp en linux boks med ClarkConnect og du har en router på ca 15min. Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Snakker dere om en ADSL boks eller en VANLIG ROUTER... Men helt klart en litt dyrere router er å anbefale ja, men har ingen praktisk erfaring med opptil 40 brukere nei. En vanlig router 500-1000 vil jeg anta får problemer. Linux box er vel det beste. Men at det tar 15min.. ja, da bör du jo provide litt info - om hvilken distro... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå