senjakongen Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Hei Kjpøte for en stund siden en oppgraderingspakke fra komplett ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302020 ) Her fulgte det med minnebrikker av typen Corsair Value Select (2X512 MB). Maskinen fungerte helt fint til jeg fikk feil med an av minnebrikkene som fulgte med, jeg sendte inn disse og fikk to nye brikker i retur. Men i mellomtiden hadde jeg kjøpt to brikker til av samme merke som jeg hadde i bruk mens komplett behandlet returen. Problemet oppsto to dager etter at jeg hadde installert de to brikkene jeg fikk tilbake fra komplett. Jeg hadde da 4 stk brikker av samme merke i maskinen og alt fungerte fint. Men plutselig låste maskinen seg helt. Jeg restartet og maskinen startet som den skulle, men etter bare noen minutter kom det en blåskjerm!! (første gang jeg har sett en blåskjerm i WinXP) Der sto det noe om at windows var avsluttet for å unngå skade på maskinvare bla bla bla. Jeg stoppet maskina og tok ut de to minnebrikkene jeg fikk i retur fra komplett og da funker alt igjen... Så, er dette pga feil på de nye rambrikkene, eller kan det være noe annet som forårsaker dette?? Mvh Thomas Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Hei Kjør memtest86 fra Ultimate Boot CD. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) prøv memtesten som er over her ja! Endret 17. mars 2006 av geromino Lenke til kommentar
senjakongen Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Takk for tipset, men tror neppe jeg får kjørt noe diagnoseprogg siden jeg ikke kommer noen vei med alle fire brikkene i maskinen. Når jeg starter maskinen stopper alt opp på første skjermen som kommer opp (samme skjerm hvor man går inn i bios) Prøvde forresten med tre av brikkene i går og da fungerer alt, så problemet oppstår altså bare når jeg bruker alle fire brikkene. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 har du via chipset så trives ikke de med 4 brikker. hadde et lignende problem da jeg oppgraderte fra 2*512 til 2*512+2*1024. Tok ut 512 brikkene og alt har vært stabilt etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå