Gå til innhold

TES: Oblivion Karakterskaping .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har ingen tidligere erfaring med Elder Scrolls spillene og er usikker på hva slags character jeg skal lage. Personlig er jeg ikke så fryktelig interessert i magi, men jeg liker tunge rustninger, sverd og buer (driver selv med bueskyting så det ligger i blodet)... En slags heavy-ranger? ;)

Ser dette oppsettet bra ut:

http://www.oblivionmods.info/?Erik%20Blood...&15&16&17&19&20

Jeg syntes kanskje det ser litt overall svakt ut, men som sagt har jeg ingen erfaring med spillene.

Jeg hadde vært veldig takknemlig om noen kom med forslag, så lenge jeg ikke er udugelig med bue, svak, eller ute av stand til å bruke en drøss av de beste våpene/rustningene så er jeg happy. :D

Vanskelig kombinasjon kanskje...

På forhånd takk!

5828255[/snapback]

Jeg kan hvertfall anbefale deg å velge marksman-skill hvis skal bli god med bue, selv ville kanskje bytta marksman med blunt eller blade ettersom det blir vanskelig å trene opp så mange forskjellige våpentyper (hvertfall tregt) evt. også bytte sneak med block hvis du vil bruke skjold. Du bestemmer selvsagt selv, men det virker for meg ut som du vil være ganske ren kriger.

5828491[/snapback]

Hva med dette oppsettet da:

http://www.oblivionmods.info/?Erik%20Blood...&11&12&16&18&20

Jeg kastet inn resturation for healing spells, fjernet armourer fordi jeg regner med at man kan fikse rustningen i butikken uansett, sneak og marksman for bedre bueferdigheter, og til slutt bade som jeg sikkert kommer til å få mest bruk for.

EDIT: Det var blade jeg mente, ikke bade, selv om jeg sikkert for bruk for det også etter et par uker i skogen. :p

Endret av Vintar
Lenke til kommentar
Jeg kan hvertfall anbefale deg å velge marksman-skill hvis skal bli god med bue, selv ville kanskje bytta marksman med blunt eller blade ettersom det blir vanskelig å trene opp så mange forskjellige våpentyper (hvertfall tregt) evt. også bytte sneak med block hvis du vil bruke skjold. Du bestemmer selvsagt selv, men det virker for meg ut som du vil være ganske ren kriger.

5828491[/snapback]

Hva med dette oppsettet da:

http://www.oblivionmods.info/?Erik%20Blood...&11&12&16&18&20

Jeg kastet inn resturation for healing spells, fjernet armourer fordi jeg regner med at man kan fikse rustningen i butikken uansett, sneak og marksman for bedre bueferdigheter, og til slutt bade som jeg sikkert kommer til å få mest bruk for.

EDIT: Det var blade jeg mente, ikke bade, selv om jeg sikkert for bruk for det også etter et par uker i skogen. :p

5830043[/snapback]

Det kan bli bra :thumbup:

Endret av FloppyDisk
Lenke til kommentar

Det ser ut til at dette er den største character-tråden, så jeg poster her. Rett på sak:

--------------------------

1. Warrior

Name: Hafgrim Vigsterk

Race: Nord

Birthsign: The Warrior

Attributes: Endurance, Strength

Skills: Blade, Block, Blunt, Heavy Armor, Mercantile, Restoration, Speechcraft

Alignment: Helping others (though it turned out to be a /little/ shady after all)

Arena Guild

Fighters' Guild

2. Thief/Marksman/Assassin

Name: ?

Race: Wood Elf

Birthsign: The Thief

Attributes: Agility, Speed

Skills: Acrobatics, Athletics, Blade, Light Armor, Marksman, Sneak, Security

Alignment: Exploiting others (no matter how good or evil the mission is)

Arena Guild

Dark Brotherhood

Thieves' Guild

3. Mage

Race: High Elf

Birthsign: The Mage/(The Apprentice)

Attributes: Intelligence, Willpower

Skills: Alchemy, Alteration, Conjuration, Destruction, Illusion, Restoration, Unarmored

Alignment: Neutral (maybe a /little/ shady this too)

Arena Guild

Mages' Guild

(Thieves' Guild)

Notes: I don't really like Stunted Magicka or 100 % Weakness to Magic, but they give a nifty magicka bonus...

4. Jack-of-all-trades

Race: Dark Elf

Birthsign: The Thief

Attributes: Agility, Willpower

Skills: Blade, Conjuration, Destruction, Light Armor, Marksman, Security, Sneak

Alignment: Evil

Arena Guild

Dark Brotherhood

(Fighters' Guild)

(Mages' Guild)

(Thieves' Guild)

5. Shaman

Race: Khajiit

Birthsign: The Lady (?)

Attributes: Intelligence, Personality

Skills: Alchemy, Hand to Hand, Illusion, Light Armour, Mysticism, Sneak, Speechcraft

Alignment: ?

(Arena Guild)

Mages' Guild

(Thieves' Guild)

Ja, jeg liker å skrive på engelsk. :p

Det er kun den første jeg har laget foreløpig. Jeg lurer på om dere kan gi litt tips på de andre, spesielt navn på klassen (med unntak av Shaman, den beholder jeg) og navn på character (sliter like mye med det hver gang), men også på skills og lignende. Hva synes dere?

Edit #1: Angående navn på characters, så sikter jeg til noe som passer til rasen. En Wood Elf som heter "Hruggek Axehand" (var det første jeg kom på i farten, olefiver :) ) er ikke akkurat det jeg er ute etter.

Edit #2: Glemte visst attributes, fikset nå. Endret litt på nummer 4.

Edit #3: La til stjernetegn. Trenger litt forslag her også.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp til en karakter som skal være en form for battlemage. Dette er det jeg kommet fram til så langt:

Name: ??

Race: High Elf (Breton?)

Birthsign: The Lady (The Mage?)

Specialization: Combat

Attributes: Willpower, ?? (ganske sikkert Strength)

Major Skills: Destruction, Restoration, Athletics, Blade, Light Armor, ??, ??

Resten er jeg usikker på, noen forslag?

(btw. kan trådstarter endre topic så ikke denne tråden risikerer å bli stengt?)

Endret av FloppyDisk
Lenke til kommentar
Det er kun den første jeg har laget foreløpig. Jeg lurer på om dere kan gi litt tips på de andre, spesielt navn på klassen (med unntak av Shaman, den beholder jeg) og navn på character (sliter like mye med det hver gang), men også på skills og lignende. Hva synes dere?

5833781[/snapback]

Kan være en ide å ikke ha merchantile (mulig også speechcraft) som major skills pga. de levler svært sakte.

Lenke til kommentar

5833781[/snapback]

Kan være en ide å ikke ha merchantile (mulig også speechcraft) som major skills pga. de levler svært sakte.

5844973[/snapback]

Mercantile og Speechcraft synes jeg er to heller meningsløse skills. Charm kan fint erstatte sistnevnte, og det ser ut til å være noe galt med førstnevnte. Hvis det ikke er noe galt med den, og den skal levle så utrolig sakte, så er det for meg bare en enda større grunn til ikke å sløse bort en major skill.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

På grunn av det surrete persuasion-systemet i Oblivion, er Speechcraft like surrete. At Illusion har Charm-effekter gjør Speechcraft verdiløs. Mercantile er ikke like ille, alltid greit å snike til seg litt mer penger, men den har likevel lite som Major skill å gjøre (om du ikke skal lage en "power"-character, da...).

Den klassen du kalte Jack of All trades minner da vitterlig en del om Nightblade...

Skal liste opp mine her, til tross for at mange av dem er i gang alt. Jeg er heller ingen tilhenger av etternavn på player characters i TES-spill... Jeg skriver dette rett fra hukommelsen, så jeg får heller tilgis om jeg bommer på et eller annet.

1.

Namida

Bosmer

The Thief

Assassin (default)

Favoured Attributes:

- Speed

- Agility

Major Skills:

- Security

- Sneak

- Acrobatics

- Light Armour

- Marksman

- Blade

- Alchemy

Nuværende Level: 17

Andre ting: Direkte fortsettelse av hoved-characteren min fra Morrowind.

Jeanette

Redguard

The Apprentice

Swashbuckler (custom)

Favoured Attributes:

- Strength

- Agility

Major Skills:

- Blade

- Block

- Light Armour

- Hand to hand

- Illusion

- Alteration

- Destruction

Nuværende Level: 3

Annet: Piratdatter! Bruker ikke under noen omstendigheter skjold.

Zealuu

Breton

The Mage

Sorcerer (custom)

Favoured Attributes:

- Intelligence

- Endurance

Major Skills:

- Destruction

- Alteration

- Illusion

- Conjuration

- Mysticism

- Restoration

- Heavy Armor

Nuværende level: 1

Andre ting: Bruker også Blade, men har det ikke som Major Skill, delvis for å få plass til Magic skills, delvis for å sikre en 5x strength multiplier.

Foreløpig uten navn

Argonian

The Shadow

Shadowscale (custom)

Favoured Attributes:

- Speed

- Agility

Major Skills:

- Security

- Sneak

- Acrobatics

- Light Armour

- Marksman

- Hand to hand

- Illusion

Level: Ikke startet enda.

Annet: Jeg akter å RP'e ham som en Shadowscale - de fleste som har vært med i The Dark Brotherhood en stund skjønner vel hva jeg refererer til. Bruker også H2H i stedet for blade.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Som du ser, er Mercantile og Speechcraft kun brukt på min eksisterende karakter. Det er en grunn til det. :p Eneste unntaket er sjamanen, men som den kjekke karen jeg kopierte denne characteren fra sa - en som leder stammen åndelig/spirituelt bør være god til å snakke for seg. Det er ikke sikkert at jeg noensinne lager denne karakteren, dog.

Edit: Nå la jeg til stjernetegn. Jeg tror jeg kan trenge litt hjelp med disse.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Som du ser, er Mercantile og Speechcraft kun brukt på min eksisterende karakter. Det er en grunn til det. :p Eneste unntaket er sjamanen, men som den kjekke karen jeg kopierte denne characteren fra sa - en som leder stammen åndelig/spirituelt bør være god til å snakke for seg. Det er ikke sikkert at jeg noensinne lager denne karakteren, dog.

Edit: Nå la jeg til stjernetegn. Jeg tror jeg kan trenge litt hjelp med disse.

5849163[/snapback]

Hmmm... den jack-of-all-trades klassen var vrien, men jeg tror faktisk jeg ville gått for The Thief pga. dens agility bonus som kan komme godt med når du både har sneak, security og marksman som attributes. På magen ville The Atronach vært godt valg, siden den gir mer magicka enn The Mage og du får 50% Spell Absorption.

Edit: The Lady kan også funke med Jack-Of-All-Trades

Endret av FloppyDisk
Lenke til kommentar
På magen ville The Atronach vært godt valg, siden den gir mer magicka enn The Mage og du får 50% Spell Absorption.

5849333[/snapback]

Atronach fjerner muligheten til å regenerere Magicka, og dette kan føre til vanskeligheter for en "ren mage". Det er ikke nok magibrukende fiender i spillet til å gjøre det verdt det, etter det jeg har hørt. Skal mye overtaling til før jeg bruker det stjernetegnet. :p

Fjernet Atronach som et alternativ, og la til The Thief på nummer 4.

Edit: Sett en stor parentes rundt nummer 4 og 5, det er langt fra sikkert at jeg kommer til å lage dem. Planlegger 1-3 i første omgang.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Har ombestemt meg totalt, har lyst å være thief/assassin i stedetfor warrior. :blush:

Jeg så på det ferdiglagde assassin oppsettet, er det ikke litt tullete å ha intelligence some attribute når man bare har alchemy fra den "grenen"? For å ikke snakke om alchemy nyttig å kunne i det hele tatt?

Er det noen som kunne være så snill å lage enda et oppsett for meg? Thief virket mye gøyere enn det jeg trodde det kunne være. :yes:

Slik kanskje(?): http://www.oblivionmods.info/?Erik%20Sharp...&11&12&13&14&16

EDIT: Når jeg brukte det ferdiglagde assassin oppsettet med en woodelf, så var fyren så svak at jeg hadde store problemer med å drepe fiskene i "catch some fish" questet. Er woodelf overdrevet svakt?

Jeg fikk høre at det var tullete å være noe annet enn khajit når man skulle være assassin/thief, men da igjen får jeg en helse på 60, noe som til og med er 20 lavere enn med woodelf.

Endret av Vintar
Lenke til kommentar
Uh... Jeg er Wood Elf Assassin, og har ingen problemer overhodet.  Svak? Pft.

5855477[/snapback]

Så du brukte det ferdiglagde assassin opplegget, og det går bra?

5855890[/snapback]

Det gjør det, ja. Jeg fikk litt problemer en periode da jeg gikk opp noen levels nesten utelukkende på Sneak/Security/Alchemy-grunnlag, men rettet det opp igjen med litt intensivtrening i Blade, Marksman og Block. Sent svar, men muh.

Namida ser for øvrig slik ut:

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...